Στην υλοποίηση του συνολικού σχεδιασμού που έχει αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο για τη βελτίωση και αποκατάσταση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων, προχωρά ο Δήμος Βόλου, προκειμένου το δίκτυο να καταστεί ασφαλές και λειτουργικό. Στο πλαίσιο αυτό, στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 4ης Δεκεμβρίου εγκρίθηκε η μελέτη προϋπολογισμού 50.000 ευρώ, η οποία περιλαμβάνει παρεμβάσεις στους υφιστάμενους ποδηλατοδρόμους που αναπτύσσονται πρωτίστως στην οδό Ρήγα Φεραίου και επιπλέον στις οδούς Μικρασιατών, Εθνικής Αντιστάσεως, Στρατηγού Μακρυγιάννη και Δημ. Πολιορκητού. Η μελέτη αυτή ήρθε να προστεθεί σε αντίστοιχη, ιδίου ύψους, η οποία εγκρίθηκε πρόσφατα από το Δημοτικό Συμβούλιο και αφορούσε την αποξήλωση των στηθαίων σε τμήματα του δικτύου ποδηλατοδρόμων στις οδούς Φερών, Μεταμορφώσεως και Γιαννιτσών.
Με την παρούσα μελέτη που συνέταξε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βόλου, προβλέπεται η διαμόρφωση των διασταυρώσεων (οριζόντια σήμανση), η δημιουργία εσοχών στα πεζοδρόμια για την τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων, η κατά μήκος συνεχής διαγράμμιση δίπλα από τους ποδηλατοδρόμους για την οριοθέτηση της κυκλοφορίας των οχημάτων, η καθαίρεση των παράνομων κεκλιμένων επιπέδων (ράμπες) εντός του ρείθρου, καθώς και η τοποθέτηση πλαστικών οριοδεικτών στις ακραίες νησίδες σκυροδέματος του κάθε Οικοδομικού Τετραγώνου, όπου έχουν αφαιρεθεί τα χυτοσιδηρά κολωνάκια.
Πιο αναλυτικά για τη διαμόρφωση των διασταυρώσεων προβλέπεται η οριοθέτηση τους με διακεκομμένη γραμμή και «μάτια γάτας», ο χρωματισμός της επιφάνειας τους και η δημιουργία συμβόλων ποδηλάτου. Επιπλέον, προβλέπεται ο χρωματισμός με ανακλαστική βαφή των ακραίων νησίδων σκυροδέματος, καθώς και η καθαίρεση ορισμένων ακραίων τμημάτων, για την ομαλή διέλευση των οχημάτων στις διασταυρώσεις.
Σημειώνεται ότι στην ίδια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου συζητήθηκε και το θέμα της έκδοσης Κανονιστικής Απόφασης για το υφιστάμενο δίκτυο των ποδηλατοδρόμων, σύμφωνα με σχετική εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Η συγκεκριμένη εισήγηση προβλέπει τη μονοδρόμηση της κίνησης εντός του ποδηλατοδρόμου, με φορά ίδια με αυτή της οδού στην οποία βρίσκεται ή του ιδίου ρεύματος σε οδό διπλής κυκλοφορίας. Προβλέπει, επίσης, τον χαρακτηρισμό παρακείμενων στο δίκτυο οδών ως οδών ταυτόχρονης κίνησης οχημάτων και ποδηλάτων, με υποβιβασμό του ορίου ταχύτητας των οχημάτων σε 15χλμ/ώρα, ώστε να διαμορφωθούν «δίδυμα ζεύγη» που θα διασφαλίζουν την αντίστροφη κίνηση. Συγκεκριμένα προτείνονται οι οδοί: Μαγνήτων (ζεύγος με Ρήγα Φεραίου), Βασσάνη (ζεύγος με Μεταμορφώσεως), Αχιλλοπούλου (ζεύγος με Μακρυγιάννη και Εθν. Αντιστάσεως), Δευκαλίωνος (ζεύγος με Δ. Πολιορκητού και Αθηνάς), Ζωοδόχου Πηγής (ζεύγος με Περσέως), Τσαμαδού (ζεύγος με Νεαπόλεως). Η εισήγηση, τέλος, προβλέπει να χρησιμοποιηθεί, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, το πεζοδρόμιο της οδού Φερών για την κίνηση ποδηλάτων.
Σε δήλωσή του ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Φώτης Λαμπρινίδης τόνισε ότι «μετά την οριστική παραλαβή του υφιστάμενου δικτύου από την παρούσα Δημοτική Αρχή, με τη δέσμευση να αποδοθεί στους χρήστες λειτουργικό και ασφαλές, προχωρούμε στην υλοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων, από ιδίους πόρους, σύμφωνα πάντα με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου. Στόχος μας είναι η σταδιακή απόδοση του υφιστάμενου δικτύου, με την πεποίθηση ότι αποτελεί σημαντική κατάκτηση υπέρ της ήπιας κυκλοφορίας και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να απαξιωθεί ένα έργο που μπορεί να έχει ουσιαστική συμβολή στην αειφόρο ανάπτυξη του Πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης του Βόλου».
Πηγή: http://dimosvolos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου