Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015
ΤΕΕ & Υπουργείο Εργασίας καταργούν την παρανοϊκή επιβολή των αναδρομικών στο α εξάμηνο 2015
Παράταση έως 12 Σεπτεμβρίου 2016 για τη νομιμοποίηση σταύλου
Από το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης προωθείται νομοθετική πρωτοβουλία με την οποία παρατείνεται η προθεσμία νομιμοποίησης των σταβλικών και εν γένει κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων για 18 μήνες από τη λήξη της, δηλαδή μέχρι τις 12 - 09 - 2016.
Ειδικότερα στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις για τις οποίες απαιτείται η έκδοση άδειας οικοδομής περιλαμβάνονται οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις για τις οποίες απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας ή απόφαση εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή δήλωση αυθαιρέτου.
Τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης πρόχειρων καταλυμάτων ζώων είναι τα εξής:
· Απλή φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας
· Απλή φωτοτυπία του τίτλου ιδιοκτησίας (συμβόλαιο, μίσθωμα διάρκειας >10ετίας, χρησιδάνειο, παραχωρητήριο αναδασμού, ενοικιαστήριο από το TAXIS ή Ε9 με Υ.Δ.)
· Φωτοτυπία μητρώου κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης ΟΣΔΕ 2014 E1 (που να φαίνονται τα ζώα)
· Φωτογραφίες της σταβλικής εγκατάστασης. Τοπογραφικό – διάγραμμα κάλυψης – 2 Χάρτες ΓΥΣ 1:5.000 & 1:50.000 με προσαρτημένο τον πίνακα ελαχίστων αποστάσεων.
Τα δικαιολογητικά για χορήγηση άδειας εγκατάστασης με έκδοση οικοδομικής άδειας:
Απλή φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας
Τίτλοι ιδιοκτησίας, όπως: Συμβολαιογραφικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει δικαίωμα κυριότητας ή επικαρπίας, με πρόσφατο πιστοποιητικό μεταγραφής από το αρμόδιο Υποθηκοφυλάκειο
· Συμβολαιογραφική πράξη ενοικίασης
· Απόφαση παραχώρησης
· Απόφαση ενοικίασης
· Απλό ενοικιαστήριο από το TAXIS
· Φωτοτυπία μητρώου κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης
· Φωτογραφίες της σταβλικής εγκατάστασης.
Πηγή ;http://www.agronews.gr/ekmetaleuseis/ktinotrofikes-farmes/arthro/126156/paratasi-eos-12-septemvriou-2016-gia-ti-nomimopoiisi-staulou/
Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015
Τοπία τουρισμού για την αρχιτεκτονική της νέας εποχής
Από τις 27/3 η ελληνική συμμετοχή θα φιγουράρει όπως την είδαν οι επισκέπτες της Μπιενάλε, και μάλιστα με ελεύθερη είσοδο, στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου Ακρόπολης. Διόλου τυχαίος ο χώρος παρουσίασης: ένα σύγχρονο αρχιτεκτονικό και πολιτιστικό τοπόσημο της χώρας, το οποίο «συμμετέχει» και στην αρχειακή ενότητα της έκθεσης.
Οι αμφίβιες πορτοκαλί αποικίες παραθεριστών, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, του Ζήση Κοτιώνη κλέβουν εύκολα το βλέμμα. Τα πλωτά μπάνγκαλοους-σημαδούρες υπάρχει το σκεπτικό να μεταφέρονται σε μακρινές παραλίες από ένα φέριμποτ. Άλλωστε, η σχέση της αρχιτεκτονικής με τη φύση σε επίπεδο απόλαυσης ή και ειρωνείας είναι μία από τις τρεις βασικές θεματικές στις αναζητήσεις των συμμετεχόντων.
Στα «Καταφύγια του Σπένγκλερ», λ.χ., το Γραφείο Αντονά σαρκάζει την κατασκευασμένη από τον άνθρωπο «πρωτογονική» κατοίκηση της φύσης διαμορφώνοντας μίνιμαλ εξοχικά-καταφύγια στη νησίδα Πέτασι κοντά στην Ύδρα.
Από τις ενδιαφέρουσες περιπτώσεις, το Con-tour της Τεταμένης Αρχιτεκτονικής Νημίωση/ΤΑΝ αντιμετωπίζει το σώμα του ξενοδοχείου ως μια σύγχρονη «ξερολιθιά» που ελίσσεται κι εντάσσεται απόλυτα στο ημι-άνυδρο περιβάλλον. «Ανήκει σε μια σειρά έργων τα οποία, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική της δημιουργίας κτιρίων που εξαφανίζονται στο τοπίο, αναζητούν μια πιο γενναία στην κλίμακά της χειρονομία», σημειώνει ο Γιάννης Αίσωπος.
Δεν λείπουν οι προτάσεις για την επανακατοίκηση εγκαταλειμμένων κι ερειπωμένων ξενοδοχείων, όπως το «The Naxos ruin» του Studio Angelidakis και το καμουφλαρισμένο με φυσική φορεσιά «Saladi Ηοtel» στην Πελοπόννησο από τους Πορτογάλους AZPML. «Ο τουρισμός έχει πάντα να κάνει με την αλληλεπίδραση, το πώς μας βλέπουν οι ξένοι και πώς εμείς παρουσιαζόμαστε σε αυτούς. Ήθελα να δω αυτήν τη συνύπαρξη και στο κομμάτι των προτάσεων αρχιτεκτονικής για την Ελλάδα», υπογραμμίζει το σκεπτικό της συμμετοχής και ξένων γραφείων ο εθνικός επίτροπος.
Στους τοίχους γύρω από τις μακέτες μια σειρά από εικόνες και αρχιτεκτονικά σχέδια επιχειρούν να μας ταξιδέψουν στα τοπία τουρισμού της περιόδου 1914-2014, σε αρχαιολογικούς χώρους και παραδοσιακούς οικισμούς, υποδομές κι εμβληματικά ξενοδοχεία (από το ιστορικό «Ποσειδώνιο» στις Σπέτσες και τα «Ξενία» του Κωνσταντινίδη μέχρι τα «Costa Navarino» και «Amanzoe» ), ελαιώνες και παραλίες.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, μάλιστα, αρχιτέκτονες, φορείς κι επιχειρηματίες του τουρισμού θα συζητήσουν σε μια ημερίδα για την αρχιτεκτονική και το νέο παράδειγμα τουριστικής ανάπτυξης. «Όλες αυτές οι προτάσεις προσπαθούν να αναζητήσουν μια άλλη λογική σε σχέση με την τουριστική ανάπτυξη και πώς αυτή θα εκφραστεί μέσα από την αρχιτεκτονική. Συζητούν βασικά κλισέ, όπως η θέα, κι επιζητούν τη δημιουργία συλλογικοτήτων. Να δούμε πώς ο τουρισμός δεν θα είναι ένα άθροισμα επισκεπτών που συνυπάρχουν χωρικά, αλλά πώς θα φέρει αυτούς τους ανθρώπους ξανά κοντά».
Αθηναϊκές κατοικίες του Μοντέρνου Κινήματος
Μια συστηματική καταγραφή των κτηρίων κατοικίας του μοντέρνου κινήματος ξεκίνησε για πρώτη φορά μέσα από το γενναίο εγχείρημα του προγράμματος «Προστασία και ανάδειξη της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της δεκαετίας του 1930 (μοντέρνου κινήματος) του Δήμου Αθηναίων» από την 'Ελληνική Εταιρία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού'.
Έτσι δημιουργείται για πρώτη φορά μια βάση δεδομένων, ισχυρό εργαλείο στην ανάπτυξη δυνατοτήτων αξιολόγησης και εν δυνάμει προστασίας ή και ανάδειξής τους.
Η καταγραφή αυτή συνέταξε έναν κατάλογο περίπου 1300 κτηρίων κατοικιών (φωτο) του μοντέρνου κινήματος του Δήμου Αθηναίων, τα περισσότερα από τα οποία κτίστηκαν κατά την δεκαετία του 1930 και σώζονται σποραδικά στο κέντρο αλλά και συνοικίες της Αθήνας. Περιλαμβάνει μονοκατοικίες, διπλοκατοικίες και πολυκατοικίες, με αμιγή ή μικτή χρήση, κατασκευασμένες από ανώνυμους εμπειρικούς κατασκευαστές ή γνωστούς αρχιτέκτονες και μηχανικούς της εποχής, ενώ βέβαια αξιόλογα αρχιτεκτονικά δείγματα έχουν ήδη κατεδαφιστεί. Ελάχιστα μόνο από τα σωζόμενα κτήρια έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα, ενώ η διάκριση κτισμάτων του μοντερνισμού σε σχέση με μεταγενέστερα κτήρια που δέχθηκαν την επίδρασή του συνιστά μια ιδιαίτερη πρόκληση, καθώς μορφολογικά χαρακτηριστικά πολλαπλών επιρροών -ύστερου κλασσικισμού και Art Deco-συνυπάρχουν.
Η σημαντική αυτή τεκμηρίωση φιλοξενήθηκε σε έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη τον Ιούνιο του 2013 και αποτυπώθηκε στην έκδοση «Aθηναϊκές Κατοικίες του Μοντέρνου Κινήματος/ Athenian Houses of the Modern Movement»
www.modmovathens.gr
Φορέας υλοποίησης η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού η οποία ιδρύθηκε το 1972 και από τότε αγωνίζεται για την προστασία και την ανάδειξη του φυσικού και του μνημειακού πλούτου του ελληνικού χώρου. Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται και η προστασία και η ανάδειξη του δομημένου περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς των πόλεων, αποσκοπώντας στην ενημέρωση και στην ευαισθητοποίηση των κατοίκων αλλά και αρμοδίων φορέων.
Ομιλία του Ομότιμου καθηγητή της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ Τάσου Μπίρη με θέμα Διδάσκοντας αρχιτεκτονική σήμερα.
Διδάσκοντας αρχιτεκτονική σήμερα: Από το «πρωτογενές και διαρκές» άρξασθαι
Ομιλία του Ομότιμου καθηγητή της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ Τάσου Μπίρη με θέμα Διδάσκοντας αρχιτεκτονική σήμερα: Από το «πρωτογενές και διαρκές» άρξασθαι, στη σειρά διαλέξεων της Εταιρείας Μελέτης Ελληνικού Πολιτισμού.
Απο τα ημερολογιακά σημειώματα του Άρη Κωνσταντινιδη, "η αρχιτεκτονική της αρχιτεκτονικής"
Τρίτη 24 Μαρτίου 2015
Το πλήρες σχέδιο ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών
Σημειώνουμε πως το σχέδιο αυτό δεν είναι το τελικό αλλά όμως βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε στη Δ.Ε. του Τ.Ε.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1........
2.
3.
4. Την από ......εισήγηση της Επιτροπής της υποπαραγράφου ΙΓ.12 της παραγράφου ΙΓ του άρθρου 1 του ν. 4254/2014.
5......... :
Ορισμοί
- «Γνωστικό αντικείμενο»: το πεδίο γνώσεων κάθε ειδικότητας διπλωματούχου μηχανικού, όπως αυτό προσδιορίζεται από το οικείο νομοθετικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή/και το κανονιστικό πλαίσιο της αντίστοιχης σχολής ή τμήματος Πανεπιστημιακού Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης της ημεδαπής. Για την περίπτωση ισότιμης σχολής της αλλοδαπής, ως γνωστικό αντικείμενο ορίζεται το πεδίο γνώσεων κάθε ειδικότητας διπλωματούχου μηχανικού, όπως αυτό προκύπτει από το πρόγραμμα σπουδών της.
- «Βασικός κύκλος σπουδών»: ο κύκλος σπουδών ο οποίος οδηγεί στην απόκτηση τίτλου σπουδών διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού, διπλωματούχου Αρχιτέκτονα Μηχανικού και διπλωματούχου Αγρονόμου Τοπογράφου Μηχανικού.
- «Γενικές γνώσεις»: τα μαθήματα γενικής τεχνικής, επιστημονικής και μαθηματικής γνώσης, τα οποία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών της κάθε σχολής ή τμήματος Πανεπιστημιακού Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής και σχετίζονται με την ειδικότητα του διπλωματούχου μηχανικού.
- «Ειδικές γνώσεις»: τα προπτυχιακά ή μεταπτυχιακά μαθήματα που υποστηρίζουν μία συγκεκριμένη δραστηριότητα, η οποία ασκείται από τον Πολιτικό Μηχανικό ή τον Αρχιτέκτονα Μηχανικό ή τον Αγρονόμο Τοπογράφο Μηχανικό.
- «Μερική πρόσβαση»: η πρόσβαση σε εύρος δραστηριοτήτων ή/και πτυχές συγκεκριμένης δραστηριότητας βάσει του γνωστικού αντικειμένου και των γενικών και ειδικών γνώσεων του διπλωματούχου μηχανικού.
- «Επάρκεια»: η κατοχή επαγγελματικών προσόντων που απαιτούνται για την απόκτηση πρόσβασης σε μία ή περισσότερες δραστηριότητες κάθε ειδικότητας διπλωματούχου μηχανικού.
- «Ομοειδής ή συγγενής ειδικότητα»: ειδικότητα σε παρόμοιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο.
- «Επίπεδα επαγγελματικής δραστηριότητας: η διαβάθμιση επαγγελματικής δραστηριότητας, η οποία γίνεται σύμφωνα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή προδιαγραφές.
- «Ειδικό τεχνικό έργο»: το έργο του οποίου η μελέτη και κατασκευή απαιτεί, για λόγους δημοσίου συμφέροντος και δημόσιας ασφάλειας, ιδιαίτερη επιστημονική και τεχνική κατάρτιση, γνώση και εμπειρία.
- συνέχεια...http://www.b2green.gr/
Απόφαση – βόμβα για 120.000 μηχανικούς: Θα πληρώσουν αυξημένες αναδρομικές εισφορές από το 2011!
Σημειώνεται ότι μέχρι να τελεσιδικήσει η προσφυγή το Ταμείο των μηχανικών (ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ) πήρε απόφαση να παγώσει την εφαρμογή του νόμου από τον Απρίλιο του 2013. Το βασικό επιχείρημα ήταν ότι ο κλάδος των μηχανικών αδυνατούσε να επωμιστεί την αύξηση των εισφορών εξαιτίας της κρίσης που είχε προκαλέσει στον κατασκευαστικό τομέα η οικονομική ύφεση.
Το ΣτΕ έκρινε ότι δεν υπάρχει θέμα αντισυνταγματικότητας στην αύξηση των εισφορών, απορρίπτοντας την προσφυγή του ΤΕΕ.
Οι 120.000 μηχανικοί είναι πλέον αντιμέτωποι με την εφαρμογή ενός νόμου που «τους υποχρεώνει» να καταβάλουν αυξημένες τις ασφαλιστικές εισφορές 8 εξαμήνων, δεδομένου ότι οι πληρωμές στο Ταμείο τους είναι εξαμηνιαίες.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι κατά μέσο όρο η μηνιαία εισφορά είναι 350 ευρώ, προκύπτει ότι το συνολικό ποσό που θα κληθούν να καταβάλουν οι ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ αγγίζει τα 336 εκατ. ευρώ, δηλαδή το κατά κεφαλήν κόστος από τις οφειλές των απλήρωτων εισφορών της περασμένης τετραετίας είναι 2.800 ευρώ στον κάθε ασφαλισμένο!
Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο» το θέμα είναι ήδη γνωστό στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και μάλιστα έχουν βολιδοσκοπηθεί πιθανές λύσεις, όπως η ένταξη των οφειλών από τη μη πληρωμή των αυξημένων εισφορών στη ρύθμιση των 100 δόσεων.
Σάββατο 21 Μαρτίου 2015
Αποφασίστηκαν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στη συνάντηση αποφασίστηκε η προκήρυξη αρχιτεκτονικών διαγωνισμών σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες, που αφορούν τον αστικό εξοπλισμό σε επτά νησιά:
- Ρόδο,
- Κω,
- Λέρο,
- Σαντορίνη,
- Σίφνο,
- Αμοργό και
- Μήλο.
Οι διαγωνισμοί θα διεξαχθούν για το κάθε νησί ξεχωριστά, ούτως ώστε να ληφθούν υπόψη τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν την ξεχωριστή φυσιογνωμία του κάθε τόπου. Επιπρόσθετα, συμφωνήθηκε να προκηρυχτεί ελεύθερος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός που θα αφορά τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του κολυμβητηρίου και των κτηριακών υποδομών του Ναυτικού Ομίλου Ρόδου (ΝΟΡ). Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, λόγω της περίοπτης θέσης των εγκαταστάσεων, που αποτελούν εμφανές σημείο για τον επισκέπτη κατά την εν πλω είσοδο του στο νησί. Η υλοποίηση της πρωτοβουλίας αυτής έρχεται σε συνέχεια της συνάντησης μεταξύ των δύο πλευρών, που πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2014 πριν τη διενέργεια των αυτοδιοικητικών εκλογών, όπου αμοιβαία είχε συμφωνηθεί η αναγκαιότητα της υλοποίησης αρχιτεκτονικών διαγωνισμών.
Είναι η πρώτη φορά που διενεργηθούν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί στο Νότιο Αιγαίο, οι οποίοι θα «απελευθερώσουν» τη δημιουργική φαντασία του αρχιτεκτονικού δυναμικού της περιοχής, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αισθητική αναβάθμιση των νησιών, ως εκ τούτου, το ΤΕΕ χαιρετίζει την πρωτοβουλία της Περιφέρειας ως εξαιρετικά σημαντική.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, ανεξάρτητα από την έκβαση του, αποτελεί αφορμή για ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο τόσο μεταξύ αρχιτεκτόνων, όσο και μεταξύ επίσημων φορέων και πολιτών. Αυτή η ανταλλαγή είναι και μία από τις σημαντικότερες προσφορές του θεσμού στην αρχιτεκτονική του τόπου, αφού ακόμη και από
προτάσεις που δεν βραβεύονται προκύπτουν προβληματισμοί και ζυμώσεις που μπορούν να διαμορφώσουν την εξέλιξη των ιδεών αρκεί να τους δοθεί η ευκαιρία να δημοσιοποιηθούν.
Οι παραπάνω διαγωνισμοί θα διεξαχθούν με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ενώ το ΤΕΕ Δωδεκανήσου και ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Δωδεκανήσου (ΣΑΔ) θα συνδράμουν στην επιτυχή ολοκλήρωση του εγχειρήματος αυτού. Είναι ιδιαίτερα σημαντική η έναρξη της διαδικασίας αυτής, καθώς το έργο που θα αναδειχθεί από τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς μπορεί να συμβάλλει στην αισθητική αναβάθμιση του τόπου και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Πηγή: tee.gr
O ιδιοφυής αντισεισμικός σχεδιασμός κρατά «όρθια» την Ακρόπολη εδώ και 25 αιώνες
Παρουσιάστηκε το «Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο»
Οδηγίες και διευκρινήσεις για την υποβολή κατάστασης συμφωνητικών
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων έδωσε στην δημοσιότητα οδηγίες και διευκρινήσεις για την υποβολή κατάστασης συμφωνητικών της παρ. 16 , του άρθρου 8 του ν. 1882/1990.
....................................................................... Σχετικά θέματα .......................................................................
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015
Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015
Στα…τέσσερα μέτρα οι οικοδομικές άδειες σε παλαιούς οικισμούς
Δικαστική ανατροπή στην οικοδόμηση σε οικισμούς προ του 1923, φέρνει απόφαση του ΣτΕ.
Συγκεκριμένα, το Ε’ τμήμα του ανωτάτου δικαστηρίου αναφέρει ότι οι οικοδομικές άδειες που αφορούν τους εν λόγω οικισμούς είναι άκυρες εάν δεν τηρηθεί η υποχρεωτική απόσταση των 4 μέτρων από την οικοδομική γραμμή.
Παράλληλα, το ΣτΕ επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά που είχε ακυρώσει οικοδομική άδεια του 2014 η οποία επέτρεπε σε οικισμό προϋφιστάμενο του έτους 1923, την ανέγερση δύο διώροφων κτιρίων με υπόγειο σε οικόπεδο, εμβαδού 750,27 τ.μ. Σύμφωνα με την οικοδομική άδεια, τα δύο κτίρια ήταν τοποθετημένα σε απόσταση μικρότερη του ενός μέτρου από τα όρια του οικοπέδου.
Όμως, ιδιοκτήτης όμορης οικοδομής προέβη σε καταγγελία στην Πολεοδομία και παράλληλα ζήτησε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης και στην συνέχεια προσέφυγε στην Δικαιοσύνη.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ «οι διατάξεις των άρθρων 8 και 16 του Προεδρικού Διατάγματος της 2.3/13.3.1981, με τις οποίες επιβάλλεται η ανέγερση οικοδομής σε απόσταση τουλάχιστον 4 μέτρων από την οικοδομική γραμμή προκειμένου για τα οικόπεδα με εμβαδόν 500 τ.μ. και άνω των προϋφιστάμενων του έτους 1923 οικισμών που στερούνται εγκεκριμένου σχεδίου, αποτελούν ειδικές διατάξεις οι οποίες έχουν τεθεί για την προστασία αυτών των παλαιών οικισμών και διασφαλίζουν καλύτερους όρους διαβίωσης».
Κατά συνέπεια σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, «οι ειδικές αυτές διατάξεις δεν καταργήθηκαν με το νόμο 1577/1985 αλλά συνεχίζουν, κατά τα λοιπά, ως προς τα οριζόμενα για την ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου σε σχέση με τα πίσω και πλάγια όρια του οικοπέδου».
πηγή:ered.gr
Η χάραξη αιγιαλού στο ν/σ για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων σε Ταμεία
Δύο ενδιαφέρουσες τροποποιήσεις στη νομοθεσία για τον αιγιαλό και την παραλία προτείνει το άρθρο 27 του σχεδίου νόμου, τροποποιώντας τον ν. 4281/14.
Ο νόμος αυτός αφορούσε την οριοθέτηση του αιγιαλού σε όλη τη χώρα με βάση τα υπόβαθρα που είχε δημιουργήσει η «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (ΕΚΧΑ).
Όπως προτείνεται, στις περιπτώσεις όπου έχει ζητηθεί από ιδιώτη η χάραξη αιγιαλού (λ.χ. για μια επένδυση ή κάποια επιχειρηματική ή οικοδομική δραστηριότητα), τότε οι υπηρεσίες θα πρέπει αυτόματα να προχωρούν και στη χάραξη της ζώνης της παραλίας, προκειμένου να διαφυλάσσεται καλύτερα το δημόσιο συμφέρον.
Καταργείται δε πρόβλεψη του 2014, ότι αν παρέλθει άπρακτο ένα εξάμηνο από την αίτηση, η χάραξη θα γίνεται αυτόματα στην προκαταρκτική γραμμή αιγιαλού της ΕΚΧΑ.
Επίσης δίνει παράταση 4 μηνών στις προθεσμίες που είχαν οι κατά τόπους κτηματικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών για να εξετάσουν τις προκαταρκτικές γραμμές αιγιαλού της ΕΚΧΑ, να καταθέσουν αντιρρήσεις κ.λπ.
Αιτία, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, η μεγάλη καθυστέρηση στην αποστολή των στοιχείων στις υπηρεσίες, που καθιστά ανέφικτη την τήρηση του νόμου.
Πηγή: kathimerini.gr
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015
ΤΕΕ/ΤΚΜ: Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας των ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ
Στο «καυτό» θέμα της ελεύθερης επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας από τους μηχανικούς, επανέρχεται το ΤΕΕ/ΤΚΜ στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το Σ/Ν: «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας». Με επιστολή του προς τον υπουργό Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας, υπογραμμίζει ότι η παραπάνω δυνατότητα θα βελτιώσει τα δεδομένα τόσο για τους μηχανικούς, όσο και για το Ταμείο και τονίζει ότι δεν έχει προχωρήσει μέχρι τώρα, παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις, ενώ -ακόμα και μόνο για λόγους ισονομίας- οφείλει να δοθεί άμεσα.
«Το άρθρο 27 του Σχεδίου Νόμου, «Επιλογή κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ» προφανώς δεν ισχύει για τους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ, διατηρώντας μία μεγάλη αδικία για τον κλάδο μας, που επιβλήθηκε με την υποχρεωτική άνοδο ασφαλιστικής κατηγορίας ανά τρία έτη και την συνεπαγόμενη εξωπραγματική αύξηση των εισφορών. Με αυτά τα δεδομένα, ζητούμε να φροντίσετε, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους υπουργούς, να αρθεί άμεσα αυτή η αδικία, στο πλαίσιο του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου», αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Μπίλλιας.
Σε ότι αφορά το ασφαλιστικό των μηχανικών υπενθυμίζεται ότι εντελώς ξαφνικά, αναίτια και άδικα επιβλήθηκε υποχρεωτική άνοδος ασφαλιστικής κατηγορίας ανά τρία έτη, χωρίς να προηγηθεί αναλογιστική μελέτη και χωρίς να υφίσταται ανάγκη κάλυψης κάποιας ταμειακής απαίτησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην εγγράφονται στο ΤΣΜΕΔΕ νέα μέλη και να διαγράφονται όλο και περισσότερα καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τις εισφορές. Επίσης, το ΤΣΜΕΔΕ επηρεάζεται από το άσχημο οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον, το οποίο οδηγεί σε συνταξιοδότηση πολλούς μηχανικούς και μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις, τόσο το Επιμελητήριο, όσο και τον ασφαλιστικό φορέα των μηχανικών.
Το ΤΕΕ/ΤΚΜ θεωρεί ότι η ίδρυση ταμείου επαγγελματικής ασφάλισης και η αυτόνομη πορεία του ΤΣΜΕΔΕ, αποτελεί τη μόνη βιώσιμη και ρεαλιστική λύση για όλον τον τεχνικό κόσμο. Ωστόσο, είναι ορατός ο κίνδυνος, εάν σήμερα δεν ληφθούν μέτρα ανακούφισης, το ΤΣΜΕΔΕ να μετεξελιχθεί μεν, αλλά να μην υπάρχει ικανός αριθμητικά και υγιής οικονομικά, πληθυσμός μελών που θα στηρίξει το ταμείο στη νέα του μορφή. Το ΤΕΕ/ΤΚΜ έχει έγκαιρα συγκροτήσει προτάσεις, τις οποίες πρόσφατα απέστειλε και στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Σχεδιάζεται νέα ρύθμιση για τα αυθαίρετα
Μια ομάδα εργασίας, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του υπουργείου, επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς, θα αποφασίσει την τύχη του νόμου για τα αυθαίρετα μέχρι το τέλος της άνοιξης. Με την κίνηση αυτή, το υπουργείο Περιβάλλοντος δείχνει ισχυρή άποψη επί της διαδικασίας διαμόρφωσης των νόμων, αλλά όχι περί της αντιμετώπισης της αυθαίρετης δόμησης, εγκαταλείποντας τη σκληρή γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ και των Οικολόγων Πράσινων ενάντια στη νομιμοποίηση πολεοδομικών παρανομιών. «Δεν καλλιεργούμε προσδοκίες για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς αυθαιρέτων, θέλουμε ένα πλαίσιο που να βάζει τέλος στην έννοια του αυθαιρέτου, που να έχει προκύψει μέσα από πραγματικό διάλογο με την κοινωνία», υπερασπίζεται την πρωτοβουλία του ο αναπληρωτής υπουργός Γιάννης Τσιρώνης.
Η τροποποίηση του ν. 4178/13 για την αυθαίρετη δόμηση θα είναι ένα από τα πρώτα ζητήματα που θα απασχολήσουν νομοθετικά το «υπο-υπουργείο» Περιβάλλοντος. «Θέλουμε να επαναπροσδιορίσουμε τον νόμο για τα αυθαίρετα», λέει ο κ. Τσιρώνης.
«Πρόκειται για έναν νόμο που έχει δεχθεί κριτική για πολλά ζητήματα. Κατ’αρχήν, θεωρήθηκε καθαρά φοροεισπρακτικός. Επίσης, δεν φρόντισε ώστε να ανακουφιστεί η επιβάρυνση που προκαλεί η αυθαίρετη δόμηση στους πολίτες που ήταν νόμιμοι. Στον ισχύοντα νόμο ορίζονται κάποια γενικά “ανταλλάγματα”, αλλά όχι στη μικροκλίμακα των περιοχών αυθαιρέτων» (σ.σ. όπως προέβλεπε ο ν. 3843/10 για τους ημιυπαίθριους, που δεν πρόλαβε όμως να εφαρμοστεί γιατί τροποποιήθηκε).
Ο προερχόμενος από τους Οικολόγους Πράσινους Γιάννης Τσιρώνης θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει μια σειρά από κατεπείγοντα νομοθετικά ζητήματα με έναν διαφορετικό τρόπο. «Θα δημιουργηθούν ομάδες διαχείρισης έργου για τα κατεπείγοντα ζητήματα. Πρόκειται για ομάδες στις οποίες θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του υπουργείου, αλλά και επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς, οι πολιτικές παρατάξεις, ενδεχομένως και εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης αν πρόκειται για κάποιο τοπικό πρόβλημα, ώστε να υπάρξει ο μέγιστος δυνατός διάλογος. Δεν θέλουμε να παρουσιάσουμε ένα σχέδιο νόμου στο opengov.gr για 10 ημέρες και μετά αυτό να το ονομάσουμε διάλογο, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Η επιτροπή για το ζήτημα των αυθαιρέτων θα έχει ένα στόχο: να έχει απευθείας επαφή με όλους τους επιστήμονες που δικαίως διαμαρτύρονταν ότι η πολιτική ηγεσία τούς αγνοούσε και να υπάρξει η μέγιστη δυνατή συναίνεση. Στόχος μας είναι η νέα νομοθετική πρόταση να υπάρξει έως το τέλος της άνοιξης».
Διάλογος
Αναμένουμε λοιπόν το πέμπτο κατά σειράν πλαίσιο για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων από το 2009 έως σήμερα; Ο κ. Τσιρώνης δείχνει να απομακρύνεται από τις θέσεις που διατυπώνουν τα τελευταία χρόνια τόσο τα τμήματα Οικολογίας – Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και οι Οικολόγοι Πράσινοι ενάντια στις διαδοχικές νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων. «Ακόμα και οι πιο αυστηροί κριτές του προηγούμενου νόμου καταλαβαίνουν ότι ο μεγάλος όγκος των αυθαιρέτων δεν γίνεται να γκρεμιστεί. Πρέπει όμως κάποια πράγματα να σταματήσουν. Δεν προκαλεί την ίδια ζημιά ένα αυθαίρετο στην Κυψέλη με ένα αυθαίρετο στην Ανατολική Αττική, ούτε ένα αυθαίρετο μπαλκόνι με μια αυθαιρεσία που κλείνει ένα δρόμο. Για τον λόγο αυτό ανοίγουμε τον διάλογο. Αν από τον διάλογο προκύψει ότι η βούληση της κοινωνίας είναι να γκρεμιστεί το 90% των αυθαιρέτων, θα το κάνω. Αν με επιστημονικό τρόπο προκύψει κάτι άλλο, θα το σεβαστώ. Αυτό που μπορώ να διαβεβαιώσω είναι ότι αυτό που θα φθάσει στη Βουλή θα είναι η πρόταση της επιτροπής και όχι κάτι διαφορετικό, όπως γινόταν μέχρι σήμερα».
Ο κ. Τσιρώνης αρνείται κατηγορηματικά ότι η «λευκή επιταγή» που δίνει σε μια επιτροπή καλλιεργεί τις προσδοκίες των πολιτών για μια ακόμα -ευμενέστερη ή αυστηρότερη- ρύθμιση νομιμοποίησης αυθαιρέτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. «Η πολιτική μας κατεύθυνση είναι να λήξει η έννοια του αυθαιρέτου. Δεν θα γίνω απολογητής των αυθαιρετούχων, αλλά η Πολιτεία έχει ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση. Πρέπει οι νόμοι να είναι εφαρμόσιμοι και να προκύπτουν μέσα από μια γρήγορη και έγκυρη διαβούλευση».
Εννέα νόμοι από το 1977
Κάθε ρύθμιση για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων οδήγησε νομοτελειακά στην επόμενη γενιά αυθαιρέτων. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει στην πράξη, καθώς από το 1977 έως σήμερα η Πολιτεία θέσπισε εννέα νόμους για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να σταματήσει την αυθαίρετη δόμηση.
Η πρώτη ρύθμιση έγινε το 1977 και έδινε εκτεταμένη δυνατότητα εξαίρεσης αυθαιρέτων από την κατεδάφιση. Η ρύθμιση κρίθηκε αντισυνταγματική το 1980. Το 1979 και το 1983, η Πολιτεία επανήλθε, αναδιατυπώνοντας το πλαίσιο για την οικιστική ανάπτυξη και τα αυθαίρετα. Το ΣτΕ δέχθηκε τους δύο νόμους (ν. 947/1979, ν. 1337/1983), ορίζοντας την «κόκκινη γραμμή» του 1983, πέραν της οποίας απαγορευόταν η νομιμοποίηση αυθαιρέτου.
Το ΣτΕ παρέμεινε με ελάχιστες εξαιρέσεις συνεπές στη γραμμή αυτή, ακυρώνοντας νόμους για τα αυθαίρετα το 2002 και το 2009. Δέχθηκε τη «ρύθμιση Μπιρμπίλη» για τους ημιυπαίθριους, επειδή αφορούσε παρανομίες εντός του περιγράμματος των κτιρίων και προέβλεπε μηχανισμό απόκτησης ελεύθερων χώρων από το Πράσινο Ταμείο.
Ακολούθησε ο ν. 4014/11 που έδωσε τη γενικευμένη δυνατότητα νομιμοποίησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αυθαιρέτων. Ο νόμος προσβλήθηκε και ακυρώθηκε το 2013. Λίγο νωρίτερα το υπουργείο θέσπισε τον ν. 4178/13 με την ίδια φιλοσοφία, προκειμένου να «απορροφήσει» τις δηλώσεις του ν. 4014/11. Η τύχη του εκκρεμεί.
Προς νομιμοποίηση πάνω από 850.000 κτίσματα
Τις 850.000 ξεπέρασαν τα αυθαίρετα που ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν τη διαδικασία νομιμοποίησης με τα τελευταία δύο πλαίσια.
Σημαντική αύξηση παρουσίασε το τελευταίο δίμηνο ο αριθμός των μεταβιβάσεων αυθαιρέτων, πλησιάζοντας τις 75.000. Πάντως, ένας μεγάλος αριθμός δηλώσεων, που είχε υποβληθεί μέσω του αντισυνταγματικού και ακυρωμένου σήμερα νόμου 4014/11, δεν έχει «μεταφερθεί» στον νέο νόμο, παραμένοντας σε εκκρεμότητα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου, που διαχειρίζεται για λογαριασμό του υπουργείου Περιβάλλοντος τη ρύθμιση νομιμοποίησης αυθαιρέτων, το σύνολο των δηλώσεων αυθαιρέτων μέσω των νόμων 4014/11 και 4178/13 ανέρχεται στις 851.415 (7 Μαρτίου 2015). Από αυτές, οι 289.175 κατατέθηκαν μέσω του ν. 4178/13, οι 262.716 είχαν υποβληθεί μέσω του προηγούμενου νόμου και «μεταφέρθηκαν» στη νέα ρύθμιση. Ενώ 299.524 δηλώσεις παραμένουν «στον αέρα», καθώς υποβλήθηκαν μέσω του ν. 4014/11, που κρίθηκε αντισυνταγματικός και ακυρώθηκε, αλλά δεν μεταφέρθηκαν στον νέο νόμο.
Οσον αφορά το στάδιο της διαδικασίας νομιμοποίησης, από τις 289.175 δηλώσεις που υποβλήθηκαν μέσω του νέου νόμου, οι 119.061 βρίσκονται ακόμα στο αρχικό στάδιο, χωρίς να έχουν καταβάλει παράβολο. Σε διάφορα στάδια της διαδικασίας βρίσκονται 140.390 δηλώσεις, ενώ σε 72.045 περιπτώσεις έχει καταβληθεί το σύνολο του προστίμου και η διαδικασία νομιμοποίησης ολοκληρώθηκε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 299.524 δηλώσεις που υποβλήθηκαν το 2011-2013 μέσω του ν. 4014/11 και δεν «μεταφέρθηκαν» στη νέα ρύθμιση, περισσότερες από τις μισές (συγκεκριμένα οι 176.021) βρίσκονται στο αρχικό στάδιο της διαδικασίας, χωρίς να έχουν καταβάλει παράβολο και επομένως πρέπει βασίμως να θεωρηθεί ότι δεν πρόκειται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία νομιμοποίησης. Από τις 851.415 δηλώσεις αυθαιρέτων που έχουν υποβληθεί από το 2011 έως σήμερα, τη διαδικασία νομιμοποίησης έχει ολοκληρώσει περίπου το ένα τέταρτο, οι 205.986.
Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των μεταβιβάσεων αυθαιρέτων από τις 30 Δεκεμβρίου 2014 (οπότε και το υπουργείο δημοσιοποίησε τα τελευταία στοιχεία για την πορεία της ρύθμισης) έως σήμερα. Στις 7 Μαρτίου είχαν εκδοθεί από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ 746.146 βεβαιώσεις μεταβίβασης αυθαιρέτων, περίπου 74.400 περισσότερες από ό,τι στα τέλη Δεκεμβρίου.
Τέλος, όσον αφορά τα έσοδα από τις δύο ρυθμίσεις, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος έχουν εισπραχθεί 364.529.999 ευρώ από τον ν. 4178/13 και 998.862.156 από τον ν. 4014/11 – συνολικά 1,3 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στον ν. 3843/10 για την «τακτοποίηση» ημιυπαίθριων (ο οποίος έχει κριθεί συνταγματικός από το ΣτΕ) δηλώθηκαν 890.021 μικρές πολεοδομικές παρανομίες και συγκεντρώθηκαν 933,5 εκατ. ευρώ. Συνεπώς τα έσοδα του Πράσινου Ταμείου μόνο από τα αυθαίρετα φθάνουν σήμερα τα 2,3 δισ. ευρώ.
Αναφορικά με το είδος των αυθαιρέτων που δηλώθηκαν, όπως είχε τον Δεκέμβριο ανακοινώσει το υπουργείο, το 75% των δηλώσεων αφορά κτίσματα με οικοδομική άδεια και το 25% των δηλώσεων αφορά κτίσματα χωρίς άδεια, δηλαδή παντελώς αυθαίρετα. Ακόμη προκύπτει ότι το 70% των δηλώσεων αφορά ακίνητα σε εντός σχεδίου περιοχές και το 30% ακίνητα εκτός σχεδίου. Επίσης το 22% των δηλώσεων αφορά κύρια και μοναδική κατοικία, το 60% άλλη κατοικία (δευτερεύουσα, εξοχική κ.λπ.) και το υπόλοιπο 18% επαγγελματικές χρήσεις. Το μέσο πρόστιμο των νέων δηλώσεων ανέρχεται στο ποσό των 5.383 ευρώ ανά δήλωση, η μέση επιφάνεια κυρίων χώρων στα 75 τετραγωνικά και η μέση επιφάνεια βοηθητικών χώρων στα 31 τετραγωνικά.
Υπενθυμίζεται ότι η ισχύς του ν. 4178/13 παρατάθηκε λίγο πριν από τις εκλογές κατά ένα έτος και πλέον λήγει στις 8 Φεβρουαρίου του 2016. Σε όλη την περίοδο της παράτασης ισχύουν οι ίδιες δυνατότητες αποπληρωμής και ιδίως οι 60 μηνιαίες δόσεις που προβλέπονται και για όσους υποβάλλουν δήλωση σήμερα. Επίσης, παρατάθηκε για 6 μήνες η προθεσμία υποβολής των απαραίτητων εγγράφων από τον μηχανικό που υποχρεωτικά φέρνει σε πέρας τη διαδικασία. Επομένως, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέσα σε 24 μήνες (δηλαδή 2 χρόνια) από την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής στις διατάξεις του νόμου.
Περιμένοντας το ΣτΕ
Εν τω μεταξύ, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη συνταγματικότητα ή μη της ρύθμισης, υπόθεση που εκδικάστηκε τον Οκτώβριο του 2014.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες που «διέρρευσαν» από την κεκλεισμένων των θυρών συζήτηση της υπόθεσης, το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο θα ανατρέψει την 30ετή νομολογία του, κρίνοντας συνταγματική τη ρύθμιση. Δύο έτη νωρίτερα το ΣτΕ με την απόφαση αρ. 3341/13 της Ολομέλειας ακύρωσε το άρθρο 24 του ν. 4014/11, κρίνοντάς το αντισυνταγματικό.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
Πηγή:http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=39481