Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Ποιοι κινδυνεύουν με κατασχέσεις για οφειλές στα Tαμεία

«Yπό παρακολούθηση» μπαίνουν -αντιμετωπίζοντας άμεσα τον κίνδυνο κατασχέσεων και δεσμεύσεων τραπεζικών λογαριασμών- όσοι χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές πάνω από 5.000 ευρώ στο IKA, στον OAEE, στον OΓA και στο ETAA. H «οδηγία» που εξέδωσε προς τα Tαμεία, ενόψει της πλήρους λειτουργίας του Kέντρου Eίσπραξης Aσφαλιστικών Oφειλών (KEAO), ο υπουργός Eργασίας, Kοινωνικής Aσφάλισης και Πρόνοιας Γιάννης Bρούτσης θέτει 21 κριτήρια με βάση τα οποία οι υπηρεσίες θα ελέγχουν τους οφειλέτες και, κατά προτεραιότητα, θα διεκδικούν τα χρέη τους. Στόχος να εισπραχθούν «όσο το δυνατόν περισσότερα» από παλαιές και νέες οφειλές -που ξεπερνούν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ- και τουλάχιστον έως 764 εκατομμύρια ευρώ το 2014 (με βάση τον κοινωνικό προϋπολογισμό) από ρυθμίσεις οφειλών και κατασχέσεις έτσι ώστε να... στηριχθούν, σε συνδυασμό με τους ελέγχους των δηλώσεων και των πληρωμών εισφορών, τα έσοδα των Tαμείων.

Tα 21 κριτήρια

Όσοι χρωστούν και, κατά το παρελθόν, υπέβαλαν...συχνά, για τον ίδιο λόγο αιτήσεις για ρύθμιση οφειλών και δεν τις τηρούσαν, όσοι διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία ή εμφανίζουν συχνές αλλαγές των προσώπων που απασχολούν ή των υπευθύνων της επιχείρησης, αλλά και εκείνοι οι οποίοι διώκονται για χρέη στο Δημόσιο ή πάνε για πτώχευση, είναι πρώτοι στη λίστα. Tα κριτήρια για την παρακολούθηση και την αποστολή «σημειωμάτων» είναι:

1. Tο είδος της δραστηριότητας του οφειλέτη.
2. H νομική μορφή της επιχείρησης.
3. O χρόνος λειτουργίας της επιχείρησης.
4. H διατήρηση εγκαταστάσεων και εξοπλισμού στην Eλλάδα.
5. H αξία των εγκαταστάσεων, του εξοπλισμού και των περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης.
6. H δημιουργία νέων οφειλών.
7. H συνέπεια στην καταβολή των τρεχουσών εισφορών σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας της επιχείρησης ή του ασφαλιστικού βίου εάν πρόκειται για ασφαλισμένο.
8. O κίνδυνος παραγραφής της απαίτησης.
9. H συχνή μεταβολή του αριθμού και των προσώπων που απασχολούνται στην επιχείρηση.
10. Oι μαζικές μετακινήσεις του προσωπικού.
11. Oι συχνές αλλαγές των υπευθύνων της επιχείρησης.
12. H ηλικία του υπεύθυνου της επιχείρησης.
13. H τοποθέτηση ως υπευθύνων, προσώπων που δεν συμμετέχουν στο κεφάλαιο της επιχείρησης.
14. H συχνότητα υποβολής αιτήσεων για ρύθμιση οφειλών και η τήρηση ή μη των όρων τους.
15. H μερική καταβολή της οφειλής χωρίς υπαγωγή σε ρύθμιση οφειλών.
16. H ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων των οφειλετών ή των υπευθύνων της επιχείρησης.
17. H μεταβολή των περιουσιακών στοιχείων των οφειλετών ή των υπευθύνων της επιχείρησης
18. H επικείμενη μετεγκατάσταση της επιχείρησης εκτός Eλλάδας.
19. H κήρυξη του οφειλέτη σε πτώχευση ή η υπαγωγή στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Kώδικα.
20. H ποινική δίωξη του οφειλέτη για οφειλόμενους προς το Δημόσιο φόρους.
21. Kάθε άλλο περιστατικό που μπορεί να επηρεάσει την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του οφειλέτη.

Σε βάθος δεκαετίας και μετά την πτώχευση

Σύμφωνα με την «οδηγία» Bρούτση τα Tαμεία και το KEAO θα διαχωρίσουν τις οφειλές σε όσες μπορούν να εισπραχθούν (με βάση και τα παραπάνω κριτήρια) και σε εκείνες που είναι «ανεπίδεκτες είσπραξης». Aκόμη και γι' αυτές τις περιπτώσεις (οφειλέτες που είναι αγνώστου διαμονής, δεν έχουν περιουσία, έχουν πτωχεύσει κ.ά.) θα είναι στο... μικροσκόπιο για δέκα χρόνια. Kαι θα συνεχίζουν να απειλούνται με δέσμευση τραπεζικών και επενδυτικών λογαριασμών για τη μερική ή ολική είσπραξη του χρέους είτε από τον οφειλέτη είτε από συνυπόχρεο πρόσωπο.

Του Γιώργου Γάτου

Πηγή: http://www.imerisia.gr/ 

Παράταση προθεσμίας έκδοσης οικοδομικών αδειών ως τις 08/02/2015

Ενημέρωση προς τις ΥΔΟΜ για παράταση οικοδομικών αδειών προ του ΝΟΚ
και ισχύ οικοδομικών αδειών.

Σύµφωνα µε σχετική νοµοθετική ρύθµιση που προωθείται στη βουλή προς ψήφιση προβλέπεται ότι :

Α) παρατείνεται η προθεσµία έκδοσης διοικητικών πράξεων αδειών εκτέλεσης οικοδοµικών εργασιών (οικοδοµικές άδειες)οι οποίες υποβλήθηκαν προς της ενάρξεως εφαρµογής του Νέου Οικοδοµικού Κανονισµού έως 08/02/2015,

Β) παρατείνεται έως 08/02/2015 η προθεσµία έκδοσης διοικητικών πράξεων αδειών εκτέλεσης οικοδοµικών εργασιών (οικοδοµικές άδειες) που υποβλήθηκαν µε το προϊσχύον πλαίσιο πριν την δηµοσίευση του Ν.4030/2011 κατά τα οριζόµενα στην παρ.3 του άρθρου 45 του Ν.4030/2011.

Γ) παρατείνεται έως 08/02/2015 η προθεσµία ισχύς των αδειών που δεν είχαν λήξει την 01.03.2011.

∆) παρατείνεται έως 08/02/2015 η ισχύς των αδειών επισκευής κτισµάτων σε
σεισµόπληκτες και πυρόπληκτες περιοχές οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1.3.2011

Εν όψει της ανωτέρω ρυθµίσεως δεν απαιτείται η επιστροφή φακέλων που αφορούν στις ανωτέρω περιπτώσεις.

Πηγή: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR

Επτά σημεία για την εξοικονόμηση Ενέργειας και τη στήριξη της οικοδομής

Εισήγηση του Υπουργού ΠΕΚΑ, Γιάννη Μανιάτη, στο Διεθνές Ενεργειακό και Οικονομικό Φόρουμ για την Ενέργεια και την Οικονομία, που διοργανώνει στην Κωνσταντινούπολη το Ατλαντικό Συμβούλιο (AtlanticCouncil):

Πρώτο:
Βασική προτεραιότητα της επικείμενης Ελληνικής Προεδρίας, θα είναι η συζήτηση επί του “Πλαισίου Στρατηγικής 2030” για την ενέργεια και την κλιματική αλλαγή.

Η δυναμική της ενεργειακής αποδοτικότητας παραμένει ακόμα υψηλή. Τα δύο τρίτα του οικονομικού δυναμικού της ενεργειακής αποδοτικότητας παραμένουν αναξιοποίητα.

Το βασικό μήνυμα είναι απλό: δεν έχουμε την πολυτέλεια να σπαταλάμε ενέργεια, από τη στιγμή που η φθηνότερη μορφή ενέργειας είναι αυτή που δεν καταναλώνεται.

Η κρίση αποτελεί μια ευκαιρία για την υιοθέτηση ενός νέου οικονομικού μοντέλου. Ένα κρίσιμο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι αν μπορεί να επιτευχθεί το διπλό μέρισμα. δηλαδή ταυτόχρονη επίτευξη περιβαλλοντικών στόχων και οικονομικής ανάπτυξης που να δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.

Δεύτερο:
Ο οικιακός τομέας θεωρείται τομέας προτεραιότητας για την υλοποίηση έργων βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος για παραγωγή περισσότερης ενέργειας, ακόμη και αν αυτή προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, αν τελικά αυτή καταναλωθεί μέσω σπάταλης χρήσης στα κτίρια, στις μεταφορές, στα δίκτυα κτλ. Πρέπει να καταστεί σαφές ότι η εξοικονόμηση ενέργειας και η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας θα πρέπει να θεωρείται προϋπόθεση για την εφαρμογή τυχόν άλλων πολιτικών. Η εξοικονόμηση ενέργειας αποτελεί το μεγαλύτερο, σπουδαιότερο και αναξιοποίητο κοίτασμα ενεργειακής πηγής σε πολλές χώρες.

Τρίτο:
Στην Ε.Ε., η Οδηγία για την Ενεργειακή Αποδοτικότητα αποτελεί το ρυθμιστικό πλαίσιο, με το οποίο - μεταξύ άλλων - δημιουργείται η απαίτηση από τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών να:

1. Ανακαινίζουν κάθε χρόνο το 3% της συνολικής επιφάνειας των κτιρίων αρμοδιότητάς τους.
2.  μηχανισμών της αγοράς όπως τα λευκά πιστοποιητικά, εθελοντικές συμφωνίες, συμβάσεις ενεργειακής απόδοσης μέσω των εταιρειών παροχής ενεργειακών υπηρεσιών (ESCO).Αγοράζουν μόνο προϊόντα, υπηρεσίες και κτίρια υψηλής ενεργειακής απόδοσης.

Η αντίστοιχη αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά τα επόμενα έτη, εν όψει της δημιουργίας μιας δέσμης μέτρων και δεσμεύσεων. Μια νέα μορφή υπηρεσιών αναμένεται να κάνει αισθητή την παρουσία της, υποβοηθούμενη από τη δημιουργία

Ο στόχος είναι να αλλάξει η καθημερινή ζωή των ευρωπαίων πολιτών σχετικά με την ενεργειακή τους συμπεριφορά, να επιτευχθεί σημαντική εξοικονόμηση κόστους και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ΕΕ σε επίπεδο βιομηχανίας, με στόχο τη δημιουργία περισσότερων από 2.000.000 θέσεων εργασίας.

Τέταρτο:
Στην Ελλάδα, μια χώρα η οποία είναι από τις πιο ενεργοβόρες περιοχές της Ευρώπης, η προσπάθεια που έχει γίνει στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων είναι τεράστια.

Έχει υιοθετηθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο, ούτως ώστε το αργότερο έως τις 31.12.2019, όλα τα νέα κτίρια θα υποχρεωθούν να έχουν προδιαγραφές σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας. Όσον αφορά τα νέα κτίρια που στεγάζουν κρατικές και δημόσιες υπηρεσίες, η υποχρέωση αυτή θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ το αργότερο έως τις 31.12.2018.

Το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», το οποίο αποσκοπεί στην παροχή οικονομικών κινήτρων για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα των κατοικιών, είναι το βασικό σχετικό πρόγραμμα της Ελληνικής Πολιτείας.

Το πρόγραμμα καλύπτει παλιά κτίρια, των οποίων οι ιδιοκτήτες πληρούν ορισμένα οικονομικά κριτήρια χαμηλού εισοδήματος.

Το πρόγραμμα είναι ήδη ένα πολύ πετυχημένο μέτρο, καθώς περισσότερα από 40.000 νοικοκυριά έχουν επωφεληθεί και προγραμματίζουμε τη συνέχιση του  προγράμματος για τα επόμενα χρόνια.

Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του προγράμματος, σχεδόν 800 εκατ. ευρώ για περίπου 70.000 σπίτια θα διατεθούν στην πραγματική οικονομία. Αυτό θα δημιουργήσει περισσότερες από 12.000 νέες θέσεις εργασίας.
Η μέση εξοικονόμηση ενέργειας εκτιμάται σε περίπου 40% με προφανή άμεσο οικονομικό όφελος για τους πολίτες.

Πέμπτο:
Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου , υπάρχει υπερπροσφορά κτιρίων και σπιτιών, καθώς η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει μια σημαντική ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Ο τομέας των κατασκευών έχει σχεδόν καταρρεύσει και η ανάγκη για την υιοθέτηση ενός νέου προσανατολισμού στον κατασκευαστικό τομέα είναι πιο επείγουσα από ποτέ. Ως εκ τούτου, η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων αποτελεί πλέον βασικό πυλώνα του κατασκευαστικού τομέα. Τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, το μέλλον της κατασκευής είναι πλέον η ανακαίνιση και η ενεργειακή θωράκιση των κτιρίων.

Έκτο:
Η ενεργειακή αποδοτικότητα των κτιρίων εξαρτάται σημαντικά και από την πρόοδο της τεχνολογίας, όπου ένας πολλά υποσχόμενος κλάδος είναι η νανο-τεχνολογία. Η νανο- τεχνολογία είναι μεγάλη πρόκληση για την ερευνητική και επιχειρηματική κοινότητα, καθώς έχει πλήθος εφαρμογών που θα μπορούσαν να ενισχύσουν σημαντικά την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.

Μερικά παραδείγματα είναι: υψηλής απόδοσης μονωτικά υλικά , πιο ανθεκτικά και ελαφριά δομικά υλικά, ευφυή συστήματα διαχείρισης ενέργειας για τον φωτισμό και τη ροή θερμότητας, συστήματα φωτισμού υψηλής ενεργειακής απόδοσης.

Έβδομο:
Ο στόχος που έχουμε θέσει είναι πολύ υψηλός και κατ’ επέκταση πολύ μεγάλη είναι και η προσπάθεια που απαιτείται προκειμένου να δημιουργηθούν πιο βιώσιμες και έξυπνες πόλεις, με κτήρια μηδενικών εκπομπών και βιώσιμες αστικές μεταφορές. Τα αναμενόμενα οφέλη είναι πολλά και σχετίζονται κυρίως με την προστασία του περιβάλλοντος, την οικονομική ανάπτυξη, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη του βιοτικού επιπέδου. 

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Τέλος οι επιδοτήσεις σε όσους οφείλουν στα ταμεία

Πακέτο μέτρων, για την ενίσχυση των μηχανισμών είσπραξης των ασφαλιστικών φορέων και πρόστιμα για την ανασφάλιστη και αδήλωτη εργασία, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννης Βρούτσης. Η υιοθέτηση των μέτρων έχει λάβει το «πράσινο φως» από την πλευρά της τρόικας, με το υπουργείο Εργασίας να υποστηρίζει ότι θα αποφέρουν στα ασφαλιστικά ταμεία έσοδα άνω των 600 εκατ. ευρώ.

Από το νομοσχέδιο έχουν απαλειφθεί οι διατάξεις που αφορούν σε διαρθρωτικά μέτρα, που κρίθηκε ότι μπορούν να επιβαρύνουν τους προϋπολογισμούς των ταμείων. Διατάξεις, όπως η αύξηση της προσωρινής σύνταξης στο 95%, η βελτίωση όρων συνταξιοδότησης αγροτών σε ηλικία 62 ετών με 40 χρόνια ασφάλισης και η ρύθμιση τραπεζικών επιδοτούμενων δανείων για περίπου 110.000 δικαιούχους του πρώην ΟΕΚ, μένουν εκτός στην παρούσα φάση και θα επαναξιολογηθούν αργότερα.

Με τροπολογία αναμένεται να ενσωματωθεί η πρόβλεψη για «πάγωμα» επιδοτήσεων, ενισχύσεων και επιστροφής ΦΠΑ σε οφειλέτες όλων των ταμείων.

Στο νομοσχέδιο, προβλέπεται ότι:

- Από την 1η Δεκεμβρίου, στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση προς το ΙΚΑ , οι εργοδότες θα πρέπει να δηλώνουν και τις ασφαλιστικές εισφορές υπέρ των ταμείων επικούρισης και εφάπαξ.

- Επεκτείνεται το πρόστιμο για την αδήλωτη εργασία (10.550 ευρώ) για τον εργοδότη που δεν συμπεριέλαβε εργαζόμενο στη μηνιαίως υποβαλλόμενη Α.Π.Δ., ακόμη και εάν έχει δηλώσει αυτόν τον εργαζόμενο στο Πληροφοριακό Σύστημα «Εργάνη».

- Αυστηροποιείται το υφιστάμενο πλαίσιο του ελέγχου των δηλωθεισών και καταβληθεισών εισφορών προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με καθιέρωση μηνιαίων διασταυρώσεων ενώ προβλέπεται ταυτόχρονα και η άμεση επίδοση βεβαίωσης οφειλής όταν και εφόσον διαπιστωθούν αποκλίσεις.

- Καθορίζεται ενιαίο ποσοστό εισφορών και ενιαία βάση υπολογισμού τους για όλους τους ασφαλισμένους του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), ανεξαρτήτως αν έχουν υπαχθεί στην ασφάλιση πριν ή μετά την 1/1/1993 (παλαιοί και νέοι ασφαλισμένοι).

- Επεκτείνεται η εφαρμογή του εργοσήμου σε μια ακόμη κατηγορία εργαζομένων και συγκεκριμένα στο απασχολούμενο προσωπικό αποκλειστικά και μόνο κατά τη διεξαγωγή παντός είδους αθλητικών αγώνων. (άρθρο 9)

- Θεσπίζεται έλεγχος στα καταβαλλόμενα προνοιακά επιδόματα, μέσω της ΗΔΙΚΑ Α.Ε., και ανατίθεται στην ίδια εταιρεία η υποχρέωση να αποδίδει τον ΑΜΚΑ με την υποβολή της αίτησης για χορήγηση πιστοποιητικού γέννησης.

Πηγή:http://www.real.gr/D...277878&catID=11 


  • +
  •  
  • 1

Βράβευση Καθ. Μανόλη Κορρέ με το Διεθνές Βραβείο Feltrinelli

Κορρές_Μ
Στις 8 Νοεμβρίου 2013 βραβεύτηκε ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Μανόλης Κορρές, με το «Διεθνές Βραβείο Feltrinelli» για τη συνολική του προσφορά στον τομέα της Αρχαιολογίας και των Αναστηλώσεων.

Τα βραβείο αποτελεί ύψιστη διάκριση και απονέμεται από την Accademia Nazionale dei Lincei της Ρώμης - μία από τις παλαιότερες και πλέον έγκυρες επιστημονικές ακαδημίες σε παγκόσμιο επίπεδο, που ιδρύθηκε το 1603 και περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλους, στα μέλη της και τον Galileo Galilei. Το Διεθνές Βραβείο Feltrinelli απονέμεται σε προσωπικότητες που έχουν διακριθεί για τις εξαιρετικές τους επιδόσεις στην τέχνη, τη λογοτεχνία, την ιστορία, τη φιλοσοφία, την ιατρική και τα μαθηματικά. Το βραβείο απονέμεται μία φορά κάθε πέντε χρόνια για κάθε ειδικότητα και συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο ύψους 250.000€. Ένα δεύτερο βραβείο απονέμεται παράλληλα σε έναν διεθνή οργανισμό για την ανθρωπιστική του δράση.

Ο Καθ. Μανόλης Κορρές, Δρ. Μηχ. ΕΜΠ. PhD. h.c. FU. Berlin, βραβεύτηκε για το συνολικό του έργο το οποίο - όπως τονίσθηκε κατά την απονομή - συνδυάζει «την αναστήλωση με πρωτότυπη αρχαιολογική και αρχιτεκτονική έρευνα». Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια κατηγορία έχουν παλαιότερα βραβευτεί εξέχουσες προσωπικότητες όπως ο Dinu Ademesteanu, o Cezare Brandi και ο Ferdinado Castagnoli. O Καθ. Μανόλης Κορρές αποτελεί τον πρώτο Έλληνα που λαμβάνει αυτή τη διάκριση.

O Καθ. Μανόλης Κορρές είναι μέλος του Κεντρικού Αρχαιολογικού συμβουλίου, της Επιτροπής Συντήρησεως Μνημείων Ακρόπολεως και άλλων επιστημονικών επιτροπών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Συμμετείχε στα Έργα της Ακροπόλεως (1975, 1983-1999), στα έργα του Διονυσιακού Θεάτρου (1981-1982), στη μελέτη και αποκατάσταση δύο αρχαίων ναών στη Νάξο (Πανεπιστήμιον Αθηνών - TUMunchen, 1976 κ.ε), του Κάστρου του Πυθίου στον Έβρο (1974 κ.ε.), του ναού του Απόλλωνος στη Μητρόπολη παρά την Καρδίτσα (1999 κ.ε.). Έχει μελετήσει: ρωμαϊκά μνημεία στη Θεσσαλονίκη, βυζαντινά και νεώτερα μνημεία στη Μάνη, τον ναό της Παναγίας Γοργοεπηκόου, τη Στοά του Ευμένους, το Μνημείο του Φιλοπάππου, τις κοιλαδογέφυρες του ρωμαϊκού Αδριάνειου υδραγωγείου και τον ναό του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα, αρχαία και χριστιανικά μνημεία στην Αμοργό, ιωνικά κιονόκρανα γενικώς (στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, 1976-1977), τα μεγάλα ναόσχημα ταφικά μνημεία της Ετρουσκικής Νεκροπόλεως της Norchia (με τον M. Kreeb, 1990), το Μαυσωλείου του Θευδέριχου στη Ραβέννα, διάφορες μηχανικές κατασκευές κ.ά.

Έχει λάβει υποτροφίες (Υπ. Παιδείας, DAAD, DAI, Princeton University, Fulbright, Alexander von Humbolt) και τιμητικές διακρίσεις (Χάλκινο Μετάλλιο Ακαδημίας Αθηνών, Αργυρούν Μετάλλιο της Ακαδημίας Αρχιτεκτονικής των Παρισίων (Academie d’ Architecture de Paris), Ταξιάρχης Τάγματος του Φοίνικος), είναι μέλος επιστημονικών εταιριών, έχει διδάξει σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, έχει συγγράψει 8 βιβλία και 80 επιστημονικά άρθρα και έχει επίσης δώσει διαλέξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σχέδιά του έχουν εκτεθεί σε 9 ατομικές και 7 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Προωθείται νομοθετική ρύθμιση για μειωμένες εισφορές για τους μηχανικούς

Δυνατότητα επιλογής χαμηλότερης ασφαλιστικής κατηγορίας και χαμηλότερων ασφαλίστρων -λόγω της κρίσης και με «τίμημα» την αντίστοιχη μείωση της μελλοντικής σύνταξης- δίνει, έως το τέλος του χρόνου, το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κατά προτεραιότητα, στους μηχανικούς - ασφαλισμένους στο ΕΤΑΑ.

Την προώθηση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της κοινωνικής ασφάλισης «ανοίγει» τον δρόμο για αντίστοιχη πρόβλεψη ενδεχομένως και σε άλλα Ταμεία αυτοαπασχολουμένων (όπως στον ΟΑΕΕ), προανήγγειλε χθες ο υπουργός Γιάννης Βρούτσης μετά τη συνάντησή του με τους προέδρους των Επιστημονικών Συλλόγων Πολιτικών Μηχανικών Γ. Στασινό, Μηχανολόγων Τ. Ευσταθίου και Αρχιτεκτόνων Μυρτώ Δεσποτίδη.

Οι πρόεδροι των Επιστημονικών Συλλόγων των Μηχανικών υπέβαλαν το αίτημα του κλάδου για τη δυνατότητα επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας από τους ασφαλισμένους του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημόσιων Έργων του ΕΤΑΑ. Και, κυρίως, για τους νέους μηχανικούς οι οποίοι λόγω της ανεργίας στον κλάδο και μετά τις αυξήσεις των εισφορών οι οποίες επιβλήθηκαν σε εφαρμογή του ν.3986/2011 αδυνατούν να καταβάλουν τα ασφάλιστρα που προβλέπει το Ταμείο. «Οι σημερινές οικονομικές συνθήκες καθιστούν άμεση την ανάγκη να καλυφθούν όλες οι σχετικές με το αίτημα προϋποθέσεις και να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες μέχρι το τέλος του έτους για την διευθέτηση του αιτήματος, τηρουμένων πάντα των προβλεπόμενων κανόνων της ανταποδοτικότητας στις συνταξιοδοτικές τους παροχές», δήλωσε ο Γ. Βρούτσης.

Πηγή: http://www.imerisia....pubid=113150635 

Πλήρη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων ζητά η ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κλιμακώνοντας τις πιέσεις της προς τις ελληνικές Αρχές, ανακοίνωσε σήμερα την αποστολή «συμπληρωματικής αιτιολογημένης γνώμης», με την οποία ζητεί από την Ελλάδα «την πλήρη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της νομοθεσίας της ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων» (οδηγία 2010/31/ΕΕ).

Σύμφωνα με την οδηγία, τα κράτη- μέλη πρέπει να θεσπίσουν και να εφαρμόζουν ελάχιστες απαιτήσεις για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων και να εξασφαλίζουν την ενεργειακή πιστοποίηση κτιρίων και την τακτική επιθεώρηση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.

Επιπροσθέτως, η οδηγία απαιτεί από τα κράτη- μέλη να εξασφαλίσουν ότι από το 2021 όλα τα νέα κτίρια θα είναι κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας.

Η οδηγία έπρεπε να είχε μεταφερθεί στο ελληνικό δίκαιο έως τις 9 Ιουλίου 2012.

Μέχρι σήμερα, η Ελλάδα, όπως και η Μάλτα, μεταξύ των κρατών της ΕΕ, δεν έχουν μεταφέρει πλήρως τις διατάξεις της ΕΕ στο εθνικό τους δίκαιο, σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι αν τα δυο κράτη- μέλη δεν εκπληρώσουν τη νομική τους υποχρέωση εντός δύο μηνών, μπορεί να αποφασίσει την παραπομπή τους στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Πηγή: http://www.imerisia....pubid=113150841 

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

«ΕΚΑΝΑ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΕΣΑ» «για σε Πατρίδα μόχθησα, σκληρά μακρυά στα ξένα,κι’ όσα με ιδρώτα απόκτησα τα χάρισα σε Σένα».

«ΕΚΑΝΑ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΕΣΑ»
«για σε Πατρίδα μόχθησα, σκληρά μακρυά στα ξένα,κι’ όσα με ιδρώτα απόκτησα
τα χάρισα σε Σένα».  

Δημήτριος Παπαχαραλάμπους . 

http://arxitektones-lepantoarchitects.blogspot.gr/2012/02/blog-post.html?m=0

Η πλατεία Παπαχαραλάμπους στην Ναύπακτο αποτέλεσε έναν ελάχιστο φόρο τιμής στον μεγαλύτερο τοπικό ευεργέτη της Πόλης μας που χάρισε εκτάσεις, υποδομές και οίκον. κεφάλαια για να γίνει η Ναύπακτος μία ανθρώπινη πόλη .
Παρά το μικρό της μέγεθος η θέση της στο κεντρικό αυτό σημείο θα μπορούσε να αναδείξει τουλάχιστο το σεβασμό της τοπικής κοινωνίας προς το προσωπό του.

Μέχρι πρόσφατα η πλατεία αυτή είχε κυριολεκτικά χαθεί και από το σύλλογό μας είχαμε προσπαθήσει να αλλάξουμε την εικόνα που παρουσίαζε.
Είτε με παραινέσεις , είτε με πρόταση ανάπλασης που συνέταξε ομάδα αρχιτεκτόνων ζητήσαμε να αλλάξει η χαώδης κατάσταση με τα διάφορα "αξεσουάρ" και τον υποσταθμό που κυριολεκτικά υποβάθμιζαν το χώρο. 
Με χαρά λοιπόν σήμερα είδαμε επιτέλους την απομάκρυνση του περίπτερου και να γίνεται ήδη αισθητή η οπτική και αισθητική διαφορά στην πλατεία. Ελπίζουμε οτι σύντομα θα αποκατασταθεί πλήρως η εικόνα του χώρου. 

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ναυπακτίας είχε καταθέσει τις προτάσεις του σχετικά με τον Νέο Κανονισμό κοινοχρήστων χώρων καθως είχε ενημερωθεί στην φάση της σύνταξής του και είχε επισημάνει σημεία που έχρηζαν ιδιαίτερης προσοχής. Όσον αφορά κάποια περίπτερα , ήδη η τοπική κοινωνία βλέπει τη διαφορά του «πρίν» με το «μετά» , στην είσοδο της πόλης στην οδό Νόβα, στο Λιμάνι και πλέον στην πλατεία Παπαχαραλάμπους.
Επειδή οι κοινόχρηστοι χώροι ανήκουν αποκλειστικά στους κατοίκους της Πόλης, Χαιρετίζουμε την προσπάθεια αποκατάστασης του χώρου από την Δημοτική Αρχη και περιμένουμε στην συνέχεια ανάλογες πρωτοβουλίες που θα πάρει ο Δημος και για άλλες περιοχές της πόλης. 

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

Από τον Φεβρουάριο ηλεκτρόνικα οι οικοδομικές άδειες στην Υ.ΔΟΜ. του Δ. Αθηναίων

Σε δύο εβδομάδες οι μηχανικοί δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται την Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Αθηναίων για να ξεκινήσουν τη διαδικασία έκδοσης μιας οικοδομικής άδειας. Θα μπορούν πλέον να προχωρήσουν στη διαδικασία ηλεκτρονικά.

Όπως ανέφερε το μεσημέρι σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) κ. Χρήστος Σπίρτζης, ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας οι μηχανικοί της χώρας θα μπορούν να διαχειρίζονται ολόκληρο τον φάκελο μιας οικοδομής μέσω Διαδικτύου. «Σήμερα για να βγει μια οικοδομική άδεια απαιτούνται έως και 60 φορείς. Θέλουμε, κατά μέσο όρο, 6,5 χρόνια για να βγει μια άδεια για βιομηχανικό ή βιοτεχνικό κτίριο όταν οι επενδυτές προσδοκούν σε 7 χρόνια να κάνουν απόσβεση», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

Την επόμενη εβδομάδα θα εκπαιδευτούν στον χειρισμό της πλατφόρμας οι μηχανικοί της Αθήνας προκειμένου να ξεκινήσει η πιλοτική της λειτουργία από την Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Αθηναίων. Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, εντός του Δεκεμβρίου θα ακολουθήσει η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Θεσσαλονικέων και από τον ερχόμενο Φεβρουάριο το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα αδειοδότησης θα λειτουργεί σε όλη τη χώρα.

Μέσα από το ίδιο σύστημα θα μπορεί να γίνεται δίχως ανθρώπινη παρέμβαση και ο προσδιορισμός του ελεγκτή δόμησης, ο οποίος ηλεκτρονικά θα υποβάλει τη δική του έκθεση.

«Θα είμαστε οι πρώτοι που θα κάνουμε χρήση ενός εκσυγχρονιστικού εργαλείου» υπογράμμισε ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, επισημαίνοντας πως χάρη στο έργο που υλοποίησε το ΤΕΕ θα εξοικονομηθεί κόστος, χρόνος και προσωπικό στις αντίστοιχες υπηρεσίες, ώστε να απασχοληθεί σε άλλες εργασίες, όπως είναι ο έλεγχος της αυθαίρετης δόμησης.

Στόχος του νέου συστήματος είναι η μείωση της γραφειοκρατίας, η διαφάνεια και η εξάλειψη των αθέμιτων συναλλαγών. Χάρη σε αυτό θα είναι δυνατόν να εφαρμοστεί και η ταυτότητα του κτιρίου, «όποτε δεήσει το ΥΠΕΚΑ να εκδώσει το σχετικό ΠΔ», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

«Έτσι θα έχει επιτέλους το κράτος αξιόπιστα στοιχεία, και όχι στατιστικά δεδομένα, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει στον σχεδιασμό», τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Αυτή τη στιγμή, όπως ανέφερε, κανείς δεν ξέρει πόσα τετραγωνικά ημιυπαιθρίων και άλλων χώρων που έχουν αλλάξει χρήση εντός του όγκου του κτιρίου έχουν τακτοποιηθεί και πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί. «Πώς θα εφαρμοστεί το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, το οποίο είναι απαιτούμενο για τη συνταγματικότητα του νόμου 3843/10;», αναρωτήθηκε ο πρόεδρος του ΤΕΕ.

Η πλατφόρμα για την ηλεκτρονική έκδοση των οικοδομικών αδειών θα μπορούσε να είναι έτοιμη από την περασμένη άνοιξη, ωστόσο όπως κατήγγειλε ο κ. Σπίρτζης, το ΤΕΕ δεν είχε εγκεκριμένο προϋπολογισμό _ υπεγράφη μόλις τον περασμένο Αύγουστο από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδη. Το κόστος του συνολικού έργου, στο οποίο περιλαμβάνεται και η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων, φτάνει τα 2,5 έως 3 εκατ. ευρώ.

Μοναδικό «αγκάθι» στη διαδικασία αποτελεί η αδυναμία σύνδεσης με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα και άλλων υπηρεσιών που εμπλέκονται στην αδειοδότηση. Έτσι, ο μηχανικός δεν μπορεί να αποφύγει τη… βόλτα από τις δασικές, αρχαιολογικές και άλλες δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να ολοκληρώσει τον φάκελο της οικοδομής. Βεβαίως όλα τα έγγραφα θα πρέπει να σκαναριστούν και να υποβληθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Ειδικότερα, το σύστημα θα δέχεται αιτήσεις και όλα τα απαιτούμενα συνοδευτικά δικαιολογητικά και μελέτες. Οι υπάλληλοι της πολεοδομίας θα κάνουν τον έλεγχο και τυχόν παρατηρήσεις ηλεκτρονικά, οι οποίες θα γνωστοποιούνται στον μηχανικό. Πρόσβαση σε όλη τη διαδικασία ελέγχου, το ιστορικό των μεταβολών και στον φάκελο θα έχουν ο μηχανικός, ο ιδιοκτήτης, η Υπηρεσία Δόμησης και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ).

Πηγή: http://www.tovima.gr...cle/?aid=540694 

Ανακαίνιση: χρήσιμες συμβουλές


Πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν το φθινόπωρο για να προχωρήσουν σε ανακαίνιση του σπιτιού τους. Ποιά είναι όμως τα κύρια σημεία που πρέπει να προσέξουμε και να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία προτού ξεκινήσουμε τις εργασίες;
Οι συνήθεις εργασίες ανακαίνισης χωρίζονται σε δυο κατηγορίες. Αυτές που αφορούν στο εξωτερικό του σπιτιού και αυτές που αφορούν στο εσωτερικό.

Οι εξωτερικές εργασίες ανακαίνισης του σπιτιού αφορούν πρωτίστως στη μόνωση/στεγανοποίηση της ταράτσας. Περισσότερες πληροφορίες για το θέμα μπορείτε να βρείτεεδώ. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι η σωστή θερμομόνωση παίζει καθοριστικό ρόλο στη σωστή και αποδοτική θέρμανση και ψύξη του χώρου, άρα και στην εξοικονόμηση χρημάτων.

Επίσης, στον εξωτερικό χώρο, άλλες εργασίες που μπορεί να γίνουν αφορούν στο βάψιμο των τοίχων, σε αλλαγή φθαρμένων κεραμιδιών, στην εγκατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα, σε αλλαγή κουφωμάτων κτλ.

Στον εσωτερικό χώρο, μπορει να γίνει ανακαίνιση της κουζίνας ή του μπάνιου, αλλαγή ντουλαπών στις στις κρεβατοκάμαρες, αντικατάσταση εσωτερικών κουφωμάτων, τοποθέτηση γυψοσανίδων, βάψιμο, αλλαγή πατωμάτων, τοποθέτηση πλακιδίων κτλ. Παράλληλα, πρέπει να γίνει έλεγχος των υδραυλικών και ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων του σπιτιού και ιδιαίτερα στις παλαιές κατασκευές και όπου χρειάζονται να αντικατασταθούν. Επίσης, μπορεί να ελεγχθεί και να αξιολογηθεί και το υπάρχον σύστημα θέρμανσης και ενδεχομένως να αντικατασταθεί από νέες μεθόδους θέρμανσης όπως φυσικό αέριο, αντλίες θερμότητας κτλ..
Βασικό πάντα είναι να γίνει η αξιολόγηση των αναγκών του σπιτιού μας και να προχωρήσουμε αρχικά σε αυτές που κρίνονται ως απαραίτητες, καθώς το κόστος αναλόγως με τις παρεμβάσεις που πραγματοποιούμε, μπορεί να είναι μεγάλο.

Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όταν ξεκινάμε μια ανακαινίση του σπιτιού μας, κάνουμε μια επένδυση στο χώρο μας, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την αξία του.

Μερικά θέματα που πρέπει να έχει υπόψη σας πριν αποφασίσε να ανακαινίσετε το χώρα σας είναι να απευθυνθείτε σε διάφορους ειδικούς και να συλλέξετε προσφορές. Στις προσφορές που σας έχουν γίνει, να συγκρίνετε τα υλικά (αν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές σας και στις απαιτήσεις σας), τις τιμές και τι εργασίες περιλαμβάνουν αυτές. Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι η φθηνότερη λύση πολλές φορές αποδεικνύεται λάθος κίνηση, καθώς μπορεί να χρειαστούν στις πορεία πρόσθετα χρήματα για επιδιορθώσεις αφού το αποτέλεσμα δε θα είναι το επιθυμητό.
Επίσης, θα πρέπει να ελέγξετε και τον χρόνο που θα διαρκέσει. Πολλές φορές για παράδειγμα τυγχάνει κάποιος να ξεκινάει μια ανακαίνιση στο σπίτι του χωρίς όμως να γνωρίζει τον ακριβή χρόνο που θα ολοκληρωθεί. Οπότε καλό είναι όταν επιλέγετε ένα συνεργείο, να μπορεί να σας ορίσει μια ημερομηνία παράδοσης του χώρου.

Καλό επίσης, είναι να προσέξετε και να αξιολογήσετε το συνεργείο που θα διαλέξετε. Να δείτε εργασίες που έχουν πραγματοποιήσει, να δείτε αν στην πρότασή τους άκουσαν τις ανάγκες σας, να αξιολογήσετε την προσφορά τους προσεκτικά αλλά και την επικοινωνία που έχουν μαζί σας.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα "Εξοικονόμηση κατ' Οίκον" που σχεδιάστηκε για την εξοικονόμηση ενέργειας στον οικιακό κτίριακό τομέα με κύριο στόχο τη μείωση των ενεργειακών αναγκών των κτιρίων, όπου χρηματοδοτούνται/επιδοτούνται κάποιες εργασίες.

Συγκεκριμένα, οι επιλέξιμες κατηγορίες παρεμβάσεων του προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης είναι:

1. Αντικατάσταση κουφωμάτων (πλαίσια / υαλοπίνακες) και τοποθέτηση συστημάτων σκίασης.
2. Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κτιριακό κέλυφος συμπεριλαμβανομένου του δώματος / στέγης και της πιλοτής.
3. Αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης και συστήματος παροχής ζεστού νερού χρήσης.
Αναλυτικές πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε εδώ.

Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=10399

Υποχρεωτική - μέσω του ΤΕΕ - η πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων

Αλλάζουν οι κανόνες για περισσότερους από 1 εκατ. τεχνίτες 150 ειδικοτήτων του κατασκευαστικού τομέα. Με νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών, από τους πρώτους μήνες του 2014, αφού συσταθεί ο αρμόδιος φορέας, θα είναι υποχρεωτική, μέσω του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, η πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων ως προϋπόθεση πρόσβασης στην αγορά εργασίας των δημόσιων και ιδιωτικών έργων.

Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι τις επόμενες ημέρες κατατίθεται στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει ότι το ΤΕΕ αναλαμβάνει την ίδρυση του φορέα πιστοποίησης των τεχνικών επαγγελμάτων και παράλληλα τη δημιουργία μητρώων όλων των τεχνικών ειδικοτήτων.

Τρία χρόνια μετά την ψήφιση από τη Βουλή του νόμου 3982/2011 για την αδειοδότηση και πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων, που είχε προωθήσει πάλι ο κ. Χρυσοχοΐδης ως υπουργός Ανάπτυξης και αφού έχουν εκδοθεί τα προεδρικά διατάγματα που προβλέπουν τις σχετικές διαδικασίες, ορίζεται τώρα το ΤΕΕ ως ο υπεύθυνος φορέας που θα υλοποιήσει τις νομοθετικές προβλέψεις. Ο νέος φορέας πιστοποίησης, όπως ανακοίνωσε ο Χρ. Σπίρτζης, θα προωθηθεί σε συνεργασία με τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς, όπως η ΓΣΒΕΕ, η ΓΣΕΕ και οι εργοληπτικές οργανώσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την πιστοποίηση θα πάρουν αμέσως οι τεχνίτες των έξι βασικών ειδικοτήτων (ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, ψυκτικοί, χειριστές μηχανημάτων, ηλεκτροσυγκολλητές και εγκαταστάτες ανελκυστήρων), εφ' όσον διαθέτουν την προβλεπόμενη από τη νομοθεσία άδεια επαγγέλματος.
Για τεχνίτες μη αδειοδοτημένων επαγγελμάτων (π.χ. ελαιοχρωματιστές, χτίστες, σιδεράδες, πετράδες, καλουπατζήδες, πατωματζήδες κ.λπ.) η πιστοποίηση θα γίνεται με βάση την επαγγελματική τους εμπειρία (π.χ. ένσημα, φορολογικά παραστατικά κ.ά.). Επίσης, απόφοιτοι σχολών ΙΕΚ και άλλων επαγγελματικών σχολών θα έχουν άμεση πρόσβαση στη διαδικασία πιστοποίησης.

Οσοι από τους τεχνίτες τόσο των αδειοδοτημένων όσο και των μη αδειοδοτημένων ειδικοτήτων δεν διαθέτουν άδεια, σχετικό πτυχίο επαγγελματικής εκπαίδευσης, ούτε τεκμήρια εμπειρίας, για να πιστοποιηθούν θα πρέπει να περάσουν από εξετάσεις, σε θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις του αντικειμένου τους, που θα διοργανώνει ο φορέας πιστοποίησης.

Το κόστος πιστοποίησης θα είναι εφ' άπαξ ποσό, το ύψος του οποίου δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί. Ειπώθηκε αρμοδίως ότι το ποσό θα είναι σίγουρα χαμηλότερο από αυτό που ισχύει σήμερα για τους ιδιωτικούς φορείς πιστοποίησης που δραστηριοποιούνται στην αγορά. Ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι η πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων τόσο για τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά έργα θα οδηγήσει τους πολίτες να κάνουν εγκεκριμένες και αξιόπιστες επιλογές τεχνιτών, αλλά θα συμβάλει και στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι επίσης με νομοθετική ρύθμιση θα συσταθεί με ευθύνη του υπουργείου Υποδομών και του ΤΕΕ ένας φορέας τιμολόγησης των δημοσίων έργων, ώστε η διχείριση των έργων να γίνεται με ενιαία τιμολόγια και αξιόπιστες προδιαγραφές.

Ανακοινώθηκε επίσης ότι συμφωνήθηκε με τον πρόεδρο του ΤΕΕ η δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος για την τήρηση των μητρώων δημοσίων έργων και η ένταξη του ΤΕΕ ως υπηρεσίας μιας στάσης στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο), ως μέτρο για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.

Πηγή: http://www.buildnet....213&artid=10384 


  • +
  •  
  • 0

Ξαφνικός θάνατος για τον ΕΟΠΥΥ

Κυβερνητικό χρονοδιάγραμμα για διάλυση του Οργανισμού έως το τέλος του χρόνου. Υπό καθεστώς διαθεσιμότητας και απολύσεων οι εργαζόμενοι που αριθμούν 10.000, γιατροί και λοιπό προσωπικό.

Σε fast track διάλυση του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) προχωρά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας. Η κυβέρνηση καταργεί τα ιατρεία των ασφαλιστικών ταμείων που εντάχθηκαν στον ΕΟΠΥΥ και στέλνει τους ασθενείς όλων των ταμείων στα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας των υγειονομικών περιφερειών. Το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης θέλει ο Οργανισμός να έχει κλείσει μέχρι το τέλος του έτους.

Ο Οργανισμός, που συστάθηκε με σκοπό την παροχή υπηρεσιών υγείας (όπως λέει και το όνομά του) από έναν ενιαίο εθνικό φορέα και ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Ιανουαρίου 2012, καταργείται λίγο πριν κλείσει τα δύο χρόνια ζωής του.

Ταλαιπωρία του πολίτη
Οι μονάδες υγείας που πέρασαν στον ΕΟΠΥΥ δίνονται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας για να φτιάξουν την πολυδιαφημισμένη Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Συγκεκριμένα, οι μονάδες περνούν στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας.

Εκτός από ταλαιπωρία για τον πολίτη, η διάλυση του ΕΟΠΥΥ σημαίνει και απόλυση, διαθεσιμότητα-κινητικότητα και αλλαγή των εργασιακών σχέσεων για τους μέχρι σήμερα εργαζόμενους στον Οργανισμό. Ο λόγος για 10.000 άτομα – 6.000 γιατρούς και 4.000 λοιπό προσωπικό. Οσον αφορά τους γιατρούς, τα σχέδια της κυβέρνησης είναι να απολυθούν περίπου οι μισοί, στους οποίους περιλαμβάνονται καταρχήν οι χειρουργικές ειδικότητες αλλά και γιατροί άλλων ειδικοτήτων.

Οι άλλοι μισοί γιατροί των ειδικοτήτων της παθολογίας, της γενικής ιατρικής, της οδοντιατρικής, της παιδιατρικής, της ψυχιατρικής, της παιδοψυχιατρικής, της ακτινολογίας, της μικροβιολογίας και της κυτταρολογίας αρχικά θα μπουν στην κινητικότητα-διαθεσιμότητα και ύστερα θα περάσουν στα κέντρα υγείας των περιφερειών.

Από το υπόλοιπο προσωπικό, οι 2.000 υγειονομικοί, λόγω των τεράστιων ελλείψεων σε νοσηλευτές στα δημόσια νοσοκομεία, αφού μπουν στην κινητικότητα– διαθεσιμότητα, το πιθανότερο είναι να περάσουν όλοι στο ΕΣΥ. Κι ένα μέρος του διοικητικού προσωπικού, ακόμα περίπου 2.000 άτομα, θα μετακινηθεί στον οργανισμό «αγοραστή» που θα δημιουργηθεί.

Ο νέος οργανισμός θα αγοράζει υπηρεσίες υγείας από το δημόσιο σύστημα υγείας αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα. Τα κυβερνητικά σχέδια μεταφράζονται και σε οικονομική επιβάρυνση για τον πολίτη, εύνοια των μεγάλων επιχειρηματικών αλυσίδων του χώρου της Υγείας καθώς και αλλαγή εργασιακών σχέσεων για όσους εργαζόμενους δεν απολυθούν και περάσουν στο ΕΣΥ. Διαφαίνεται επίσης στις προθέσεις της κυβέρνησης η θεσμοθέτηση ενός βασικού πακέτου παροχών, το οποίο στη συνέχεια θα συμπληρώνεται από την τσέπη των ασθενών με εισοδηματικά ή άλλα κριτήρια, μια μορφή πλέον θεσμοθετημένης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα επίσημα πια στον χώρο της περίθαλψης. Και, βεβαίως, το κεντρικό θέμα είναι η λογική τού ότι ανοίγουμε την αγορά σε αυτόν τον τομέα και δημιουργούμε προϋποθέσεις ανταγωνισμού, ιδιωτικών επενδύσεων, δραστηριοποίησης ενός επιχειρηματικού κεφαλαίου, το οποίο προφανέστατα προτιμά την πρωτοβάθμια φροντίδα, διότι η δευτεροβάθμια είναι πολύ πιο κοστοβόρα.

Ο μνημονιακός στόχος
Η «πολιτική επιλογή» της μείωσης των δημόσιων δομών που ανοιχτά παραδέχτηκε προ ημερών ο υπουργός Υγείας, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν είναι αποτέλεσμα της κρίσης, γίνεται ξεκάθαρη στην επιλογή διάλυσης του ΕΟΠΥΥ.

Για ποιο λόγο; Διότι είναι σκοπιμότητα της κυβέρνησης η δημιουργία μιας μεγάλης δεξαμενής κινητικότητας-διαθεσιμότητας που για κάποιους θα σημαίνει απόλυση και θα καλύψει τον επόμενο μνημονιακό στόχο των 12.500, ο οποίος σύμφωνα με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα προέρχεται από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την Υγεία.

Της Ντάνι Βέργου
Πηγή: http://www.efsyn.gr/?p=151060 


  • +
  •  
  • 0

Νέοι αρχιτέκτονες αλλάζουν την όψη της Θεσσαλονίκης

Την προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και της «Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων & Αναπλάσεις (ΕΑΧΑ) Α.Ε.» του ΥΠΕΚΑ με αντικείμενο τη συνεργασία των δύο φορέων για την ανάθεση της εκπόνησης των μελετών των πέντε βραβευθεισών προτάσεων του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Χ 4», ενέκρινε την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013, το Δημοτικό Συμβούλιο στη διάρκεια της 23ης τακτικής συνεδρίασής του. 

Ο διαγωνισμός που διοργανώθηκε από την «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις» Α.Ε. (ΕΑΧΑ ΑΕ.) του ΥΠΕΚΑ σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, βάσει παλαιότερης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου (αριθμ. 837/28-5-2012) ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο 2012 και απευθυνόταν σε νέους αρχιτέκτονες μέχρι 40 ετών.
 
Κατά την εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέας Κουράκης ανέφερε ότι σε συνέχεια του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την ΕΑΧΑ ΑΕ δεσμεύτηκαν να αναθέσουν στους πέντε βραβευμένους μελετητές, την εκπόνηση των οριστικών μελετών και μελετών εφαρμογής σημειώνοντας ότι το Πράσινο Ταμείο, με απόφασή του, μετά το σχετικό αίτημα των φορέων, ενέκρινε τη χρηματοδότηση του έργου. Επιπλέον πρόσθεσε: «Κάνουμε ακόμη ένα σημαντικό βήμα για την αναμόρφωση και βελτίωση του αστικού τοπίου σε κρίσιμες υποβαθμισμένες περιοχές της πόλης. 

Στόχος μας ήταν εξαρχής η αναζήτηση δημιουργικών αρχιτεκτονικών προτάσεων που θα επηρεάσουν θετικά το μικροκλίμα της περιοχής, την ποιότητα ζωής, την εικόνα αλλά και τη λειτουργία του δημόσιου χώρου, αξιοποιώντας το «σταυρό», που σχηματίζουν κατά κανόνα οι δρόμοι μεταξύ τεσσάρων τυπικών οικοδομικών τετραγώνων σε γειτονιές του Δήμου Θεσσαλονίκης». 

Συγκεκριμένα το Πράσινο Ταμείο, ενέκρινε τη χρηματοδότηση του έργου «Εκπόνηση μελετών των βραβευθεισών προτάσεων του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού Θεσσαλονίκη Χ 4» (Άξονας 1 «Συμβολή στις αστικές παρεμβάσεις», Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015»), συνολικής αμοιβής 207.687,16 ευρώ, ως εξής: 

• Οριστική μελέτη και μελέτη Εφαρμογής περιοχής Μαβίλη Δ. Θεσσαλονίκης, που αφορά την περιοχή μελέτης μεταξύ των οδών Καραολή Δημητρίου – Γ. Παπαζώλη- Ολύμπου-Α. Κάλβου- Πηνειού 

• Οριστική μελέτη και μελέτη Εφαρμογής περιοχής Αγ. Τριάδος Δ. Θεσσαλονίκης, που αφορά την περιοχή μελέτης μεταξύ των οδών Λ. Στρατού, Ευζώνων, Βελισαρίου-Μπιζανίου 

• Οριστική μελέτη και μελέτη Εφαρμογής περιοχής Χαριλάου Δ. Θεσσαλονίκης, που αφορά την περιοχή μελέτης μεταξύ των οδών Μαρασλή, Φαίδρας, Ατρειδών κα Αλκυόνης 

• Οριστική μελέτη και μελέτη Εφαρμογής περιοχής Κλεάνθους Δ. Θεσσαλονίκης, που αφορά την περιοχή μελέτης μεταξύ των οδών Κλεάνθους-Παπαναστασίου-Πριάμου (νοτίως του σχολικού συγκροτήματος) 

• Οριστική μελέτη και μελέτη Εφαρμογής περιοχής Γρηγορίου Ε΄ Δ. Θεσσαλονίκης, που αφορά την περιοχή μελέτης μεταξύ των οδών Μαυρομιχάλη-Ζουμετίκου, Ατρειδών, Σισύφου, Χορν, Κ. Καραμανλή. 

Ο εκτιμώμενος χρόνος για την ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται σε εννιά (9) μήνες, ενώ στο πλαίσιο της προτεινόμενης Προγραμματικής Σύμβασης ο Δήμος Θεσσαλονίκης, δια των συναρμοδίων Υπηρεσιών του, σε συνεργασία με την Ε.Α.Χ.Α. Α.Ε., προτίθεται να αναλάβει την προετοιμασία του Τεχνικού Φακέλου των πέντε υποέργων, την υποστήριξη των διαδικασιών ανάθεσης των μελετών και την επίβλεψη των υπό ανάθεση μελετών.

Πηγή: http://www.cityportal.gr/articles_det1.asp?subcat_id=16&article_id=55722