Ο ναός
του Αγίου Θεμιστοκλή και της Αγίας Ευδοκίας βρίσκεται κτισμένος εντός του κοιμητηρίου Αγίου Στεφάνου στην Ναύπακτο . Βάσει των μορφολογικών και κατασκευαστικών
του στοιχείων, αλλά και σύμφωνα με έγγραφη μαρτυρία, ο ναός [ ΑΝΗΓΕΡΘΗ ΔΑΠΑΝΑΙΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΝΟΒΑ ΕΝ ΕΤΕΙ 1960 ΕΙΣ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΤΩΝ, ΕΠΙ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝΟΣ ΠΑΝΑΗ ΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗ .ΑΝΙΣΤΟΡΗΘΗ ΔΕ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΡΑΛΛΗ ΚΟΨΙΔΗ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ].
Πρόκειται για ένα αρκετά όψιμο αλλά ιδιαίτερα
ενδιαφέρον δείγμα μιας ευρύτερης ομάδας ναών που απαντώνται κυρίως στην δυτική
Πελοπόννησο και δυτική στερεά, αυτής των μονόχωρων ναών.
Οι
ναοί αυτοί σε επίπεδο μορφολογίας και κατασκευής αποτελούν ενδιαφέρον
λαικότροπο κράμα, που αντλεί ταυτοχρόνως από τα νεοκλασικά και νεοβυζαντινά
πρότυπα του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα. Επιπλέον, πέραν του τυπολογικού ενδιαφέροντος
που αναμφίβολα παρουσιάζει ο συγκεκριμένος ναός αποτελεί ένα ιδιαίτερο δείγμα
της ναοδομίας των μέσων του 20ου που σηματοδοτεί το τέλος μιας
μακραίωνης οικοδομικής παράδοσης, με κυρίαρχο στοιχείο δομής τον λίθο και την
απότομη μετάβαση, στα χρόνια που ακολουθούν, στην εκτεταμένη χρήση του
οπλισμένου σκυροδέματος.
Μικρή αναφορά για τον αρχιτέκτωνα Παναή Μανουηλίδη:
Ο Παναής Μανουηλιδης ήταν απο τους ποιο παραγωγικοτερους αρχιτέκτονες του μεσοπολεμικού μοντερνισμού . Εργάστηκε απο το 1927 και πάνω απο 40 χρόνια ως ιδιώτης Αρχιτεκτων με πρακτικό πνεύμα, προσαρμόζοντας τις αρχές του μοντερνισμού στις συνθήκες τις εγχώριας κατασκευαστικής αγοράς . Τα έργα του, όπως ο σχεδιασμός του ΞΕΝΙΑ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ, το Μπαουχάους ρυθμού «Σουηδικό Σπίτι» στην Καβάλα, το 1936, το Σισμανόγλειο Φυματιολογικό Ινστιτούτο στην Αθήνα, το 1935, η οικία Σεφέρη και πολλές μονοκατοικίες, πολυκατοικίες, ξενοδοχεία και βιομηχανικά κτίρια της μεσοπολεμικής πρωτεύουσας, διακρίνονται απο μινιμαλιστική απλότητα μιας μοντερνιστικής προσέγγισης.
περισσότερα :https://www.academia.edu/
Μικρή αναφορά για τον Αγιογράφο Ράλλη Κοψίδη:
Ο Ράλλης Κοψίδης (1929 - 2010) ήταν ζωγράφος, αγιογράφος, χαράκτης και
πεζογράφος, μαθητής του Φώτη Κόντογλου, ποτέ δεν διεκδίκησε για τη ζωγραφική του δάφνες πρωτοπορίας. Παρέμεινε πάντα προσηλωμένος στη βυζαντινή τέχνη και τους τρόπους των λαϊκών καλλιτεχνών. Η τέχνη του όμως είχε το δικό της ύφος και ήθος, γι' αυτό συγκαταλέγεται στους σημαντικούς Ελληνες ζωγράφους.
Ο Κοψίδης ασχολήθηκε με την αγιογράφηση εκκλησιών στην Ελλάδα, στο Βέλγιο (μοναστήρι Cheverogne) και στη Γενεύη, στο ναό του Ορθοδόξου Κέντρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Chambesy.
περισσότερα :http://el.m.wikipedia.org/
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΟΝ κον ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΣΙΣΜΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΟΥ.
Επίσης ευχαριστούμε τον κον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΑΚΗ για την προσφορά του στην φωτογράφηση .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου