Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

ΔΟΚΚ/Α-Έγγραφο 9961/12-4-2013 σχετικά με "Έκδοση διοικητικών πράξεων απο τις ΥΔΟΜ σε ακίνητα με ρυθμισμένους αυθαίρετους χώρους" ΔΟΚΚ/Α-Έγγραφο 9961/12-4-2013 σχετικά με "Έκδοση διοικητικών πράξεων απο τις ΥΔΟΜ σε ακίνητα με ρυθμισμένους αυθαίρετους χώρους" Δείτε το σχετικό έγγραφο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ∆ΙΕΥΘΥΝΣΗ Ο.Κ.Κ.
ΤΜΗΜΑ Α ́
Προς:
Κοιν.:
Αθήνα 12 / 04 / 2013
Αρ. Πρωτ.: 9961
Σχετ : 8703/13, 7790/13, 39997/12, 33818/12, 5037/12, 3199/12, 3196/12
1) Αποκ/νη ∆/ση Μακεδονίας – Θράκης ∆/νση Περ/ντος & Χωρικού Σχεδιασμού 3ο χιλ. Ε.Ο. Κομ. Αλεξ/πολης - ΚΟΜΟΤΗΝΗ
2) ∆ήμο Αιγάλεω - Υπηρεσία ∆όμησης Τμήμα Έκδοσης Οικ/κων Αδειών Μιλτιάδου 4 – 12210 ΑΙΓΑΛΕΩ
1) ΥΠΕΚΑ – ∆/νση Νομοθετικού Έργου Αμαλιάδος 17 – 11523 ΑΘΗΝΑ
2) ∆ήμο Καβάλας – Υπηρεσία ∆όμησης Τμήμα Ελέγχου & Έκδοσης Ο.Α. Εθν. Αντιστάσεως 20
Τ.Θ. 1184 – 65110 ΚΑΒΑΛΑ
3) ∆ήμο Αλεξανδρούπολης Υπηρεσία ∆όμησης
Λ. ∆ημοκρατίας 306 ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΟΥΠΟΛΗ
Ταχ. ∆/νση : Μεσογείων & Τρικάλων 36
Ταχ. Κώδ. : 11526 Πληροφορίες : Ε. Γαρδίκη –
Τηλέφωνο
FAX
Θέμα : Σχετ. :
M. Βαγενάς
: 210-6980676 –
2106929011 : 210-6918088

Έκδοση διοικητικών πράξεων από τις Υ∆ΟΜ σε ακίνητα με ρυθμισμένους αυθαίρετους χώρους.
α) Το υπ’ αριθ. 820/14-12-11 έγγραφο της Υ∆ΟΜ του ∆ήμου Αιγάλεω
β) Το με αριθ. πρωτ. 8703/11-2-2013 έγγραφο της Υ∆ΟΜ του ∆ήμου Καβάλας.
γ) Το υπ’ αριθ. 4305/29-11-11 και 50/9-1-12 έγγραφα της Υ∆ΟΜ του ∆ήμου
Αλεξανδρούπολης.
δ) Τα υπ’ αριθ. 4815/18-1-12 και 2969/30-7-12 έγγραφα της ∆/νσης Περ/ντος &
Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης ∆ιοίκησης Μακεδονίας – Θράκης.
ε) Τα υπ’ αριθ. 5114/25-1-2013 και 4899/21-6-12 έγγραφα της ∆/νσης Νομοθετικού
έργου του ΥΠΕΚΑ


Σε απάντηση των ανωτέρω σχετικών σας γνωρίζουμε τα εξής :
Α.- 1) Ο ν. 4014/11, όπως ισχύει, παρέχει τη δυνατότητα να ρυθμίζονται αυθαίρετες κατασκευές, σύμφωνα με τις διατάξεις του, προκειμένου να εξασφαλίσουν την αναστολή επιβολής κυρώσεων.
Παράλληλα, με την υπαγωγή στις ανωτέρω ρυθμίσεις, καταγράφονται οι αυθαίρετες κατασκευές στο πληροφοριακό σύστημα και κάθε Υπηρεσία ∆όμησης έχει τη δυνατότητα ελέγχου των εισαχθέντων στοιχείων/δικαιολογητικών, όποτε χρειαστεί, προκειμένου να προβεί στην έκδοση μιας διοικητικής πράξης.
Το παραπάνω νέο θεσμικό πλαίσιο δεν έρχεται σε αντίθεση με τα οριζόμενα στο μεταγενέστερο ν. 4067/12, όπως π.χ. στην παρ. 6 του άρθρου 4, όπου καθορίζονται οι προϋποθέσεις νομιμοποίησης συγκεκριμένης κατηγορίας αυθαιρέτων κατασκευών ή στην παρ. 3 του άρθρου 23, όπου καθορίζεται η επιτρεπόμενη εκμετάλλευση και επιφάνεια σε περίπτωση που ζητείται προσθήκη.
2) Επομένως σε όλες τις περιπτώσεις, που ζητείται από την αρμόδια Υ∆ΟΜ έκδοση διοικητικής πράξης ή η έκδοση άδειας δόμησης σε οικόπεδο/γήπεδο στο διάγραμμα κάλυψης αποτυπώνονται όλα τα υπάρχοντα κτίσματα, νομίμως υφιστάμενα και μη, αναγράφονται τα
πραγματοποιημένα μεγέθη τους, τα στοιχεία που δικαιολογούν τη νομιμότητα ή τη δυνατότητα διατήρησής τους και η σχέση τους με τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης ανεξαρτήτως αν υπολείπονται αυτών ή τους υπερβαίνουν. Η οικεία Υ∆ΟΜ είναι αρμόδια για τη χορήγηση ή μη της αιτούμενης διοικητικής πράξης ή άδειας δόμησης, εφ’ όσον, κατά τα λοιπά, δεν αντίκειται στις ισχύουσες γενικές και ειδικές πολεοδομικές διατάξεις.
3) Επισημαίνεται οτι η παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4030/11 εφαρμόζεται σε περίπτωση περισσοτέρων συνιδιοκτητών σε ένα οικόπεδο/γήπεδο και σε καμία περίπτωση δεν εφαρμόζεται μεμονωμένα για ένα από τα ιδανικά μερίδια που έχει ο ίδιος συνιδιοκτήτης στο οικόπεδο/γήπεδο.
4) Στις περιπτώσεις αίτησης έκδοσης άδειας δόμησης για εκτέλεση εργασιών σε ακίνητο με νομίμως υφιστάμενα κτίσματα και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν ρυθμιστεί με τις διατάξεις του ν. 4014/11, είναι δυνατή η χορήγηση μιας διοικητικής πράξης -άδειας δόμησης- για το σύνολο των αιτουμένων εργασιών (π.χ. κατασκευή προσθήκη και αποπεράτωση αυθαιρέτου κατά την παρ. 17 του άρθρου 24 του ν. 4014/11) για λόγους οικονομίας των διοικητικών πράξεων, δεδομένου ότι δεν έρχεται σε αντίθεση με τα οριζόμενα στην παρ. 17 του άρθρου 24 του ν. 4014/11, το ν. 4030/11 και στο ν. 4067/12.
5) ∆ιευκρινίζεται οτι κατά την παρ. 17 του άρθρου 24 του ν. 4014/11, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με την παρ. 3 του άρθρου δεύτερου του ν. 4117/13 (ΦΕΚ 29 Α’) ορίζεται :
«Στις περιπτώσεις κατασκευών οι οποίες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως 31.5.2013, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παράγραφο 5 επιτρέπεται κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης. .......»
Επομένως για την εκτέλεση εργασιών κατ’ εφαρμογή της υπ’ αριθ. 2975/19-1-12 Υ.Α. «Καθορισμός δικαιολογητικών για τη χορήγηση έγκρισης εκτέλεσης εργασιών της παρ. 17 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 (ΦΕΚ 209 Α ́), όπως ισχύει.» (ΦΕΚ 43 Β’) επιτρέπεται να χορηγηθεί η σχετική άδεια, εφ’ όσον έχει εξοφληθεί ποσοστό 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως 31.5.2013.
Β. 1) ∆εν επιτρέπεται η έκδοση οποιασδήποτε άδειας δόμησης, όταν αποτυπώνονται αυθαίρετες κατασκευές, οι οποίες είτε δεν έχουν ρυθμιστεί με βάση σχετική διάταξη νόμου, είτε δεν έχει καταβληθεί ολοσχερώς το ενιαίο ειδικό πρόστιμο ή ποσοστό 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως 31.5.2013, κατά το ν. 4014/11, όπως ισχύει.
2) Σε αυθαίρετες κατασκευές που έχουν ρυθμιστεί με το άρθρο 24 του ν. 4014/11 δεν επιτρέπεται η εφαρμογή των παρ. 2 και 3 του άρθρου 4 του ν. 4067/12 για την εκτέλεση των εργασιών που αναφέρονται σε αυτές (μικρή κλίμακα –έγγραφη ειδοποίηση), δεδομένου ότι αντίκεινται στα οριζόμενα στην υπ’ αριθ. 2975/19-1-12 Υ.Α. «Καθορισμός δικαιολογητικών για τη χορήγηση έγκρισης εκτέλεσης εργασιών της παρ. 17 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 (ΦΕΚ 209 Α ́), όπως ισχύει.» (ΦΕΚ 43 Β’).
Γ. Σχετικά με τις χρήσεις των αυθαιρέτων κατασκευών επισημαίνονται τα εξής :
1) Οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν τακτοποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 40 του ν. 3775/2009 εξασφάλισαν τη διατήρηση της συγκεκριμένης χρήσης, επομένως δεν προβλέπεται η περαιτέρω αλλαγή της χρήσης τους και επιτρέπονται μόνο εργασίες για λόγους υγιεινής και
χρήσης.
2) Οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν τακτοποιηθεί με το άρθρο 5 του ν. 3843/2010
εξασφάλισαν ομοίως τη διατήρηση της συγκεκριμένης χρήσης για σαράντα (40) χρόνια, επομένως δεν προβλέπεται η περαιτέρω αλλαγή της χρήσης τους και επιτρέπονται μόνο εργασίες για λόγους υγιεινής και χρήσης.
3) Για τις αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που έχουν ρυθμιστεί με το ν. 4014/11 διευκρινίζονται τα εξής :
α) Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις, για τις οποίες μπορεί να εκδοθεί άδεια δόμησης για τη νομιμοποίησή τους, δηλ. δεν αντίκεινται στους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης ισχύουν τα παρακάτω :
• όσες έχουν υπαχθεί στην παρ. 2 του άρθρου 26 του ν. 4014/11, τότε είναι δυνατή η περαιτέρω αλλαγή της χρήσης τους και η εκτέλεση οικοδομικών
εργασιών μετά την έκδοση σχετικής άδειας δόμησης νομιμοποίησης και αλλαγής χρήσης, χωρίς να οφείλουν άλλο πρόστιμο.
• όσες, λόγω επιλογής του ιδιοκτήτη, έχουν ρυθμιστεί με το άρθρο 24 του ν. 4014/11 δεν επιτρέπεται η περαιτέρω αλλαγή της χρήσης τους, αλλά μόνον εργασίες για λόγους υγιεινής και χρήσης, εκτός εάν εκδοθεί άδεια δόμησης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προηγούμενη περίπτωση.
β) Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις, για τις οποίες δεν μπορεί να εκδοθεί άδεια δόμησης νομιμοποίησης επειδή αντίκειται στους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης και οι οποίες έχουν ρυθμιστεί με το άρθρο 24 του ν. 4014/11 δεν επιτρέπεται η περαιτέρω αλλαγή της χρήσης τους, αλλά μόνον εργασίες σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2975/19-1-12 Υ.Α. (ΦΕΚ 43 Β’).

Ο ∆ΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Γ.ΓΚΑΝΑΣΟΥΛΗΣ


Ε. ∆:
1) Χρον. Αρχείο
2) ∆.Ο.Κ.Κ / Α ́
3) Ε. Γαρδίκη
4) Μ. Βαγενάς
5) Ιστοσελίδα Ενημέρωσης Υ∆ΟΜ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου