Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Πώς θα υπολογιστούν οι εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών το α΄εξάμηνο του 2017

Προσωρινός τρόπος υπολογισμού «κλειδώνει» για τις εισφορές των ελευθεροεπαγγελματιών και των αυτοπασχολούμενων για το πρώτο 6μηνο του 2017.
Οι τεχνοκράτες του υπουργείου Εργασίας επεξεργάζονται σύμφωνα με το Έθνος ένα νέο σύστημα που θα προσεγγίζει πιστά – καθώς λέγεται – το πραγματικό εισόδημα των ασφαλισμένων για το 2016, ώστε όταν θα γίνει η εκκαθάριση των φετινών εισοδημάτων τον Ιούνιο να μην προκύπτουν μεγάλα ποσά συμψηφισμού.
Στόχος είναι να οριστικοποιηθεί μια βάση υπολογισμού, η οποία θα αποτρέπει τον κίνδυνο να καλείται κάποιος να πληρώσει επί υψηλών εισοδημάτων που τυχόν είχε πραγματοποιήσει το 2015, αλλά δεν ανταποκρίνονται πλέον στις σημερινές δυνατότητές του να εισφέρει. Επί αυτής της βάσης θα επιβληθούν οι νέες εισφορές (20% για την σύνταξη, 6,95% για υγεία, 7% για επικούρηση, 4% για εφάπαξ). «Είμαστε κοντά στο να βρούμε τον κατάλληλο τρόπο», σημειώνουν στελέχη του υπουργείου Εργασίας.
Ο γρίφος είναι δύσκολος, δεδομένου ότι οι νέες εισφορές πρέπει να επιβληθούν επί του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος του προηγούμενου έτους όπως αναφέρει ο πρόσφατος ασφαλιστικός νόμος. Το εισόδημα όμως του 2016 θα εκκαθαριστεί προς τα μέσα του 2017, οπότε τους πρώτους μήνες πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια άλλη βάση υπολογισμού. Ως μόνη λύση φαίνεται στον ορίζοντα η επιβολή «έναντι» εισφορών βάσει του εισοδήματος του 2015, που θα είναι το μόνο εκκαθαρισμένο. Αυτό ωστόσο εγκυμονεί κινδύνους, καθώς η διετής απόσταση δεν εξασφαλίζει πως τα εισοδήματα του 2015 επαναλήφθηκαν το 2016. Αυτόν τον γρίφο λύνουν τώρα οι υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας, συνθέτοντας το μωσαικό μιας νέας βάσης υπολογισμού των εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες.
Δεδομένου μάλιστα ότι πάει πίσω η σύνδεση της συνείσπραξης εισφορών και φόρων, τα αρμόδια στελέχη αναζητούν εναλλακτικές ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή. Ο μηχανισμός διαλειτουργικότητας των συστημάτων της ΓΓΔΕ και του ΕΦΚΑ απασχόλησε και τις συναντήσεις που είχε ο υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Τάσος Πετρόπουλος και το επιτελείο του με τους επικεφαλής των δανειστών, στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης. Η επίλυση των τεχνικών δυσκολιών που αφορούν στον τρόπο είσπραξης εισφορών είναι στην ατζέντα των δανειστών, αναφορικά με την εφαρμογή του ασφαλιστικού νόμου. Η αύξηση της εισπραξιμότητας του συστήματος είναι άλλωστε το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης.
Η πολυαναμενόμενη εγκύκλιος για τις εισφορές είναι από τις «δύσκολες», καθώς θα περιλαμβάνει και τεχνικές λεπτομέρειες για τη διαδικασία διασύνδεσης με τη ΓΓΔΕ, ώστε να συνδεθεί η εισφορά με το ασφαλιστέο εισόδημα. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο, «από 1/1/2017 οι ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων, ελευθέρων επαγγελματιών και εμμίσθων, που υπάγονταν στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ και του Ε.Τ.Α.Α., καθώς και των αγροτών καταβάλλονται ανά τακτικά περιοδικά διαστήματα, που ορίζονται με απόφαση του υπουργού Εργασίας, σε εναρμόνιση με την καταβολή των φόρων». Σε άλλο άρθρο, μάλιστα, προβλέπεται πως με ΚΥΑ των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας «θεσπίζεται κοινό μητρώο των υπόχρεων καταβολής ασφαλιστικών εισφορών και φόρου εισοδήματος στο οποίο ενσωματώνονται και εναρμονίζονται οι διαδικασίες εγγραφής, δήλωσης, πληρωμής και βεβαίωσης καταβολής του φόρου εισοδήματος και των ασφαλιστικών εισφορών». Η επίμαχη ΚΥΑ πρέπει σύμφωνα με τον νόμο να εκδοθεί εντός του 2016, φαίνεται όμως πως παίρνει παράταση για το πρώτο 3μηνο του 2017. Μέχρι τον Μάρτη, ΓΓΔΕ και υπουργείο Εργασίας θα πρέπει να ολοκληρώσουν ένα κοινό σχέδιο για τις απαραίτητες διαδικασίες, την δημιουργία του μητρώου και τα χρονοδιαγράμματα.
Συνεπώς, ένα ακόμη ζήτημα που καλείται να λύσουν τα πολυαναμενόμενα διοικητικά έγγραφα (υπουργική απόφαση, εγκύκλιος) είναι η περιοδικότητα πληρωμής των νέων εισφορών από ελεύθεροεπαγγελματίες – αυτοαπασχολούμενους – αγρότες, δεδομένου ότι σήμερα καθένας πληρώνει με διαφορετική περιοδικότητα : οι αγρότες πληρώνουν κάθε 6μηνο και μάλιστα πολύ ετεροχρονισμένα, οι ελευθεροεπαγγελματίες κάθε δίμηνο, οι δικηγόροι κάθε χρόνο κλπ.
πηγή:http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=47188

Άμεσα η προκήρυξη του πρώτου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού στον Δήμο Λέσβου

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Λέσβου ανταποκρινόμενο στην πρόσκληση του Δημάρχου κ. Σπύρου Γαληνού, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της δημοτικής αρχής και συζήτησε μαζί τους σχετικά με την αναγκαιότητα προκηρύξεων αρχιτεκτονικών διαγωνισμών στη Λέσβο. Αφορμή για την συνάντηση, η οποία είναι μάλιστα η δεύτερη που πραγματοποιήθηκε για το συγκεκριμένο θέμα, αποτέλεσε η επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ προς τον Δήμο Λέσβου, σχετικά με την υποχρεωτική, σύμφωνα με το ισχύον από το 2011 νομοθετικό καθεστώς, διενέργεια αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για την ανάθεση μελετών αξιόλογων έργων δημοσίου συμφέροντος.
Πάγια θέση του συλλόγου μας, όπως επισημάνθηκε και στη συνάντηση, σε ότι αφορά στη μελέτη του δημόσιου χώρου, είναι ότι οι πιο άρτιες και ολοκληρωμένες λύσεις προκύπτουν αποκλειστικά και μόνο μέσω των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών. Αν και η Λέσβος διαθέτει ένα ανεκτίμητο απόθεμα λαϊκής και αστικής αρχιτεκτονικής, παρουσιάζει ωστόσο στις μέρες μας μία παντελή έλλειψη σύγχρονων δημόσιων έργων, που να καταγράφουν την αρχιτεκτονική της εποχής μας και να εμπλουτίζουν την εικόνα του δημόσιου χώρου, καθιστώντας το νησί μας βιώσιμο, ελκυστικότερο και πιο εξωστρεφές.
Κλείνοντας την συνάντηση, ο κ. Γαληνός, δεσμεύτηκε να δρομολογήσει άμεσα την προκήρυξη του πρώτου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού στον Δήμο Λέσβου. Από την πλευρά μας, δηλώσαμε πρόθυμοι να συνεισφέρουμε με κάθε τρόπο, ενημερώνοντας σχετικά με την ισχύουσα νομοθεσία, καταγράφοντας τα πάσχοντα σημεία και προτείνοντας κατευθύνσεις, ως οι πλέον καταρτισμένοι επί των θεμάτων σχεδιασμού του ιδιωτικού και δημόσιου χώρου.
Ευχαριστούμε πολύ το Δήμαρχο Λέσβου, που ανταποκρίθηκε καλώντας μας σε διάλογο και ανυπομονούμε να καταθέσουμε και επίσημα, τις προτάσεις μας για το πώς ονειρευόμαστε τη πόλη της Μυτιλήνης και τη Λέσβο γενικότερα.
Επιθυμούμε, επίσης, να ξεκινήσουμε και να συντονίσουμε έναν δημόσιο διάλογο, όπου φορείς και πολίτες, σε συνεργασία, θα μπορέσουμε να συντάξουμε από κοινού το σχέδιο για την μελλοντική, καλύτερη εικόνα του νησιού. Τα δημόσια έργα που μελετώνται στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδιασμού με σαφώς θεσμοθετημένους στόχους, σε αντίθεση με τις μεμονωμένες σημειακές παρεμβάσεις που τελικά αποτυγχάνουν να συλλειτουργήσουν, όχι μόνο ανταποδίδουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα επενδυόμενα κεφάλαια, αλλά μπορούν να βελτιώσουν με ουσιαστικό τρόπο την εικόνα του δημόσιου χώρου και, φυσικά, την ποιότητα ζωής μας.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Λέσβου
πηγή: http://www.lesvosnews.net/articles/news-categories/perivallon/amesa-i-prokiryxi-toy-protoy-arhitektonikoy-diagonismoy-ston

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

Αρχιτεκτονική ως Επιστήμη!

Αρχιτεκτονική είναι η τέχνη της «ικανοποίησης των ανθρωπίνων αναγκών στο χώρο μέσω σχεδιασμού μεθόδων και υλικών κατασκευών». που εφαρμόζεται ευρύτερα στην οίκηση και δόμηση του χώρου, ως εφαρμοσμένη επιστήμη της σχεδίασης και της υλοποίησης κατασκευών, όπως κτηρίων, γεφυρών, και πόλεων, δίνοντας έμφαση σε ορισμένους τομείς των αναγκών αυτών, όπως στην εργονομία  και στην αισθητική, στη λειτουργία, τη μορφή ή την κατασκευή τους, αναλόγως με την εποχή και τις ιδιαιτερότητες του εντολέα για τον οποίο διεξάγεται. Οι σύγχρονοι καταλλήλως καταρτισμένοι επιστήμονες καλούνται αρχιτέκτονες μηχανικοί, ενώ πριν την ίδρυση των ακαδημαϊκών σπουδών, ασκείτο από στρατιωτικούς μηχανικούς, μάστορες και πρωτομάστορες, φιλοσόφους, γεωμέτρες, ξυλουργούς, απλούς ανθρώπους κλπ.

Η άσκηση της αρχιτεκτονικής επέκειτο πάντα σε νομικούς περιορισμούς, γι’ αυτό και το έργο της κρίνεται ως νόμιμο ή αυθαίρετο, πέραν του κοινωνικού χαρακτηρισμού της ως, υψηλής, ή μη. Αντικείμενο της αρχιτεκτονικής είναι ο σχεδιασμός όλων των κτιστών υποδομών στο περιβάλλον, από το μακροσκοπικό επίπεδο του σχεδιασμού πόλεων  ως το μικροσκοπικό του σχεδιασμού επίπλων και προϊόντων καθημερινής χρήσης. Ετυμολογικά, ο όρος προέρχεται από το ελληνικό «αρχή» και «τέχνη» – «τεκτονική» (κατασκευή / δημιουργία), ενώ οι ρίζες της ανάγονται στην ανθρώπινη προϊστορία μέσω της «οικοδομίας». Οι επιστημονικοί κλάδοι της αρχιτεκτονικής, όπως ορίζονται από τα περισσότερα ακαδημαϊκά ιδρύματα, περιλαμβάνουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, τον αστικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, τον σχεδιασμό τοπίου και περιβάλλοντος και τη συντήρηση και αποκατάσταση αρχιτεκτονικών μνημείων και συνόλων.

Η αρχιτεκτονική συνθέτει επιμέρους γνώσεις από τις καλές τέχνες, τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις επιστήμες μηχανικών. Παράλληλα επικαλύπτεται με συγγενείς αλλά διακριτούς επιστημονικούς κλάδους όπως η επιστήμη πολιτικού μηχανικού, η οποία δίνει έμφαση στις τεχνικές όψεις της κατασκευαστικής δραστηριότητας (π.χ. στη στατική στήριξη), και η χωροταξία – πολεοδομία, η οποία αρχικά εθεωρείτο τομέας της αρχιτεκτονικής και εξακολουθεί να διδάσκεται σε νέους αρχιτέκτονες.

Ο μονοσήμαντος ορισμός της αρχιτεκτονικής κρίνεται προβληματικός, καθώς αρχιτέκτονες και θεωρητικοί ή ιστορικοί της αρχιτεκτονικής δεν συγκλίνουν αποκλειστικά σε έναν. Σύμφωνα με τη Διακήρυξη του Άμστερνταμ για την Ευρωπαϊκή Αρχιτεκτονική Κληρονομιά, εκ μέρους του Συμβουλίου της Ευρώπης (1975), «καθώς τα νέα κτήρια του σήμερα θα είναι η κληρονομιά του αύριο, πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να διασφαλιστεί πως η σημερινή αρχιτεκτονική είναι υψηλής ποιότητας» και «αυτή η τελευταία πρέπει να δώσει έναν νέο ορισμό της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και των στόχων της ολοκληρωμένης διατήρησης».

Πηγή: wikipedia.org

Η φωτογραφία του άρθρου είναι τυχαία από το διαδίκτυο.


Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

Εκλογές ΤΕΕ 2016 - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜ. ΑΙΤ/ΝΙΑΣ - ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ

  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΕΕ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ (23-11-2016)


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΕΕ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
 πηγή:http://www.teeait.gr/index.php/2010-07-13-17-52-43/2-/1297--23-11-2016
Στις εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στις 20 Νοεμβρίου 2016, για την ανάδειξη των μελών της Αντιπροσωπείας του Τμήματος Νομού Αιτωλ/νίας του ΤΕΕ επεκράτησε η «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ [Δ.Κ.Μ.]-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ»
Οι εκλογές έγιναν σε δύο εκλογικά τμήματα στο Αγρίνιο και στο Μεσολόγγι και το ποσοστό συμμετοχής των Μηχανικών ήταν υψηλό.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα στο Νομό είναι τα εξής:
Ψήφισαν   555
Έγκυρα     535
Άκυρα           4
Λευκά         16
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Δ.Κ.Μ.) - ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ που εκπροσωπείται από τον κ. Μπλέτσα Στυλιανό έλαβε 305 ψήφους, ποσοστό 57,01 % και 20 έδρες.

Η ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Ν. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ που εκπροσωπείται από τον κ. Βλαχογιάννη Αδάμ έλαβε 162 ψήφους, ποσοστό 30,28 % και 11 έδρες.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ που εκπροσωπείται από τον κ. Νάτη Χρήστο έλαβε 68 ψήφους, ποσοστό 12,71 % και 4 έδρες.
Αναλυτικά στην Αντιπροσωπεία του Περιφερειακού Τμήματος Αιτωλοακαρνανίας του Τ.Ε.Ε. εξελέγησαν οι παρακάτω με τις αντίστοιχες ψήφους:


1. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ [Δ.Κ.Μ.]-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ»


ΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΜΠΛΕΤΣΑΣ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
151
ΑΡΓΙΑΔΙΤΗ ΙΩΑΝΝΑ
127
ΨΥΛΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
121
ΛΥΡΟΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ
117
ΚΑΝΑΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
111
ΣΚΟΡΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΜΙΜΗΣ)
107
ΚΟΡΓΙΑΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
102
ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
90
ΧΟΥΣΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
87
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ
81
ΠΑΪΣΙΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ
75
ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
72
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
70
ΨΩΜΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
69
ΚΑΤΣΙΚΙΩΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
67
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
65
ΚΑΤΣΑΚΙΩΡΗ ΑΛΕΞΙΑ
65
ΖΑΧΑΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
62
ΜΠΙΜΠΑ ΧΑΡΑ
60
ΖΑΝΤΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
59




2. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ»


ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
40
ΝΑΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
37
ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
29
ΞΟΥΡΙΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
23




3. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ»


ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΑΔΑΜ
78
ΓΙΑΝΝΑΚΑ ΑΜΑΛΙΑ
58
ΚΑΪΠΑΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
58
ΚΑΤΣΑΚΙΩΡΗΣ ΑΛΕΞΙΟΣ
56
ΚΙΤΣΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
51
ΜΑΣΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
50
ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
50
ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΠΕΝΥ)
50
ΚΟΤΑΝΤΑΚΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
47
ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΞΕΝΟΦΩΝ
42
ΚΕΚΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
41




Στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Τμήματος Αιτωλοακαρνανίας του Τ.Ε.Ε. εξελέγησαν οι παρακάτω με τις αντίστοιχες ψήφους:


1. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ [Δ.Κ.Μ.] – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ


ΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
133
ΠΑΠΑΣΑΪΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
112
ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
99



2. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΚΑΤΣΟΥΠΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
35



3. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ: ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΚΙΤΣΑΚΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ
101

ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΠΙΟ ΑΠΟ 1/1/2017.







ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΠΙΟ ΑΠΟ 1/1/2017.
Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
Διοργανώνουν ενημερωτική ημερίδα, για τις αλλαγές στο ασφαλιστικό και φορολογικό τοπίο από 1/1/2017 , στη Ναύπακτο , στην Παπαχαραλάμπειο Αίθουσα, την Δευτέρα στις 4.30 μμ στις 28/11/2016 , με εισηγητή , τον ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟ ΛΙΑΖΟ.
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016

Το νέο επιχείρημα των αυθαιρετούχων . ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Κατεδάφιση ημιτελούς αυθαιρέτου στη Σαλαμίνα. Το συνεργείο προσπάθησαν να εμποδίσουν οι αυθαιρετούχοι, τώρα με ένα νέο επιχείρημα: ο δήμος δεν έχει ακόμα δηλώσει τις «οικιστικές πυκνώσεις» του στο υπουργείο Περιβάλλοντος (δυνατότητα εξαίρεσης περιοχών αυθαιρέτων από την κατάρτιση δασικών χαρτών) και ζήτησαν αναστολή της κατεδάφισης, επικαλούμενοι μάλιστα τοπικούς βουλευτές και συμβούλους υπουργών. Ωστόσο, η ρύθμιση των «οικιστικών πυκνώσεων» δεν αναστέλλει τις κατεδαφίσεις τελεσίδικων αυθαιρέτων.

Αντιμέτωπες με τις «οικιστικές πυκνώσεις» βρίσκονται, πλέον, οι υπηρεσίες που επιχειρούν να κατεδαφίσουν αυθαίρετα σε δάση και δασικές εκτάσεις. Η δυνατότητα εξαίρεσης περιοχών αυθαιρέτων από τη διαδικασία κατάρτισης των δασικών χαρτών τίθεται ως επιχείρημα κατά των –ούτως ή άλλως– λιγοστών προσπαθειών κατεδαφίσεων. Ωστόσο, η επίμαχη ρύθμιση ούτε αναστέλλει την εφαρμογή της δασικής νομοθεσίας, ούτε βέβαια τις κατεδαφίσεις τελεσίδικων αυθαιρέτων.
Την προηγούμενη Πέμπτη, λοιπόν, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής ξεκίνησε την κατεδάφιση δύο αυθαιρέτων στη Σαλαμίνα. «Μας εγκρίθηκαν 120.000 ευρώ για τη συνέχιση των κατεδαφίσεων σε δάση και αιγιαλούς», εξηγεί στην «Κ» η γενική γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, Πόπη Καρδαμίτση. «Την προηγούμενη Πέμπτη ξεκινήσαμε την κατεδάφιση αυθαιρέτων στη Σαλαμίνα. Με τη βοήθεια των δασικών υπαλλήλων βρήκαμε δύο ημιτελή, ακατοίκητα αυθαίρετα ανάμεσα στα όσα είχαν τελεσιδικήσει».

Αυτό που μεσολάβησε από τις προηγούμενες προσπάθειες κατεδαφίσεων ήταν μια νέα νομοθετική ρύθμιση (ν.4389/16) με την οποία μεγάλες περιοχές αυθαιρέτων σε δάση (οι αποκαλούμενες, κατ’ ευφημισμόν, «οικιστικές πυκνώσεις») μπορούν να εξαιρεθούν από τη διαδικασία κατάρτισης δασικών χαρτών, αν οριοθετηθούν εγκαίρως από τις πολεοδομίες με βάση κάποια γενικά κριτήρια. Στόχος της ρύθμισης ήταν να επιτρέψει την ταχεία ολοκλήρωση των δασικών χαρτών στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν πολλές καταπατήσεις ή αυθαιρεσίες. Ωστόσο όπως ήταν επόμενο, οι αυθαιρετούντες τη χρησιμοποιούν, πλέον, ως διαδικασία νομιμοποίησης.

Ετσι το συνεργείο, που ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες κατεδαφίσεις στη Σαλαμίνα, εκτός από τις «συνηθισμένες» απειλές αντιμετώπισε πλέον και ένα νέο επιχείρημα: η μπουλντόζα έπρεπε να σταματήσει καθώς ο Δήμος Σαλαμίνας δεν έχει ακόμα δηλώσει τις «οικιστικές πυκνώσεις» του στο ΥΠΕΝ. Εκπρόσωποι αυθαιρετούχων της Σαλαμίνας ζήτησαν τόσο από το συνεργείο, όσο και από την κ. Καρδαμίτση να ανασταλούν οι κατεδαφίσεις, επικαλούμενοι μάλιστα τοπικούς βουλευτές και συμβούλους υπουργών. «Ο νόμος αναφέρει σαφώς ότι οι “οικιστικές πυκνώσεις” δεν εξαιρούνται από τη δασική νομοθεσία. Επιπλέον, δεν αναστέλλει τις κατεδαφίσεις σε δάση και δασικές εκτάσεις», λέει η κ. Καρδαμίτση. «Σε κάθε περίπτωση, το σημείο όπου βρίσκονται τα σπίτια που κατεδαφίστηκαν είναι αραιοκατοικημένο και τα δύο σπίτια που επελέγησαν εγκαταλειμμένα. Αν η πολιτεία επιθυμεί να σταματήσει τις κατεδαφίσεις στα δάση για τα επόμενα χρόνια, μέχρι να αποφασίσει τι θα κάνει με τις “οικιστικές πυκνώσεις”, πρέπει να μας το δηλώσει, ειδάλλως εμείς πρέπει να κάνουμε το καθήκον μας». Να σημειωθεί ότι το ποσό που προέρχεται από τον προϋπολογισμό πρέπει να χρησιμοποιηθεί έως το τέλος του έτους.

Ο Δήμος Σαλαμίνας, όπως και πολλοί άλλοι δήμοι στην Αττική και την Κορινθία (όπου εντοπίζεται πολύ μεγάλος αριθμός αυθαιρέτων σε δάση και δασικές εκτάσεις), έχει αναθέσει σε ιδιώτη μελετητή την οριοθέτηση των “οικιστικών πυκνώσεων” σύμφωνα με τα κριτήρια που έδωσε το κράτος. Να σημειωθεί ότι ο δασικός χάρτης της Σαλαμίνας έχει εκπονηθεί ήδη από το 2002 στο πλαίσιο του πρώτου κύριου προγράμματος κτηματογράφησης, ωστόσο δεν έχει ακόμα θεωρηθεί (και επομένως δεν έχει κυρωθεί). Βάσει του πρόσφατου νόμου, οι περιοχές στις οποίες υπάρχει κυρωμένος δασικός χάρτης έπρεπε να καταθέσουν τις προτάσεις τους για «οικιστικές πυκνώσεις» έως τον Σεπτέμβριο, ενώ οι υπόλοιπες έχουν ακόμα 4 μήνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι στιγμής έχουν υποβάλει στο ΥΠΕΝ τις «οικιστικές πυκνώσεις» τους περίπου 20 δήμοι.
Έντυπη
πηγή: http://www.kathimerini.gr/884125/article/epikairothta/ellada/to-neo-epixeirhma-twn-ay8airetoyxwn

Τι αλλάζει στο επάγγελμα του μηχανικού - Τι θα ισχύει για το ΤΕΕ





Στο νομοσχέδιο «Ενσωμάτωση στην Ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014 για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, απλοποίηση διαδικασίας αδειοδότησης και άλλες διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας, και λοιπές διατάξεις», με το άρθρο 29, επανακαθορίζονται οι όροι για την άσκηση του επαγγέλματος του Διπλωματούχου Μηχανικού και διευρύνονται οι ειδικότητες στις οποίες εντάσσονται τα μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.).
 Αιτιολογική έκθεση

Άρθρο 29
Ρύθμιση επαγγέλματος μηχανικού
Με την προτεινόμενη ρύθμιση των παραγράφων Α και Β σκοπείται η συνολική ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού, που αφορά πλέον στο σύνολο και των δεκατριών (13) ειδικοτήτων (των ήδη εννέα (9) θεσμοθετημένων πλέον τεσσάρων (4) νέων), προκειμένου να υπάρξει μία ενιαία και όχι αποσπασματική ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού, εν αντιθέσει, με την αρχική ρύθμιση της υποπαραγράφου ΙΓ.12 του Ν.4254/2014(ΦΕΚ Α'85), η οποία αφορά μόνο στις τρεις (3) ειδικότητες, ήτοι του πολιτικού μηχανικού, του αρχιτέκτονος και του τοπογράφου μηχανικού.

Με αυτόν τον τρόπο, η προτεινόμενη ρύθμιση επιδιώκει τη θεσμοθέτηση ενός νέου, ενιαίου και σύγχρονου νομοθετικού πλαισίου, που αποσαφηνίζει πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα και για τις δεκατρείς (13) ειδικότητες των Μηχανικών αποβλέποντας στην αντιστοίχηση των ειδικοτήτων με πρόσβαση σε δραστηριότητες μηχανικής. Τα έως σήμερα διάσπαρτα νομοθετικά κείμενα, που απέδιδαν επαγγελματικά δικαιώματα με τρόπο συχνά ασαφές και δημιουργώντας ανασφάλεια δικαίου, αντικαθίστανται από μία ρύθμιση που αντιμετωπίζει ολιστικά το θέμα με την θέσπιση μίας διαδικασίας, που παρέχει εχέγγυα υψηλής επιστημονικότητας, κύρους και διαφάνειας, και καταλήγει στην έκδοση προεδρικού διατάγματος στο οποίο θα καθορίζονται συνολικά τα επαγγελματικά δικαιώματα για κάθε μία χωριστά εκ των δεκατριών ειδικοτήτων.
Συγκεκριμένα:
Στην παρ.Α1 αναφέρεται το πεδίο εφαρμογής της παρούσας, δηλαδή ότι η παρούσα εφαρμόζεται για τους διπλωματούχους μηχανικούς αντίστοιχης ειδικότητας με τις πολυτεχνικές σχολές πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής και σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα ασκήσεως του επαγγέλματος του Διπλωματούχου Μηχανικού σύμφωνα με το Π.Δ. 38/2010.
Με την παρ.Α2 τίθεται το απαραίτητο εννοιολογικό πεδίο της διάταξης και συγκεκριμένα οι ορισμοί «δραστηριότητες μηχανικής», «επιστημονική περιοχή», επαγγελματικό περίγραμμα» και «επαγγελματικό δικαίωμα» για την ορθή εφαρμογή της ρύθμισης
Με την παρ.Α3 θεσμοθετούνται πέραν των ήδη γνωστών εννέα (9) ειδικοτήτων Μηχανικών και επιπλέον τέσσερις (4), ήτοι αυτών των μηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και ανάπτυξης, των μηχανικών περιβάλλοντος, των μηχανικών ορυκτών πόρων και των μηχανικών παραγωγής και διοίκησης.
Στην παρ.4 προβλέπεται η έκδοση Π.Δ/γματος μετά από πρόταση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που συνολικά θα ρυθμίζει το επάγγελμα και για τις δέκα τρεις (13) ειδικότητες σύμφωνα με τα θέματα που καθορίζονται στις περιπτ. α' και β'.
Στην παρ.Α5 προβλέπεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας η σύσταση και συγκρότηση εννεαμελούς (9) Επιτροπής για την εκπόνηση σχεδίου πρότασης για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της προηγούμενης παραγράφου καθώς επίσης και η σύσταση και συγκρότηση (με την ίδια ως άνω ή με όμοια απόφαση) δέκα τριών (13) τριμελών ομάδων έργων για την υποβοήθηση του έργου της Επιτροπής.
Στην παρ.Α6 προβλέπεται η σύνθεση της 9μελούς Επιτροπής και περιγράφεται το έργο της. Ορίζεται ότι υποχρεούται να παραδώσει το σχέδιο πρότασης για έκδοση του Π.Δ/γματος εντός έξι (6) μηνών από τη συγκρότησή της, καθώς επίσης ότι η σύνθεσή της μεταβάλλεται ανάλογα με την ειδικότητα που συζητείται, όπου μεταβλητά μέλη είναι ανά ειδικότητα ο εκπρόσωπος του συλλόγου διπλωματούχων μηχανικών και ο εκπρόσωπος των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της αντίστοιχης ειδικότητας. Προϋπόθεση για την απαρτία είναι η υποχρεωτική παρουσία κατά τις συνεδριάσεις της των πέντε (5) εκ των εννέα (9) μελών με την υποχρεωτική συμμετοχή των δύο (2) μελών από τα τέσσερα (4) συναρμόδια υπουργεία και του ενός (1) μέλους από τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού. Επίσης, ότι στην επιτροπή συμμετέχουν ως παρατηρητές οι συντονιστές των λοιπών ομάδων εργασίας. Τέλος, προβλέπεται η περίπτωση μη παράδοσης σχεδίου πρότασης από την επιτροπή ή παράδοσης ελλιπούς σχεδίου ως προς μία ή περισσότερες ειδικότητες και πώς καλύπτεται αυτή η έλλειψη.
Στην παρ.Α7 προβλέπεται το έργο, η σύνθεση, και η προθεσμία ολοκλήρωσης των δέκα τριών (13) τριμελών ομάδων έργου που ορίζεται σε δύο (2) μήνες από τη συγκρότησή της. Οι δέκα τρεις (13) ομάδες έργου οφείλουν να παραδώσουν πορίσματα μη δεσμευτικού χαρακτήρα, ενώ σε περίπτωση μη ορισμού μέλους εντός δέκα πέντε (15) ημερών από τη σχετική πρόσκληση, αυτός ορίζεται από τους αρμόδιους υπουργούς. Τέλος η μη υποβολή πορίσματος ενός ή περισσοτέρων από τις δέκα τρεις (13) ομάδες έργου δεν κωλύει την Επιτροπή να υποβάλλει σχέδιο πρότασης και άνευ αυτού.
Στην παρ.Α8 προβλέπεται ότι τα συναρμόδια Υπουργεία λαμβάνουν όλα τα απαιτούμενα μέτρα για τη στήριξη της λειτουργίας της επιτροπής και των δέκα τριών (13) ομάδων έργου μέσω της παροχής της αναγκαίας υποδομής, γραμματειακής και νομικής υποστήριξης.
Στην παρ.Α9 προβλέπεται στην περίπτωση της αναγνώρισης νέων ειδικοτήτων από το TEE ότι ο καθορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων γίνεται με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ακολουθώντας τη διαδικασία της παρούσας ρύθμισης.
Στην παρ.Α10 προβλέπεται η ρητή κατάργηση από την έκδοση του Π.δ/γματος των άρθρων 1, 2, 3, 4 και 5 του Ν.4669/1930 (ΦΕΚ ΑΊ49)
Στην παρ. Β προβλέπεται ότι η κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου Α5 πρέπει να εκδοθεί εντός τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος.

Διάταξη νομοσχεδίου

Άρθρο 29
Ρύθμιση επαγγέλματος μηχανικού

Α. Ο τίτλος και οι παράγραφοι 1 και 2 της υποπαραγράφου ΙΓ.12 του ν.4254/2014 (Α' 85): «Ρυθμίσεις για το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου» αντικαθίστανται ως εξής:
«ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ ΙΓ.12: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ
1. Η ελεύθερη άσκηση του επαγγέλματος του Διπλωματούχου Μηχανικού, κατά ειδικότητα, επιτρέπεται μόνο:
α. στους κατόχους διπλώματος Μηχανικού αντιστοίχου της ειδικότητας τους των πολυτεχνικών σχολών ή τμημάτων πολυτεχνικών σχολών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής
β. σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα ασκήσεως του επαγγέλματος του Διπλωματούχου Μηχανικού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 38/2010(Α'78), «Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005», όπως ισχύει.
2. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται οι ακόλουθοι ορισμοί:
α. ως «δραστηριότητες Μηχανικής» νοούνται οι εργασίες που σχετίζονται με τη δραστηριότητα της Μηχανικής στις διάφορες επιμέρους πτυχές της και ιδίως οι εργασίες εκπόνησης μελετών, επίβλεψης εκτέλεσης μελετών, υλοποίησης έργου ή εγκατάστασης, επίβλεψης και ελέγχου καλής λειτουργίας έργου ή εγκατάστασης, επιτήρησης, επισκευής και συντήρησης, χειρισμού εξοπλισμού έργου ή εγκατάστασης, παροχής τεχνικών υπηρεσιών και πραγματοποίησης πραγματογνωμοσυνών.
β. ως «επιστημονική περιοχή» νοείται το πεδίο γνώσεων κάθε ειδικότητας Διπλωματούχου Μηχανικού, όπως αυτό προσδιορίζεται από το οικείο νομοθετικό πλαίσιο ή/και το κανονιστικό πλαίσιο της αντίστοιχης σχολής ή τμήματος Πανεπιστημιακού Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης της ημεδαπής. Για την περίπτωση ισότιμης σχολής της αλλοδαπής ως γνωστικό αντικείμενο νοείται το πεδίο γνώσεων κάθε ειδικότητας Διπλωματούχου Μηχανικού, όπως αυτό προκύπτει από το πρόγραμμα σπουδών της.
γ. ως «επαγγελματικό περίγραμμα» νοείται το σύνολο των βασικών και επιμέρους επαγγελματικών λειτουργιών ή δραστηριοτήτων, που συνθέτουν το αντικείμενο εργασίας της ειδικότητας του Μηχανικού, καθώς και οι αντίστοιχες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, που απαιτούνται για την ανταπόκριση στις δραστηριότητες αυτές. Με το επαγγελματικό περίγραμμα συστηματοποιείται αναλυτικά και καταγράφεται το περιεχόμενο της ειδικότητας του Μηχανικού και των τρόπων απόκτησης των απαιτούμενων για την άσκηση του επαγγέλματος προσόντων και ικανοτήτων.
δ. ως «επαγγελματικό δικαίωμα» νοείται η αντιστοίχηση των ειδικοτήτων με πρόσβαση σε δραστηριότητες Μηχανικής.

3. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 2 του π. δ. της 27ης Νοεμβρίου /14ης Δεκεμβρίου 1926, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του ν.1486/1984 (Α' 161), αντικαθίσταται ως εξής:
«Τα μέλη του TEE εντάσσονται στις ακόλουθες ειδικότητες:
α)πολιτικών μηχανικών,
β)αρχιτεκτόνων μηχανικών,
γ)μηχανολόγων μηχανικών,
δ)ηλεκτρολόγων μηχανικών,
ε)αγρονόμων-τοπογράφων μηχανικών,
στ)χημικών μηχανικών,
ζ) μηχανικών μεταλλείων - μεταλλουργών,
η)ναυπηγών μηχανικών,
θ)ηλεκτρονικών μηχανικών,
ι) μηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και ανάπτυξης,
ια)μηχανικών περιβάλλοντος,
ιβ) μηχανικών ορυκτών πόρων,
ιγ) μηχανικών παραγωγής και διοίκησης.

4. Με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα ακόλουθα θέματα:
α. η ρύθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 2 του π.δ. της 27ης Νοεμβρίου/14ης Δεκεμβρίου 1926, όπως ισχύει και
β. η αναλυτική απαρίθμηση και αντιστοίχηση, με την κατά περίπτωση απαιτούμενη εξειδίκευση, των δραστηριοτήτων Μηχανικής ανά ειδικότητα βάσει αποδιδόμενων επαγγελματικών δικαιωμάτων και η διαδικασία άσκησης τους.

5. Με απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Περιβάλλοντος και Ενέργεια συστήνεται και συγκροτείται 9μελής Επιτροπή εκπόνησης σχεδίου πρότασης για την έκδοση του Π.Δ/γματος της προηγούμενης παραγράφου. Με την ίδια ή όμοια απόφαση και εντός της ίδιας προθεσμίας συστήνονται και συγκροτούνται δεκατρείς (13) τριμελείς ομάδες έργου, μία ανά ειδικότητα, που υποβοηθούν το έργο της Επιτροπής του προηγούμενου εδαφίου του παρούσας, σύμφωνα με την παράγραφο 7 του παρόντος.

6. Η 9μελής Επιτροπή της προηγούμενης παραγράφου συγκροτείται από τακτικά με ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη και αποτελείται από: α) έναν (1) εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), β) δύο (2) μέλη της ομάδας έργου της παραγράφου 7 του παρόντος, εκ των οποίων ένας (1) εκπρόσωπος του συλλόγου διπλωματούχων μηχανικών και ένας (1) εκπρόσωπος των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της αντίστοιχης ειδικότητας της οποίας το αντικείμενο επεξεργάζεται, γ) τέσσερις (4) εκπροσώπους των συναρμοδίων Υπουργείων της παραγράφου 4, δ) έναν (1) εκπρόσωπο της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού και ε) έναν (1) εκπρόσωπο της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής συμμετέχει άνευ ψήφου εκπρόσωπος από το Νομικό Συμβούλιο του κράτους. Σε περίπτωση που οι φορείς της περιπτ. β', δεν προτείνουν εκπρόσωπο τους εντός χρονικού διαστήματος δεκαπέντε (15) ημερών από τη σχετική πρόσκληση, η Επιτροπή συμπληρώνεται από πρόσωπα που ορίζονται από τους αρμόδιους Υπουργούς.
Έργο της Επιτροπής είναι η εκπόνηση και υποβολή προς τους συναρμοδίους Υπουργούς σχεδίου πρότασης για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος της παραγράφου 4. Για την υλοποίηση του έργου της λαμβάνει υπόψη τα πορίσματα των ομάδων έργου της παραγράφου 7 του παρόντος ή, σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης υποβολής τους, λαμβάνει υπόψη της, μεταξύ άλλων, τα πρακτικά των συνεδριάσεων των ομάδων έργου, την επιστημονική περιοχή, τα επαγγελματικά περιγράμματα, τη διεθνή εμπειρία και τα προγράμματα σπουδών.
Η Επιτροπή υποχρεούται να παραδώσει το σχέδιο πρότασης στους συναρμοδίους Υπουργούς εντός έξι (6) μηνών από τη συγκρότησή της. Η Επιτροπή εκκινεί τις διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου της, άμεσα από την συγκρότηση της, παράλληλα με τις εργασίες των Ομάδων Έργου. Η Επιτροπή συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα σε τόπο και χώρο που ορίζεται από τον εκπρόσωπο της Γ ενικής Γραμματείας Συντονισμού, που εκτελεί χρέη Προέδρου.

Η σύνθεσή της μεταβάλλεται ως προς τη συμμετοχή των μελών της ομάδας έργου ανάλογα με την ειδικότητα το αντικείμενο της οποίας συζητείται. Η Επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της πέντε (5) από τα εννέα (9) μέλη της εκ των οποίων υποχρεωτικά πρέπει να παρίστανται δύο (2) μέλη από τα τέσσερα (4) συναρμόδια Υπουργεία της παραγράφου 4 και ένα (1) μέλος από τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού. Στην Επιτροπή συμμετέχουν ως παρατηρητές οι Συντονιστές των λοιπών ομάδων έργου.
Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η Επιτροπή δεν υποβάλλει το σχέδιο πρότασής της ή αυτό είναι ελλιπές ως προς μία ή περισσότερες ειδικότητες εντός της ταχθείσας προθεσμίας, το Π.Δ/γμα της προηγούμενης παραγράφου εκδίδεται υποχρεωτικά με πρόταση των συναρμοδίων Υπουργών της παραγράφου 4, για την οποία λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων, τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Επιτροπής της παρούσας παραγράφου, τα πορίσματα και τα πρακτικά των συνεδριάσεων των ομάδων έργου της παραγράφου 7 του παρόντος, άλλως σε περίπτωση έλλειψης πρακτικών, πορισμάτων για μία ή περισσότερες ειδικότητες, λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική περιοχή, τα επαγγελματικά περιγράμματα, η διεθνής εμπειρία και τα προγράμματα σπουδών.


7. Οι δεκατρείς (13), ανά ειδικότητα, τριμελείς ομάδες έργου της παραγράφου 4, υποβοηθούν το έργο της Επιτροπής της προηγούμενης παραγράφου και συγκεκριμένα οφείλουν εντός δύο (2) μηνών από τη συγκρότησή τους να υποβάλλουν προς την Επιτροπή ανά ειδικότητα πόρισμα μη δεσμευτικού χαρακτήρα για τα θέματα των περιπτώσεων α' και β' της παραγράφου 4, σύμφωνα με το οποίο η Επιτροπή θα συντάξει για όλες τις ειδικότητες το σχέδιο πρότασης για την έκδοση του Π.Δ/γματος της παραγράφου 4.
Κάθε μία τριμελής Ομάδα Έργου εκ των 13 ανά ειδικότητα συγκροτείται με τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη και αποτελείται από: α) δύο (2) εκπροσώπους των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής αντίστοιχης ειδικότητας, εκπροσωπώντας το σύνολο των ιδρυμάτων της ειδικότητας και β) έναν (1) εκπρόσωπο από το σύλλογο διπλωματούχων μηχανικών της αντίστοιχης ειδικότητας. Χρέη Προέδρου εκτελεί ο ένας εκ των εκπροσώπων των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης.
Σε περίπτωση που οι φορείς, δεν προτείνουν εκπρόσωπο τους στην αντίστοιχη Ομάδα Έργου εντός χρονικού διαστήματος δεκαπέντε (15) ημερών από τη σχετική πρόσκληση , οι Ομάδες Έργου συμπληρώνονται από πρόσωπα που ορίζονται από τους αρμόδιους Υπουργούς.

Η μη υποβολή πορίσματος από τις Ομάδες Έργου εντός της δίμηνης προθεσμίας δεν κωλύει την Επιτροπή να υποβάλλει το σχέδιο πρότασής της άνευ αυτών. Η επιτροπή λαμβάνει υπόψη, εφόσον υπάρχουν και τα πρακτικά των συνεδριάσεων των Ομάδων Έργου.

8. Τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας διασφαλίζουν τη στήριξη της λειτουργίας της Επιτροπής και των ομάδων έργου μέσω της παροχής της αναγκαίας υποδομής, γραμματειακής και νομικής υποστήριξης.
9. Σε περίπτωση αναγνώρισης νέων ειδικοτήτων από το TEE ο καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων επί της άσκησης των δραστηριοτήτων Μηχανικής γίνεται με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος εντός των ως άνω προθεσμιών.
10. Από την έκδοση του π. δ/τος της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 1, 2, 3, 4 και 5 του ν. 4663/1930 (Α' 149) «Περί εξασκήσεως του επαγγέλματος του Πολιτικού Μηχανικού, Αρχιτεκτόνος και Τοπογράφου.»
Β. Η κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου Α5 εκδίδεται εντός τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος.

πηγή: http://www.michanikos-online.gr/news.php?aID=19812

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016

Οι δήμοι θα επιλέγουν χρήσεις γης αλλά από καθορισμένο σχέδιο

Σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Χωρικός Σχεδιασμός - Βιώσιμη Ανάπτυξη»

Ελευθερία κινήσεων στους δήμους όσον αφορά τις χρήσεις γης δίνει το σχέδιο νόμου «Χωρικός Σχεδιασμός - Βιώσιμη Ανάπτυξη», το οποίο τέθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε δημόσια διαβούλευση για μία εβδομάδα. Ωστόσο δεν δίνεται «λευκή επιταγή» στις τοπικές κοινωνίες. Αν και θα είναι εκείνες που θα καθορίζουν τις κατηγορίες χρήσεων γης, θα πρέπει η εξειδίκευση του σχεδιασμού -τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια που θα εκπονούν δηλαδή- να είναι συμβατή με όσα έχουν αποφασιστεί στις Περιφέρειες με τα Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια.

Ειδικότερα, τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια αντικαθιστούν τα πρώην Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια. Η έγκρισή τους θα γίνεται εφόσον ελεγχθεί η εναρμόνιση ή η συμβατότητα του περιεχομένου τους με τα Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια και τα αντίστοιχα σχέδια όμορων δήμων. Επιπλέον, το προστατευτικό πλαίσιο γίνεται αυστηρότερο, καθώς στα στοιχεία που χρήζουν προστασίας προστίθεται το τοπίο και στις εκτάσεις που εντάσσονται στις προστατευόμενες περιοχές προστίθενται αιγιαλός και παραλία, ποταμοί, λίμνες και ρέματα. Παράλληλα ο καθορισμός ειδικών περιορισμών στις χρήσεις γης και στους όρους δόμησης, όπως και η οριοθέτηση των ρεμάτων παύει να έχουν δυνητικό χαρακτήρα.

Εθνική Στρατηγική για τη χωροθέτηση

Γενικότερα, στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται η Εθνική Χωρική Στρατηγική. Τα Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια (π.χ. του τουρισμού, των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας κ.ά.) υπερισχύουν των περιφερειακών χωροταξικών πλαισίων. Τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια υιοθετούν ένα αυστηρότερο πλαίσιο. Ο κάθε δήμος θα μπορεί να επιλέξει για την περιοχή του τις χρήσεις γης στις οικιστικές και παραγωγικές ζώνες.

Όσον αφορά τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια -Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ), Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΔΧΑΣΕ), Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ) κ.ά.- επέρχονται αλλαγές ώστε να αποτραπεί το ενδεχόμενο εδραίωσης ενός παράλληλου συστήματος σχεδιασμού το οποίο να διατηρεί και να ενισχύει τις κατ' εξαίρεση ρυθμίσεις με δυσμενείς επιπτώσεις τόσο στον χώρο όσο και στην ασφάλεια δικαίου. Έτσι, καταργείται η δυνατότητα τροποποίησή τους, όπως και των περιφερειακών σχεδίων, με υπουργική απόφαση παρά μόνο σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή νέων κοινοτικών οδηγιών.

Τα ειδικά σχέδια, τα οποία αφορούν στην κατάρτιση σχεδίων χρήσεων γης νέου τύπου για τη διευκόλυνση επενδύσεων, για να υπερισχύουν των τοπικών θα πρέπει να υπάρχει και σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ).

Τροποποιήσεις στον Ν. 4269/2014

Ειδικότερα, το προτεινόμενο νομοσχέδιο τροποποιεί σε επιμέρους σημεία και κωδικοποιεί τον νόμο 4269/2014 ο οποίος διατηρείται στο κυρίως σώμα του. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, προβλέπεται:

* η μετονομασία των Εθνικών Χωροταξικών Πλαισίων σε Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια

* η ενίσχυση του ρόλου των Περιφερειακών Πλαισίων ώστε να αποτελέσουν τον πυλώνα του συστήματος χωρικού σχεδιασμού ως εργαλεία συντονισμού επιμέρους τομεακών χωροταξικών κατευθύνσεων όπως αυτές προβλέπονται από τα Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια αλλά και ως εργαλεία συντονισμού με την αναπτυξιακή πολιτική και με χρηματοδοτικά εργαλεία.

* η αναβάθμιση του ρόλου και του κύρους του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξίας ως οργάνου κοινωνικής διαβούλευσης, αν και ο ρόλος του παραμένει κυρίως γνωμοδοτικός. Επικεφαλής του θα ορίζεται επιστήμονας αναγνωρισμένου κύρους σε θέματα χωροταξίας και όχι ο εκάστοτε γενικός γραμματέας του υπουργείου.

* διαγραφή του άρθρου 11 το οποίο αφορά την «ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική καταγραφή των θεσμικών γραμμών, πληροφοριών, όρων και χρήσεων γης» με στόχο τη συνολική επανεξέταση του περιεχομένου του σχετικού άρθρου προς την κατεύθυνση εναρμόνισης του με τον Ν. 3882/2010.

Προβλήματα που τίθενται προς επίλυση

Σύμφωνα με τα στελέχη του υπουργείου, το ισχύον σύστημα χωρικού σχεδιασμού παρουσιάζει τα εξής προβλήματα:

* ακύρωση του ενιαίου σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική, με αποτέλεσμα να κυριαρχεί η αποσπασματική ρύθμιση του χώρου στην εδαφική έκταση των δήμων

* ακύρωση της σημασίας και του ρόλου του Εθνικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού ως εργαλείου συντονισμού των τομεακών χωροταξικών πλαισίων

* κατάργηση του επιπέδου μητροπολιτικού σχεδιασμού που επιτελούσαν τα Ρυθμιστικά Σχέδια

* ατελής ενσωμάτωση αδιακρίτως των Ειδικών Χωρικών Σχεδίων (ΕΧΣ) στο σύστημα σχεδιασμού και μάλιστα με τρόπο ώστε να «πνίγει» τους θεσμοθετημένους όρους ανάπτυξης και προστασίας στην ευρύτερη περιοχή τους, οδηγώντας ακόμη και σε ακύρωση των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων ή των σχεδίων χρήσεων γης (ΓΠΣ / ΣΧΟΟΑΠ / ΖΟΕ / Τοπικών Χωρικών Σχεδίων) τα οποία διασφαλίζουν την απαιτούμενη ασφάλεια δικαίου.

Το σχέδιο νόμου που ετέθη σε διαβούλευση την περασμένη Παρασκευή επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα παραπάνω προβλήματα με περιορισμένες και εντοπισμένες τροποποιήσεις.
πηγη: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=844410