Menu

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ.Νόμος 4442/2016 : Καταργήθηκαν οι δημοτικές άδειες για χρήση μουσικής και μουσικών οργάνων στα Καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος




Νόμος 4442/2016 : Καταργήθηκαν οι δημοτικές άδειες για χρήση μουσικής και μουσικών οργάνων στα Καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος
---------------------------------------------------------------
Η άδεια μουσικής που χορηγούσαν οι Δήμοι αντικαταστάθηκε με μια απλή γνωστοποίηση του ενδιαφερόμενου.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του Νόμου 4442/2016 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 230/Α/7-12-2016 απλουστεύονται οι διαδικασίες για τη χρήση μουσικής ή χρήση μουσικών οργάνων στα Καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος . Η άδεια μουσικών οργάνων που χορηγούνταν από τον κατά τόπο αρμόδιο Δήμο καταργείται, εκτός την παράταση ωραρίου που συνεχίζει να χορηγείται με το προηγούμενο καθεστώς.
Αντ’ αυτής, ο ενδιαφερόμενος για χρήση μουσικής ή χρήση μουσικών οργάνων, εφόσον προτίθεται να προβεί στη χρήση αυτή, υποχρεούται να προβεί σε σχετική δήλωση, την οποία θα πρέπει να συμπεριλάβει στην ως άνω γνωστοποίηση του.Η γνωστοποίηση πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριότητας και Ελέγχων (ΟΠΣΑΔΕ) του άρθρου 14 του Νόμου 4442/2016. Μέχρι την ενεργοποίηση του ΟΠΣΑΔΕ για το τμήμα που αφορά τη γνωστοποίηση των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, η γνωστοποίηση υποβάλλεται είτε στο Δήμο είτε σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ)
Η χρήση μουσικής ή μουσικών οργάνων πραγματοποιείται, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας, χωρίς να απαιτείται έκδοση προηγούμενης άδειας της 3/1995 Αστυνομικής Διάταξης, η οποία εγκρίθηκε με την 1023/2/37ια/1996 απόφαση του Υπουργού Δημοσίας Τάξης (Β' 15).
Η χρήση μουσικής ή μουσικών οργάνων ισχύει σύμφωνα με την 3/1995 Αστυνομική Διάταξη μέχρι την 22.00 ώρα τη χειμερινή περίοδο και την 23.00 ώρα τη θερινή και μπορεί να παραταθεί ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων, ανάλογα με το είδος των μουσικών οργάνων και τη θέση του κέντρου σε σχέση με τους γύρω κατοικημένους χώρους, για τα κέντρα που λειτουργούν σε κλειστό χώρο μέχρι την 03.00 ώρα και για τα κέντρα που λειτουργούν σε ανοικτό χώρο μέχρι την 02.00 ώρα, με την προϋπόθεση ότι δεν διαταράσσεται η ησυχία των περιοίκων.
Περαιτέρω, όπως ορίζεται ρητά στην παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου τυχόν υποχρεώσεις ή άδειες σχετιζόμενες με τη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας δεν θίγονται. Όμως, οι εν λόγω υποχρεώσεις ή άδειες εδαφίου δεν αποτελούν απαιτούμενο δικαιολογητικό ή περιεχόμενο της ως άνω γνωστοποίησης ούτε της άδειας της προηγούμενης παραγράφου.
Διαβάστε το κείμενο του Νόμου 4442/2016 παρακάτω:


Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
e-nomothesia.gr
 https://www.e-nomothesia.gr/kat-epikheireseis/nomos-4442-2016-fek-230a-7-12-2016.html

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Έγκριση μελετών του νέου ξύλινου πεζόδρομου στη Ρόδο και του «Ήχος και Φως» από το Κεντρικό Αρχαιλογικό Συμβούλιο

Την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016 εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο του Υπουργείου Πολιτισμού η μελέτη για την κατασκευή του ξύλινου πεζόδρομου από το τουριστικό λιμάνι μέχρι τα παλαιά σφαγεία, με τις αναπλάσεις στην είσοδο της Θαλασσινής Πύλης της Μεσαιωνικής Πόλης.
Στην ίδια συνεδρίαση εγκρίθηκε και η μελέτη για την επένδυση ανάδειξης του «ΗΧΟΣ & ΦΩΣ».
Στη συνεδρίαση παραστάθηκαν ο Δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος, ο Πρόεδρος του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μιχάλης Χριστοδούλου, η Αν. Προϊστάμενη Τεχνικών Υπηρεσιών του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κα. Μαρίκα Δεληγιάννη, οι μελετητές του έργου κος. Κυριάκος Μάγος, Αρχιτέκτων Μηχανικός και Προϊστάμενος στο τμήμα προγραμματισμού, μελετών και ιστορικής τεκμηρίωσης της Διεύθυνσης Μεσαιωνικής Πόλης του Δήμου Ρόδου, και ο εξωτερικός συνεργάτης Αρχιτέκτων Μηχανικός κος. Ανδρέας Μιχαηλίδης, καθώς και οι μελετητές των αναδόχων για την επένδυση στο «Ήχος & Φως».
 Θερμά συγχαρητήρια και ευχαριστίες αξίζουν σε όλους τους εμπλεκόμενους. Ξεχωριστές ευχαριστίες αξίζουν στην Έφορο Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, κα. Μάνια Μιχαηλίδη, για την πολύτιμη συνδρομή της.

Μετά την έγκριση των μελετών ξεκινά ο δύσκολος δρόμος υλοποίησης των έργων αυτών. Η επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου από το τουριστικό λιμάνι μέχρι τα παλαιά σφαγεία θα δώσει ένα νέο τόνο στην περιοχή, συμβάλλοντας στην αισθητική βελτίωση και την ανάπλαση ολόκληρου του τμήματος της Θαλασσινής Πύλης της Μεσαιωνικής Πόλης.
 Παράλληλα, η ολοκλήρωση της επένδυσης στο «Ήχος & Φως» θα δώσει πνοή στο κέντρο της Ρόδου με την επαναλειτουργία αυτού του ιστορικού χώρου.
πηγή: http://www.rodiaki.gr/article/353032/egkrish-meletwn-toy-neoy-xylinoy-pezodromoy-sth-rodo-kai-toy-hxos-kai-fws-apo-to-kentriko-arxailogiko-symboylio
 

Ξεκινά η διαδικασία ρύθμισης του επαγγέλματος του μηχανικού

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α' 222/30.11.2016 ο νόμος 4439/2016 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014 για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, απλοποίηση διαδικασίας αδειοδότησης και άλλες διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας και λοιπές διατάξεις».
Το βασικό κείμενο του νόμου περιλαμβάνει διατάξεις και προδιαγραφές για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και εν γένει από τα υγρά συμβατικά καύσιμα και να περιοριστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον τομέα των μεταφορών (σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και ανεφοδιασμού φυσικού αερίου (LNG και CNG) και υδρογόνου).
Στις λοιπές διατάξεις του νόμου, και συγκεκριμένα στο άρθρο 29, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για το επάγγελμα του Μηχανικού (τροποποίηση ΙΓ.12 του Ν. 4254/2014 (Α' 85): «Ρυθμίσεις για το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου», ορισμοί εννοιών όπως «δραστηριότητες Μηχανικής», «επιστημονική περιοχή», «επαγγελματικό περίγραμμα» και «επαγγελματικό δικαίωμα», εξουσιοδότηση για έκδοση Π.Δ. ρύθμισης του επαγγέλματος του Μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα, της αντιστοίχισης με δραστηριότητες μηχανικής και των διαδικασιών άσκησης επαγγέλματος, κ.ά.).
Για τη σύνταξη σχεδίου πρότασης Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα θα συσταθεί (με ΚΥΑ) εννεαμελής Επιτροπή, καθώς και δεκατρείς (13) τριμελείς ομάδες έργου, μία ανά ειδικότητα μηχανικού, που θα υποβοηθούν το έργο της Επιτροπής. Η Επιτροπή υποχρεούται να παραδώσει το σχέδιο πρότασης στους συναρμόδιους Υπουργούς εντός πέντε (5) μηνών από τη συγκρότησή της.
Υπενθυμίζεται ότι η ρύθμιση (απελευθέρωση) του επαγγέλματος του Μηχανικού συνιστά δέσμευση της Ελλάδας βάσει του Ν. 4336/15 (3ο μνημόνιο).
ΣΕΓΜ
πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41085/

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Πως να αναβαθμίσω το ξενοδοχείο μου

ου Λευτέρη Τσικανδηλάκη ΠΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΜΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ? Το ερώτημα αυτό τίθεται από πολλούς ξενοδόχους τον τελευταίο καιρό. Η αύξηση της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης και η εμφάνιση των ταξιδιωτών της ψηφιακής εποχής, των λεγόμενων “millennials”, σε συνδυασμό με την ραγδαία ανάπτυξη των διαμοιραζόμενων καταλυμάτων, με κυριότερο πάροχο τους την AirBed and Breakfast (Airbnb), αποτελούν μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία της ξενοδοχειακής βιομηχανίας.

Διαβαστε περισσότερα http://money-tourism.gr/pos-na-anavathmiso-to-xenodochio-mou/

Tου Λευτέρη Τσικανδηλάκη ΠΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΜΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ? Το ερώτημα αυτό τίθεται από πολλούς ξενοδόχους τον τελευταίο καιρό. Η αύξηση της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης και η εμφάνιση των ταξιδιωτών της ψηφιακής εποχής, των λεγόμενων “millennials”, σε συνδυασμό με την ραγδαία ανάπτυξη των διαμοιραζόμενων καταλυμάτων, με κυριότερο πάροχο τους την AirBed and Breakfast (Airbnb), αποτελούν μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία της ξενοδοχειακής βιομηχανίας.
Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με έρευνα της tsikandilakisGrant Thornton, ότι η Airbnb, με έτος ίδρυσης το 2008, διέθετε 300.000 καταλύματα στις αρχές του 2014, ενώ στο τέλος της ίδια χρονιάς υπερέβη το 1 εκατομμύριο! Στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου 2012 και Ιουνίου 2014, οι επισκέπτες στο site της Airbnb αυξήθηκαν κατά 343% (euro2day). Σε λιγότερα από δέκα χρόνια η Airbnb κατόρθωσε να αλλάξει τον χάρτη του παγκόσμιου τουρισμού και να ξετυλίξει το νήμα της οικονομίας του διαμοιρασμού (Sharing Economy). Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών παρατηρούνται στους κύκλους των νεότερων επισκεπτών, κάτω των 30 ετών. Καθώς αυτή η μερίδα ταξιδιωτών αποτελεί τους πελάτες του μέλλοντος, η ανησυχία για τους ιδιοκτήτες των παραδοσιακών καταλυμάτων και ξενοδοχείων ενισχύεται. Η πιθανότητα προτίμησης καταλυμάτων τύπου Αirbnb από την συγκεκριμένη μερίδα ταξιδιωτών και μελλοντικά, θα μπορούσε να σημάνει σημαντική απειλή για τους επιχειρηματίες ξενοδόχους.
Μέχρι πρόσφατα, μια από τις ισχυρές τάσεις στο χώρο του τουρισμού αποτέλεσε η προτίμηση σε ξενοδοχεία-παραρτήματα διεθνών αλυσίδων, σε όποιο μέρος του κόσμου κι αν βρίσκονταν ο ταξιδιώτης. Η επιλογή ενός συγκεκριμένου, ισχυρού brand-name αποτελούσε ένας είδος εγγύησης δεδομένου ότι η ποιότητα των παροχών και το ύφος παρέμεναν σταθερά και οικεία, ανεξάρτητα από την κουλτούρα της συγκεκριμένης χώρας/πόλης φιλοξενίας. Ένα ξενοδοχείο μιας ισχυρής αλυσίδας στο Λονδίνο μπορούσε να έχει το ίδιο ύφος με ένα ξενοδοχείο στην Ίμπιζα, ο επισκέπτης άρα γνώριζε εκ των προτέρων τι να περιμένει σε κάθε περίπτωση. Πλέον, η κατεύθυνση αυτή αρχίζει να αντιστρέφεται. Η ανάγκη για καταλύματα που είναι προσαρμοσμένα στον πολιτισμό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εκάστοτε τόπου κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Κατά συνέπεια, η ποιότητα των παροχών μπορεί να παραμένει ίδια στα διαφορετικά παραρτήματα της κάθε αλυσίδας, αποτελώντας το σημείο αναφοράς-εγγύησης, ωστόσο το ύφος του χώρου προτιμάται να είναι συναφές με την τοπική ταυτότητα. Όπως δείχνουν τα νέα δεδομένα, αυτό που ελκύει πλέον τον επισκέπτη είναι η αυθεντικότητα και η οικειότητα που του προσφέρει ο χώρος διαμονής του. Ο επισκέπτης επιδιώκει να ζήσει μια νέα, πρωτότυπη εμπειρία. Αναζητά ένα μη τυποποιημένο βίωμα μέσω του οποίου θα ζήσει την μοναδικότητα του τόπου που έχει επισκεφθεί.
Ως ‘φιλοξενούμενος’ στην κατοικία ενός ντόπιου, μπορεί να έρθει σε επαφή με τις συνήθειες, την καθημερινότητα και τον τρόπο ζωής του. Μέσα από τη μουσική, το φαγητό και τα έθιμα, ο επισκέπτης μυείται στην τοπική παράδοση και ταυτότητα της χώρας που επισκέπτεται. Όλα αυτά συμβάλλουν στο να ζήσει κάτι ξεχωριστό κατά την διάρκεια της επίσκεψής του, στη δημιουργία συναισθημάτων και ξεχωριστών για αυτόν αναμνήσεων. Πιθανών, άρα, και στην επιστροφή του ξανά στο ίδιο κατάλυμα σε επόμενη επίσκεψη ή σε έναν αντίστοιχο χώρο με τοπικές αναφορές, όπως συμβαίνει με τα διαμοιραζόμενα καταλύματα. Το ερώτημα- πρόκληση που έρχεται να αντιμετωπίσει ο ξενοδόχος σήμερα είναι, κατά συνέπεια, αυτό ακριβώς: τι χρειάζεται να κάνει ένα ξενοδοχείο για να μπορέσει να ακολουθήσει τις διαφαινόμενες αλλαγές; Και η απάντηση είναι: Να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα! Κάθε ξενοδοχείο καλείται, πλέον, να διηγηθεί μια ιστορία, να αποτελέσει ένα μέρος με περιεχόμενο που αντικατοπτρίζει την γειτονιά και την κοινότητα γύρω του. Η απομάκρυνση από την μαζική και τυποποιημένη εμπειρία είναι το ζητούμενο για την προσέλκυση του ποιοτικού τουρίστα και την αναβάθμιση του χαρακτήρα του ξενοδοχείου. Η σχέση μεταξύ του κτιρίου και της τοποθεσίας είναι θεμελιώδους σημασίας. Η ενσωμάτωση του κτηρίου με το τοπίο και την τοπική κουλτούρα, που δεν χάνει παρόλα αυτά το σύγχρονο χαρακτήρα του, μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός επιτυχημένου και αποτυχημένου έργου. Πρωταρχικό ρόλο στο εγχείρημα αυτό παίζει η αξιολόγηση των διαφόρων περιβαλλοντικών παραμέτρων: τοπικό μικροκλίμα, προσανατολισμός, θερμοκρασία, θέση, αέρας, υγρασία, φως και ήλιος. Kαι σε ένα κλίμα όπως το δικό μας, η ιδιαίτερη σχέση του εσωτερικού με τον εξωτερικό χώρο. Αυτά πρέπει να αποτελέσουν τα απαραίτητα εργαλεία για τον σχεδιασμό χώρων που μπορούν να προσφέρουν ιδανικές συνθήκη διαβίωσης στον επισκέπτη, ανάλογα και με την εποχή. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα χρώματα, τις υφές, τα υφάσματα, τις μυρωδιές και τους ήχους, μπορούν να δημιουργήσουν ένα αποτέλεσμα ικανό να διεγείρει τις αισθήσεις. Το ζητούμενο είναι ο σχεδιασμός χώρων που θα γεννούν ισχυρά συναισθήματα και μνήμες στους επισκέπτες του. Ο αρχιτέκτονας που θα αναλάβει να σχεδιάσει εξαρχής ή και να ανακαινίσει το εκάστοτε ξενοδοχείο, λαμβάνοντας υπόψη την τοποθεσία και το φυσικό περιβάλλον, τις επιθυμίες του ξενοδόχου και τις ανάγκες του πελάτη, έχει τα υλικά να σχεδιάσει χώρους λειτουργικούς, ενδιαφέροντες και οικείους. Αξιοποιώντας τα τοπικά στοιχεία και ταιριάζοντάς τα με σύγχρονα και μοντέρνα, καλείται να δημιουργήσει μια νέα ταυτότητα για την επιχείρηση, που θα το αναδείξει μέσα από την πληθώρα των υπολοίπων. Ο συνδυασμός των παραπάνω, έρχεται παράλληλα με την παροχή σύγχρονων τεχνολογικών υπηρεσιών, που αποτελούν βασικό σημείο συνάντησης του τώρα με το χθες. Η επιχείρηση θα πρέπει να εκμεταλλευτεί την δυνατότητα χρήσης ψηφιακών μέσων για την ευκολότερη επικοινωνία και άνετη εξυπηρέτηση των πελατών τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για παράδειγμα, αποτελούν ζωτικής σημασίας κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές καθώς απλοποιούν διαδικασίες όπως η κράτηση ή η επιλογή κατάλληλου δωματίου. Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν επίσης βασικό στοιχείο του παιχνιδιού, δίνοντας την δυνατότητα στον πελάτη να οικειοποιηθεί τον χώρο με βάση τις προσωπικές του προτιμήσεις, π.χ. για φωτισμό, θερμοκρασία του χώρου και ούτω καθεξής. Η χαλαρή, ’’σπιτική ‘’ ατμόσφαιρα, σε συνδυασμό με την ευκολία να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του χρήστη μέσω των smartphones και των tablets, είναι απαραίτητη για τους ταξιδιώτες της ψηφιακής εποχής. Συμπερασματικά, το κλειδί για την επίτευξη μιας τουριστικής υπηρεσίας με κερδοφόρα μορφή βρίσκεται στον συνδυασμό σύγχρονων τεχνολογιών ηλεκτρονικού εμπορίου και σύγχρονων ανέσεων στο χώρο του ξενοδοχείο, δίνοντας παράλληλα την δυνατότητα στον πελάτη να βιώσει μια εμπειρία που δεν είναι μαζική και απρόσωπη, αλλά ιδιαίτερη και επισφραγισμένη με την χαρακτηριστική ταυτότητα του τόπου. Ο στόχος είναι ένα ξενοδοχείο τοπικό και παράλληλα παγκόσμιο, έτσι ώστε να αποκτήσει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να αποτελέσει ξεχωριστό παράδειγμα στην ευρύτερη αγορά του τουρισμού. ΠΗΓΗwww.money-tourism.gr



του Λευτέρη Τσικανδηλάκη ΠΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΜΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ? Το ερώτημα αυτό τίθεται από πολλούς ξενοδόχους τον τελευταίο καιρό. Η αύξηση της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης και η εμφάνιση των ταξιδιωτών της ψηφιακής εποχής, των λεγόμενων “millennials”, σε συνδυασμό με την ραγδαία ανάπτυξη των διαμοιραζόμενων καταλυμάτων, με κυριότερο πάροχο τους την AirBed and Breakfast (Airbnb), αποτελούν μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία της ξενοδοχειακής βιομηχανίας. Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με έρευνα της tsikandilakisGrant Thornton, ότι η Airbnb, με έτος ίδρυσης το 2008, διέθετε 300.000 καταλύματα στις αρχές του 2014, ενώ στο τέλος της ίδια χρονιάς υπερέβη το 1 εκατομμύριο! Στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου 2012 και Ιουνίου 2014, οι επισκέπτες στο site της Airbnb αυξήθηκαν κατά 343% (euro2day). Σε λιγότερα από δέκα χρόνια η Airbnb κατόρθωσε να αλλάξει τον χάρτη του παγκόσμιου τουρισμού και να ξετυλίξει το νήμα της οικονομίας του διαμοιρασμού (Sharing Economy). Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών παρατηρούνται στους κύκλους των νεότερων επισκεπτών, κάτω των 30 ετών. Καθώς αυτή η μερίδα ταξιδιωτών αποτελεί τους πελάτες του μέλλοντος, η ανησυχία για τους ιδιοκτήτες των παραδοσιακών καταλυμάτων και ξενοδοχείων ενισχύεται. Η πιθανότητα προτίμησης καταλυμάτων τύπου Αirbnb από την συγκεκριμένη μερίδα ταξιδιωτών και μελλοντικά, θα μπορούσε να σημάνει σημαντική απειλή για τους επιχειρηματίες ξενοδόχους. tsikandilakisΜέχρι πρόσφατα, μια από τις ισχυρές τάσεις στο χώρο του τουρισμού αποτέλεσε η προτίμηση σε ξενοδοχεία-παραρτήματα διεθνών αλυσίδων, σε όποιο μέρος του κόσμου κι αν βρίσκονταν ο ταξιδιώτης. Η επιλογή ενός συγκεκριμένου, ισχυρού brand-name αποτελούσε ένας είδος εγγύησης δεδομένου ότι η ποιότητα των παροχών και το ύφος παρέμεναν σταθερά και οικεία, ανεξάρτητα από την κουλτούρα της συγκεκριμένης χώρας/πόλης φιλοξενίας. Ένα ξενοδοχείο μιας ισχυρής αλυσίδας στο Λονδίνο μπορούσε να έχει το ίδιο ύφος με ένα ξενοδοχείο στην Ίμπιζα, ο επισκέπτης άρα γνώριζε εκ των προτέρων τι να περιμένει σε κάθε περίπτωση. Πλέον, η κατεύθυνση αυτή αρχίζει να αντιστρέφεται. Η ανάγκη για καταλύματα που είναι προσαρμοσμένα στον πολιτισμό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εκάστοτε τόπου κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Κατά συνέπεια, η ποιότητα των παροχών μπορεί να παραμένει ίδια στα διαφορετικά παραρτήματα της κάθε αλυσίδας, αποτελώντας το σημείο αναφοράς-εγγύησης, ωστόσο το ύφος του χώρου προτιμάται να είναι συναφές με την τοπική ταυτότητα. Όπως δείχνουν τα νέα δεδομένα, αυτό που ελκύει πλέον τον επισκέπτη είναι η αυθεντικότητα και η οικειότητα που του προσφέρει ο χώρος διαμονής του. Ο επισκέπτης επιδιώκει να ζήσει μια νέα, πρωτότυπη εμπειρία. Αναζητά ένα μη τυποποιημένο βίωμα μέσω του οποίου θα ζήσει την μοναδικότητα του τόπου που έχει επισκεφθεί. tsikandilakisΩς ‘φιλοξενούμενος’ στην κατοικία ενός ντόπιου, μπορεί να έρθει σε επαφή με τις συνήθειες, την καθημερινότητα και τον τρόπο ζωής του. Μέσα από τη μουσική, το φαγητό και τα έθιμα, ο επισκέπτης μυείται στην τοπική παράδοση και ταυτότητα της χώρας που επισκέπτεται. Όλα αυτά συμβάλλουν στο να ζήσει κάτι ξεχωριστό κατά την διάρκεια της επίσκεψής του, στη δημιουργία συναισθημάτων και ξεχωριστών για αυτόν αναμνήσεων. Πιθανών, άρα, και στην επιστροφή του ξανά στο ίδιο κατάλυμα σε επόμενη επίσκεψη ή σε έναν αντίστοιχο χώρο με τοπικές αναφορές, όπως συμβαίνει με τα διαμοιραζόμενα καταλύματα. Το ερώτημα- πρόκληση που έρχεται να αντιμετωπίσει ο ξενοδόχος σήμερα είναι, κατά συνέπεια, αυτό ακριβώς: τι χρειάζεται να κάνει ένα ξενοδοχείο για να μπορέσει να ακολουθήσει τις διαφαινόμενες αλλαγές; Και η απάντηση είναι: Να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα! Κάθε ξενοδοχείο καλείται, πλέον, να διηγηθεί μια ιστορία, να αποτελέσει ένα μέρος με περιεχόμενο που αντικατοπτρίζει την γειτονιά και την κοινότητα γύρω του. Η απομάκρυνση από την μαζική και τυποποιημένη εμπειρία είναι το ζητούμενο για την προσέλκυση του ποιοτικού τουρίστα και την αναβάθμιση του χαρακτήρα του ξενοδοχείου. Η σχέση μεταξύ του κτιρίου και της τοποθεσίας είναι θεμελιώδους σημασίας. Η ενσωμάτωση του κτηρίου με το τοπίο και την τοπική κουλτούρα, που δεν χάνει παρόλα αυτά το σύγχρονο χαρακτήρα του, μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός επιτυχημένου και αποτυχημένου έργου. Πρωταρχικό ρόλο στο εγχείρημα αυτό παίζει η αξιολόγηση των διαφόρων περιβαλλοντικών παραμέτρων: τοπικό μικροκλίμα, προσανατολισμός, θερμοκρασία, θέση, αέρας, υγρασία, φως και ήλιος. Kαι σε ένα κλίμα όπως το δικό μας, η ιδιαίτερη σχέση του εσωτερικού με τον εξωτερικό χώρο. Αυτά πρέπει να αποτελέσουν τα απαραίτητα εργαλεία για τον σχεδιασμό χώρων που μπορούν να προσφέρουν ιδανικές συνθήκη διαβίωσης στον επισκέπτη, ανάλογα και με την εποχή. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα χρώματα, τις υφές, τα υφάσματα, τις μυρωδιές και τους ήχους, μπορούν να δημιουργήσουν ένα αποτέλεσμα ικανό να διεγείρει τις αισθήσεις. Το ζητούμενο είναι ο σχεδιασμός χώρων που θα γεννούν ισχυρά συναισθήματα και μνήμες στους επισκέπτες του. Ο αρχιτέκτονας που θα αναλάβει να σχεδιάσει εξαρχής ή και να ανακαινίσει το εκάστοτε ξενοδοχείο, λαμβάνοντας υπόψη την τοποθεσία και το φυσικό περιβάλλον, τις επιθυμίες του ξενοδόχου και τις ανάγκες του πελάτη, έχει τα υλικά να σχεδιάσει χώρους λειτουργικούς, ενδιαφέροντες και οικείους. Αξιοποιώντας τα τοπικά στοιχεία και ταιριάζοντάς τα με σύγχρονα και μοντέρνα, καλείται να δημιουργήσει μια νέα ταυτότητα για την επιχείρηση, που θα το αναδείξει μέσα από την πληθώρα των υπολοίπων. Ο συνδυασμός των παραπάνω, έρχεται παράλληλα με την παροχή σύγχρονων τεχνολογικών υπηρεσιών, που αποτελούν βασικό σημείο συνάντησης του τώρα με το χθες. Η επιχείρηση θα πρέπει να εκμεταλλευτεί την δυνατότητα χρήσης ψηφιακών μέσων για την ευκολότερη επικοινωνία και άνετη εξυπηρέτηση των πελατών τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για παράδειγμα, αποτελούν ζωτικής σημασίας κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές καθώς απλοποιούν διαδικασίες όπως η κράτηση ή η επιλογή κατάλληλου δωματίου. Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν επίσης βασικό στοιχείο του παιχνιδιού, δίνοντας την δυνατότητα στον πελάτη να οικειοποιηθεί τον χώρο με βάση τις προσωπικές του προτιμήσεις, π.χ. για φωτισμό, θερμοκρασία του χώρου και ούτω καθεξής. Η χαλαρή, ’’σπιτική ‘’ ατμόσφαιρα, σε συνδυασμό με την ευκολία να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του χρήστη μέσω των smartphones και των tablets, είναι απαραίτητη για τους ταξιδιώτες της ψηφιακής εποχής. Συμπερασματικά, το κλειδί για την επίτευξη μιας τουριστικής υπηρεσίας με κερδοφόρα μορφή βρίσκεται στον συνδυασμό σύγχρονων τεχνολογιών ηλεκτρονικού εμπορίου και σύγχρονων ανέσεων στο χώρο του ξενοδοχείο, δίνοντας παράλληλα την δυνατότητα στον πελάτη να βιώσει μια εμπειρία που δεν είναι μαζική και απρόσωπη, αλλά ιδιαίτερη και επισφραγισμένη με την χαρακτηριστική ταυτότητα του τόπου. Ο στόχος είναι ένα ξενοδοχείο τοπικό και παράλληλα παγκόσμιο, έτσι ώστε να αποκτήσει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να αποτελέσει ξεχωριστό παράδειγμα στην ευρύτερη αγορά του τουρισμού. ΠΗΓΗwww.money-tourism.gr

Διαβαστε περισσότερα http://money-tourism.gr/pos-na-anavathmiso-to-xenodochio-mou/

ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ!!! Με απλή γνωστοποίηση η έναρξη λειτουργίας των επιχειρήσεων


Ψηφίστηκε το Σχέδιο Νόμου «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις» που φέρνει αλλαγές στην αδειοδότηση και λειτουργία των επιχειρήσεων τροφίμων, καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αλλά και ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων.

Το Σχέδιο Νόμου «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις» φέρνει αλλαγές στην αδειοδότηση μεταποιητικών δραστηριοτήτων, που αφορούν τα τρόφιμα και ποτά, αλλά και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ακόμα κι αυτά που λειτουργούν εντός ξενοδοχειακών και τουριστικών μονάδων, αλλά και τα ξενοδοχεία.

Το υπουργείο Οικονομίας υπόσχεται την άμεση αδειοδότηση των επιχειρήσεων με γνωστοποίηση έναρξης της λειτουργίας , αλλά η εφαρμογή του προϋποθέτει την έκδοση προεδρικών διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων. Δίνεται δε προθεσμία έως τις 31/12/2018 για να εκδοθούν αυτά.

Έτσι, προβλέπεται ότι θα αρκεί η γνωστοποίηση λειτουργίας, η οποία θα είναι υποχρεωτική για την έναρξη άσκησης της δραστηριότητας και θα υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Αδειοδότησης και Ελέγχων (ΟΠΣ -ΑΔΕ), όταν αυτό ενεργοποιηθεί.

Μέχρι τότε, η γνωστοποίηση θα υποβάλλεται στη Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας ή στα κατά τόπο αρμόδια για τις μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες Επιμελητήρια και τις ενώσεις τους ή στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, τα οποία υποχρεούνται να την κοινοποιούν στις αρμόδιες αρχές προκειμένου αυτές να ασκούν τα ελεγκτικά τους καθήκοντα για τη προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

Για την υποβολή της γνωστοποίησης απαιτείται η κατάθεση παραβόλου.

Καταργείται, λοιπόν, η βεβαίωση καταλληλότητας και οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να τηρούν τους όρους και προϋποθέσεις που περιγράφονται στην κείμενη νομοθεσία για την ασφάλεια τροφίμων.

Οι αρμόδιες αρχές αμέσως λάβουν γνώση των στοιχείων της οικονομικής δραστηριότητας, δύνανται να ασκήσουν τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία ελεγκτικά τους καθήκοντα.

Σημαντικό είναι ότι για τη λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών δεν απαιτείται η λήψη σύμφωνης γνώμης υγειονομικής καταλληλότητας. Κατ’ εξαίρεση διατηρείται η σχετική υποχρέωση για την δραστηριότητα «Παραγωγή και εμφιάλωση νερού.»

Προβλέπεται, βέβαια, σε περίπτωση παράλειψης γνωστοποίησης ή γνωστοποίησης με αναληθή στοιχεία ή παράλειψης μεταβολής γνωστοποιηθέντων στοιχείων η επιβολή κυρώσεων. Το πρόστιμο θα κυμαίνεται από 100-20.000 €.

Επίσης, κυρώσεις επιβάλλονται σε περίπτωση παράβασης των όρων που τίθενται από την ειδική νομοθεσία από την οποία προκύπτει άμεσος κίνδυνος για α) την προστασία του περιβάλλοντος, β) την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και των εργαζομένων, γ) την ασφάλεια των περιοίκων και δ) την υγεία ή την ασφάλεια των καταναλωτών. Αυτές είναι η ολική ή μερική, προσωρινή ή οριστική διακοπή της λειτουργίας της δραστηριότητας.

Όπου προβλέπεται η προσωρινή ή οριστική αφαίρεση άδειας λειτουργίας, νοείται εφεξής η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας της δραστηριότητας, με τη σφράγιση από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης της οικείας Περιφερειακής Ενότητας της εγκατάστασης και του παραγωγικού της εξοπλισμού.

Οι ρυθμίσεις αυτές καταλαμβάνουν και εκκρεμείς αιτήσεις για έκδοση άδειας λειτουργίας.

Σε ειδικό κεφάλαιο προβλέπεται η αντίστοιχη «απλούστευση της αδειοδότησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, εκτός των κέντρων διασκέδασης.

Αφορά και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος εντός τουριστικών καταλυμάτων καθώς και τα θέατρα και τους κινηματογράφους.

Πριν την υποβολή της γνωστοποίησης ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει ότι το κατάστημα μπορεί να ιδρυθεί στην συγκεκριμένη τοποθεσία. Για το σκοπό αυτό απαιτείται βεβαίωση από την Υπηρεσία Δόμησης του αρμόδιου Δήμου, η οποία χορηγείται εντός 15 ημερών, και ισχύει για πέντε μήνες εντός των οποίων θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί η γνωστοποίηση. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προαναφερόμενης προθεσμίας, θεωρείται ότι η βεβαίωση έχει χορηγηθεί. Η απόρριψη του αιτήματος για χορήγηση βεβαίωσης αιτιολογείται ειδικώς. Αν παρέλθει άπρακτη η προαναφερόμενη προθεσμία, θεωρείται ότι η βεβαίωση έχει χορηγηθεί, εφόσον η λειτουργία της συγκεκριμένης δραστηριότητας στη συγκεκριμένη θέση δεν απαγορεύεται. Η βεβαίωση ισχύει για πέντε (5) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής της και μέσα στο διάστημα αυτό ο ενδιαφερόμενος οφείλει να προβεί στη γνωστοποίηση

Η γνωστοποίηση αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την έναρξη λειτουργίας. Αρμόδια αρχή για την παραλαβή της γνωστοποίησης είναι ο κατά τόπο αρμόδιος Δήμος. Η γνωστοποίηση πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω του ΟΠΣ-ΑΔΕ. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του συστήματος, η γνωστοποίηση υποβάλλεται είτε στο Δήμο είτε σε ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ.

Η αρχή ή υπηρεσία που παραλαμβάνει τη γνωστοποίηση οφείλει να την κοινοποιήσει στις ελεγκτικές αρχές προκειμένου να λάβουν γνώση για την έναρξη λειτουργίας της δραστηριότητας στη συγκεκριμένη εγκατάσταση.

Σημαντικό είναι ότι καταργείται η χορήγηση άδειας μουσικής ή χρήσης μουσικών οργάνων από τον κατά τόπο αρμόδιο Δήμο.

O ενδιαφερόμενος για χρήση μουσικής ή χρήση μουσικών οργάνων υποχρεούται σε κάθε περίπτωση, εφόσον προτίθεται να προβεί στη χρήση αυτή, να συμπεριλάβει στη γνωστοποίηση τη δήλωση χρήσης.

Η άδεια της περί παράτασης ωραρίου διατηρείται.

Επίσης, δεν θίγονται τυχόν υποχρεώσεις ή άδειες σχετιζόμενες με τη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Η αδεία χρήσης κοινόχρηστου χώρου διατηρείται. Για την έκδοση. της, είτε αυτή. εκδίδεται κατά την έναρξη λειτουργίας της δραστηριότητας είτε εκδίδεται μεταγενέστερα, δεν απαιτείται η προηγούμενη γνωμοδότηση της Υγειονομικής Υπηρεσίας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ενοποιούνται και απαριθμούνται τα απαραίτητα δικαιολογητικά. που ζητούν οι Δήμοι για την χορήγηση της άδειας κοινόχρηστου χώρου.

Οι ρυθμίσεις αυτές καταλαμβάνουν και εκκρεμείς αιτήσεις για έκδοση αδείας χρήσης κοινόχρηστου χώρου.

Τα θέατρα και οι κινηματογράφοι υπάγονται εφεξής σ’ αυτό το καθεστώς γνωστοποίησης του άρθρου 4 καταργούμενης κάθε άλλης διάταξης γενικής ή ειδικής που ρυθμίζει την έναρξη λειτουργίας με τρόπο διαφορετικό.

Στην περίπτωση έλλειψης γνωστοποίησης, παράλειψη μεταβολής ή αναληθών στοιχείων εφαρμόζονται μέτρα και κυρώσεις. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή αυτών ορίζεται ο οικείος Δήμος. Με την κοινή υπουργική απόφαση καθορίζεται το ύψος του διοικητικού. προστίμου εντός, η διαδικασία επιβολής τους και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.

Κατά των αποφάσεων επιβολής κυρώσεων χωρεί ειδική διοικητική προσφυγή.

Για τη γνωστοποίηση των εφαρμόζεται αναλόγως η υποχρέωση καταβολής παραβόλου, που θα καθοριστεί με κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού., Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού. και Αθλητισμού. και Οικονομικών. Δύναται αυτό να ανακαθορίζεται, καθώς και να ρυθμίζεται ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής του καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

Ο ενδιαφερόμενος, λοιπόν, θα προβαίνει άμεσα στη γνωστοποίηση της έναρξης λειτουργίας του καταστήματός του, χωρίς να απαιτείται εκ των προτέρων άδεια λειτουργίας και έλεγχοι. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά-αρχεία θα τηρούνται στο φάκελο της επιχείρησης και ο επιχειρηματίας θα είναι υποχρεωμένος να τα έχει διαθέσιμα σε κάθε έλεγχο.

Για τα καταστήματα Υγειονομικού. Ενδιαφέροντος που λειτουργούν εντός εγκαταστάσεων κύριων τουριστικών καταλυμάτων, περιλαμβανομένων και των κολυμβητικών δεξαμενών (πισίνες), αρμόδια Υπηρεσία είναι η κατά τόπον αρμόδια Υπηρεσία Τουρισμού, στην οποία υποβάλλεται η γνωστοποίηση είτε σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ)

Στον τουρισμό και ειδικότερα στα τουριστικά καταλύματα, προβλέπονται παρεμβάσεις για την ταχύτερη διαδικασία έκδοσης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας ενώ σημαντική είναι και η μείωση των δικαιολογητικών που απαιτούνται για τη λήψη του. Αφορά επιχειρήσεις με Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) 55.10, 55.20, 55.30 και 55.90.

Η αρμόδια υπηρεσία τουρισμού. χορηγεί Ε.Σ.Λ. εντός είκοσι οκτώ (28) ημερών από την προσήκουσα υποβολή των δικαιολογητικών. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία τεκμαίρεται η χορήγηση του Ε.Σ.Λ. και ο αιτών μπορεί να ζητήσει σχετική βεβαίωση από την αρμόδια για την χορήγηση του Ε.Σ.Λ. αρχή.

Σε καθεστώς γνωστοποίησης υπάγονται οι κολυμβητικές δεξαμενές που λειτουργούν εντός των τουριστικών καταλυμάτων. Η γνωστοποίηση είναι υποχρεωτική για την έναρξη λειτουργίας και χρήσης των κολυμβητικών δεξαμενών.

ΠΗΓΗhttp://www.paskedi.gr/index.jsp?CMCCode=24&CMRCode=1B2TJ1A9A

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Πώς θα υπολογιστούν οι εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών το α΄εξάμηνο του 2017

Προσωρινός τρόπος υπολογισμού «κλειδώνει» για τις εισφορές των ελευθεροεπαγγελματιών και των αυτοπασχολούμενων για το πρώτο 6μηνο του 2017.
Οι τεχνοκράτες του υπουργείου Εργασίας επεξεργάζονται σύμφωνα με το Έθνος ένα νέο σύστημα που θα προσεγγίζει πιστά – καθώς λέγεται – το πραγματικό εισόδημα των ασφαλισμένων για το 2016, ώστε όταν θα γίνει η εκκαθάριση των φετινών εισοδημάτων τον Ιούνιο να μην προκύπτουν μεγάλα ποσά συμψηφισμού.
Στόχος είναι να οριστικοποιηθεί μια βάση υπολογισμού, η οποία θα αποτρέπει τον κίνδυνο να καλείται κάποιος να πληρώσει επί υψηλών εισοδημάτων που τυχόν είχε πραγματοποιήσει το 2015, αλλά δεν ανταποκρίνονται πλέον στις σημερινές δυνατότητές του να εισφέρει. Επί αυτής της βάσης θα επιβληθούν οι νέες εισφορές (20% για την σύνταξη, 6,95% για υγεία, 7% για επικούρηση, 4% για εφάπαξ). «Είμαστε κοντά στο να βρούμε τον κατάλληλο τρόπο», σημειώνουν στελέχη του υπουργείου Εργασίας.
Ο γρίφος είναι δύσκολος, δεδομένου ότι οι νέες εισφορές πρέπει να επιβληθούν επί του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος του προηγούμενου έτους όπως αναφέρει ο πρόσφατος ασφαλιστικός νόμος. Το εισόδημα όμως του 2016 θα εκκαθαριστεί προς τα μέσα του 2017, οπότε τους πρώτους μήνες πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια άλλη βάση υπολογισμού. Ως μόνη λύση φαίνεται στον ορίζοντα η επιβολή «έναντι» εισφορών βάσει του εισοδήματος του 2015, που θα είναι το μόνο εκκαθαρισμένο. Αυτό ωστόσο εγκυμονεί κινδύνους, καθώς η διετής απόσταση δεν εξασφαλίζει πως τα εισοδήματα του 2015 επαναλήφθηκαν το 2016. Αυτόν τον γρίφο λύνουν τώρα οι υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας, συνθέτοντας το μωσαικό μιας νέας βάσης υπολογισμού των εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες.
Δεδομένου μάλιστα ότι πάει πίσω η σύνδεση της συνείσπραξης εισφορών και φόρων, τα αρμόδια στελέχη αναζητούν εναλλακτικές ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή. Ο μηχανισμός διαλειτουργικότητας των συστημάτων της ΓΓΔΕ και του ΕΦΚΑ απασχόλησε και τις συναντήσεις που είχε ο υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Τάσος Πετρόπουλος και το επιτελείο του με τους επικεφαλής των δανειστών, στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης. Η επίλυση των τεχνικών δυσκολιών που αφορούν στον τρόπο είσπραξης εισφορών είναι στην ατζέντα των δανειστών, αναφορικά με την εφαρμογή του ασφαλιστικού νόμου. Η αύξηση της εισπραξιμότητας του συστήματος είναι άλλωστε το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης.
Η πολυαναμενόμενη εγκύκλιος για τις εισφορές είναι από τις «δύσκολες», καθώς θα περιλαμβάνει και τεχνικές λεπτομέρειες για τη διαδικασία διασύνδεσης με τη ΓΓΔΕ, ώστε να συνδεθεί η εισφορά με το ασφαλιστέο εισόδημα. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο, «από 1/1/2017 οι ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων, ελευθέρων επαγγελματιών και εμμίσθων, που υπάγονταν στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ και του Ε.Τ.Α.Α., καθώς και των αγροτών καταβάλλονται ανά τακτικά περιοδικά διαστήματα, που ορίζονται με απόφαση του υπουργού Εργασίας, σε εναρμόνιση με την καταβολή των φόρων». Σε άλλο άρθρο, μάλιστα, προβλέπεται πως με ΚΥΑ των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας «θεσπίζεται κοινό μητρώο των υπόχρεων καταβολής ασφαλιστικών εισφορών και φόρου εισοδήματος στο οποίο ενσωματώνονται και εναρμονίζονται οι διαδικασίες εγγραφής, δήλωσης, πληρωμής και βεβαίωσης καταβολής του φόρου εισοδήματος και των ασφαλιστικών εισφορών». Η επίμαχη ΚΥΑ πρέπει σύμφωνα με τον νόμο να εκδοθεί εντός του 2016, φαίνεται όμως πως παίρνει παράταση για το πρώτο 3μηνο του 2017. Μέχρι τον Μάρτη, ΓΓΔΕ και υπουργείο Εργασίας θα πρέπει να ολοκληρώσουν ένα κοινό σχέδιο για τις απαραίτητες διαδικασίες, την δημιουργία του μητρώου και τα χρονοδιαγράμματα.
Συνεπώς, ένα ακόμη ζήτημα που καλείται να λύσουν τα πολυαναμενόμενα διοικητικά έγγραφα (υπουργική απόφαση, εγκύκλιος) είναι η περιοδικότητα πληρωμής των νέων εισφορών από ελεύθεροεπαγγελματίες – αυτοαπασχολούμενους – αγρότες, δεδομένου ότι σήμερα καθένας πληρώνει με διαφορετική περιοδικότητα : οι αγρότες πληρώνουν κάθε 6μηνο και μάλιστα πολύ ετεροχρονισμένα, οι ελευθεροεπαγγελματίες κάθε δίμηνο, οι δικηγόροι κάθε χρόνο κλπ.
πηγή:http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=47188

Άμεσα η προκήρυξη του πρώτου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού στον Δήμο Λέσβου

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Λέσβου ανταποκρινόμενο στην πρόσκληση του Δημάρχου κ. Σπύρου Γαληνού, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της δημοτικής αρχής και συζήτησε μαζί τους σχετικά με την αναγκαιότητα προκηρύξεων αρχιτεκτονικών διαγωνισμών στη Λέσβο. Αφορμή για την συνάντηση, η οποία είναι μάλιστα η δεύτερη που πραγματοποιήθηκε για το συγκεκριμένο θέμα, αποτέλεσε η επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ προς τον Δήμο Λέσβου, σχετικά με την υποχρεωτική, σύμφωνα με το ισχύον από το 2011 νομοθετικό καθεστώς, διενέργεια αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για την ανάθεση μελετών αξιόλογων έργων δημοσίου συμφέροντος.
Πάγια θέση του συλλόγου μας, όπως επισημάνθηκε και στη συνάντηση, σε ότι αφορά στη μελέτη του δημόσιου χώρου, είναι ότι οι πιο άρτιες και ολοκληρωμένες λύσεις προκύπτουν αποκλειστικά και μόνο μέσω των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών. Αν και η Λέσβος διαθέτει ένα ανεκτίμητο απόθεμα λαϊκής και αστικής αρχιτεκτονικής, παρουσιάζει ωστόσο στις μέρες μας μία παντελή έλλειψη σύγχρονων δημόσιων έργων, που να καταγράφουν την αρχιτεκτονική της εποχής μας και να εμπλουτίζουν την εικόνα του δημόσιου χώρου, καθιστώντας το νησί μας βιώσιμο, ελκυστικότερο και πιο εξωστρεφές.
Κλείνοντας την συνάντηση, ο κ. Γαληνός, δεσμεύτηκε να δρομολογήσει άμεσα την προκήρυξη του πρώτου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού στον Δήμο Λέσβου. Από την πλευρά μας, δηλώσαμε πρόθυμοι να συνεισφέρουμε με κάθε τρόπο, ενημερώνοντας σχετικά με την ισχύουσα νομοθεσία, καταγράφοντας τα πάσχοντα σημεία και προτείνοντας κατευθύνσεις, ως οι πλέον καταρτισμένοι επί των θεμάτων σχεδιασμού του ιδιωτικού και δημόσιου χώρου.
Ευχαριστούμε πολύ το Δήμαρχο Λέσβου, που ανταποκρίθηκε καλώντας μας σε διάλογο και ανυπομονούμε να καταθέσουμε και επίσημα, τις προτάσεις μας για το πώς ονειρευόμαστε τη πόλη της Μυτιλήνης και τη Λέσβο γενικότερα.
Επιθυμούμε, επίσης, να ξεκινήσουμε και να συντονίσουμε έναν δημόσιο διάλογο, όπου φορείς και πολίτες, σε συνεργασία, θα μπορέσουμε να συντάξουμε από κοινού το σχέδιο για την μελλοντική, καλύτερη εικόνα του νησιού. Τα δημόσια έργα που μελετώνται στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδιασμού με σαφώς θεσμοθετημένους στόχους, σε αντίθεση με τις μεμονωμένες σημειακές παρεμβάσεις που τελικά αποτυγχάνουν να συλλειτουργήσουν, όχι μόνο ανταποδίδουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα επενδυόμενα κεφάλαια, αλλά μπορούν να βελτιώσουν με ουσιαστικό τρόπο την εικόνα του δημόσιου χώρου και, φυσικά, την ποιότητα ζωής μας.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Λέσβου
πηγή: http://www.lesvosnews.net/articles/news-categories/perivallon/amesa-i-prokiryxi-toy-protoy-arhitektonikoy-diagonismoy-ston

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

Αρχιτεκτονική ως Επιστήμη!

Αρχιτεκτονική είναι η τέχνη της «ικανοποίησης των ανθρωπίνων αναγκών στο χώρο μέσω σχεδιασμού μεθόδων και υλικών κατασκευών». που εφαρμόζεται ευρύτερα στην οίκηση και δόμηση του χώρου, ως εφαρμοσμένη επιστήμη της σχεδίασης και της υλοποίησης κατασκευών, όπως κτηρίων, γεφυρών, και πόλεων, δίνοντας έμφαση σε ορισμένους τομείς των αναγκών αυτών, όπως στην εργονομία  και στην αισθητική, στη λειτουργία, τη μορφή ή την κατασκευή τους, αναλόγως με την εποχή και τις ιδιαιτερότητες του εντολέα για τον οποίο διεξάγεται. Οι σύγχρονοι καταλλήλως καταρτισμένοι επιστήμονες καλούνται αρχιτέκτονες μηχανικοί, ενώ πριν την ίδρυση των ακαδημαϊκών σπουδών, ασκείτο από στρατιωτικούς μηχανικούς, μάστορες και πρωτομάστορες, φιλοσόφους, γεωμέτρες, ξυλουργούς, απλούς ανθρώπους κλπ.

Η άσκηση της αρχιτεκτονικής επέκειτο πάντα σε νομικούς περιορισμούς, γι’ αυτό και το έργο της κρίνεται ως νόμιμο ή αυθαίρετο, πέραν του κοινωνικού χαρακτηρισμού της ως, υψηλής, ή μη. Αντικείμενο της αρχιτεκτονικής είναι ο σχεδιασμός όλων των κτιστών υποδομών στο περιβάλλον, από το μακροσκοπικό επίπεδο του σχεδιασμού πόλεων  ως το μικροσκοπικό του σχεδιασμού επίπλων και προϊόντων καθημερινής χρήσης. Ετυμολογικά, ο όρος προέρχεται από το ελληνικό «αρχή» και «τέχνη» – «τεκτονική» (κατασκευή / δημιουργία), ενώ οι ρίζες της ανάγονται στην ανθρώπινη προϊστορία μέσω της «οικοδομίας». Οι επιστημονικοί κλάδοι της αρχιτεκτονικής, όπως ορίζονται από τα περισσότερα ακαδημαϊκά ιδρύματα, περιλαμβάνουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, τον αστικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, τον σχεδιασμό τοπίου και περιβάλλοντος και τη συντήρηση και αποκατάσταση αρχιτεκτονικών μνημείων και συνόλων.

Η αρχιτεκτονική συνθέτει επιμέρους γνώσεις από τις καλές τέχνες, τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις επιστήμες μηχανικών. Παράλληλα επικαλύπτεται με συγγενείς αλλά διακριτούς επιστημονικούς κλάδους όπως η επιστήμη πολιτικού μηχανικού, η οποία δίνει έμφαση στις τεχνικές όψεις της κατασκευαστικής δραστηριότητας (π.χ. στη στατική στήριξη), και η χωροταξία – πολεοδομία, η οποία αρχικά εθεωρείτο τομέας της αρχιτεκτονικής και εξακολουθεί να διδάσκεται σε νέους αρχιτέκτονες.

Ο μονοσήμαντος ορισμός της αρχιτεκτονικής κρίνεται προβληματικός, καθώς αρχιτέκτονες και θεωρητικοί ή ιστορικοί της αρχιτεκτονικής δεν συγκλίνουν αποκλειστικά σε έναν. Σύμφωνα με τη Διακήρυξη του Άμστερνταμ για την Ευρωπαϊκή Αρχιτεκτονική Κληρονομιά, εκ μέρους του Συμβουλίου της Ευρώπης (1975), «καθώς τα νέα κτήρια του σήμερα θα είναι η κληρονομιά του αύριο, πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να διασφαλιστεί πως η σημερινή αρχιτεκτονική είναι υψηλής ποιότητας» και «αυτή η τελευταία πρέπει να δώσει έναν νέο ορισμό της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και των στόχων της ολοκληρωμένης διατήρησης».

Πηγή: wikipedia.org

Η φωτογραφία του άρθρου είναι τυχαία από το διαδίκτυο.


Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

Εκλογές ΤΕΕ 2016 - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜ. ΑΙΤ/ΝΙΑΣ - ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ

  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΕΕ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ (23-11-2016)


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΕΕ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
 πηγή:http://www.teeait.gr/index.php/2010-07-13-17-52-43/2-/1297--23-11-2016
Στις εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στις 20 Νοεμβρίου 2016, για την ανάδειξη των μελών της Αντιπροσωπείας του Τμήματος Νομού Αιτωλ/νίας του ΤΕΕ επεκράτησε η «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ [Δ.Κ.Μ.]-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ»
Οι εκλογές έγιναν σε δύο εκλογικά τμήματα στο Αγρίνιο και στο Μεσολόγγι και το ποσοστό συμμετοχής των Μηχανικών ήταν υψηλό.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα στο Νομό είναι τα εξής:
Ψήφισαν   555
Έγκυρα     535
Άκυρα           4
Λευκά         16
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Δ.Κ.Μ.) - ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ που εκπροσωπείται από τον κ. Μπλέτσα Στυλιανό έλαβε 305 ψήφους, ποσοστό 57,01 % και 20 έδρες.

Η ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Ν. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ που εκπροσωπείται από τον κ. Βλαχογιάννη Αδάμ έλαβε 162 ψήφους, ποσοστό 30,28 % και 11 έδρες.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ που εκπροσωπείται από τον κ. Νάτη Χρήστο έλαβε 68 ψήφους, ποσοστό 12,71 % και 4 έδρες.
Αναλυτικά στην Αντιπροσωπεία του Περιφερειακού Τμήματος Αιτωλοακαρνανίας του Τ.Ε.Ε. εξελέγησαν οι παρακάτω με τις αντίστοιχες ψήφους:


1. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ [Δ.Κ.Μ.]-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ»


ΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΜΠΛΕΤΣΑΣ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
151
ΑΡΓΙΑΔΙΤΗ ΙΩΑΝΝΑ
127
ΨΥΛΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
121
ΛΥΡΟΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ
117
ΚΑΝΑΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
111
ΣΚΟΡΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΜΙΜΗΣ)
107
ΚΟΡΓΙΑΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
102
ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
90
ΧΟΥΣΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
87
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ
81
ΠΑΪΣΙΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ
75
ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
72
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
70
ΨΩΜΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
69
ΚΑΤΣΙΚΙΩΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
67
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
65
ΚΑΤΣΑΚΙΩΡΗ ΑΛΕΞΙΑ
65
ΖΑΧΑΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
62
ΜΠΙΜΠΑ ΧΑΡΑ
60
ΖΑΝΤΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
59




2. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ»


ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
40
ΝΑΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
37
ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
29
ΞΟΥΡΙΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
23




3. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ»


ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΑΔΑΜ
78
ΓΙΑΝΝΑΚΑ ΑΜΑΛΙΑ
58
ΚΑΪΠΑΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
58
ΚΑΤΣΑΚΙΩΡΗΣ ΑΛΕΞΙΟΣ
56
ΚΙΤΣΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
51
ΜΑΣΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
50
ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
50
ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΠΕΝΥ)
50
ΚΟΤΑΝΤΑΚΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
47
ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΞΕΝΟΦΩΝ
42
ΚΕΚΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
41




Στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Τμήματος Αιτωλοακαρνανίας του Τ.Ε.Ε. εξελέγησαν οι παρακάτω με τις αντίστοιχες ψήφους:


1. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ [Δ.Κ.Μ.] – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ


ΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
133
ΠΑΠΑΣΑΪΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
112
ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
99



2. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΚΑΤΣΟΥΠΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
35



3. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ: ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ
ΨΗΦΟΙ

ΚΙΤΣΑΚΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ
101