Menu
▼
Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012
Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012
Τα πάνω κάτω σε πολεοδομία και χωροταξία
http://michanikos-online.gr/news/news_5422_1_bg.jpg
Μια μεταρρύθμιση του συστήματος χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού εναρμονισμένη με τις fast track επιταγές του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής ετοίμασε το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ).
Η πρόταση, η οποία διαβιβάστηκε προ ημερών στους φορείς των πολεοδόμων, των αρχιτεκτόνων, των μηχανικών, των βιομηχάνων κλπ. για διαβούλευση, αλλάζει τον χωρικό σχεδιασμό τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.
Ειδικότερα, το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης το οποίο έχει δεσμευτικό χαρακτήρα για τη Διοίκηση καταργείται και ενσωματώνεται σε ένα κείμενο αρχών πολιτικής χωρικής οργάνωσης το οποίο θα «παντρεύει» το χωρικό και το αναπτυξιακό μοντέλο.
Το νέο αυτό κείμενο θα αποτελεί απλώς πολιτική δέσμευση. Το ισχύον εθνικό χωροταξικό θα συνεχίσει να ισχύει έως ότου ενσωματωθεί στη νέα πράξη.
Δεσμευτικό χαρακτήρα για τον δημόσιο τομέα θα έχουν τα Ειδικά Πλαίσια Χωρικής Οργάνωσης, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα Ειδικά Πλαίσια Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης.
Τα Περιφερειακά Χωροταξικά θα καταρτίζονται πλέον από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και όχι από το ΥΠΕΚΑ. Θα δίνουν, όπως αναφέρει η πρόταση του υπουργείου, «κατευθύνσεις για τομείς ή κατηγορίες χώρου», θα είναι δεσμευτικά για τον δημόσιο τομέα και τα υποκείμενα σχέδια και «άμεσα εφαρμόσιμα για έργα και δράσεις περιφερειακής εμβέλειας». Επίσης θα περιλαμβάνουν ειδικές κατευθύνσεις για τα μεγάλα αστικά κέντρα της Περιφέρειας.
Ακόμη, καταργούνται τα υπό θεσμοθέτηση Ρυθμιστικά σχέδια Ιωαννίνων, Πάτρας, Βόλου, Λάρισας και Ηρακλείου. Όσο για το Ρυθμιστικό της Αττικής - είναι έτοιμο και το σχέδιο νόμου αναμενόταν να πάει προς ψήφιση στη Βουλή ως το τέλος του έτους - τελικά αντικαθίσταται από το Μητροπολιτικό Πλαίσιο Χωρικής Οργάνωσης Αθήνας - Αττικής το οποίο θα έχει κατευθυντήριο χαρακτήρα και θα εγκρίνεται με ΚΥΑ και όχι με νόμο. Τα ρυθμιστικά σχέδια έχουν σήμερα δεσμευτικό χαρακτήρα για τη Διοίκηση.
Το Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης θα ενσωματωθεί στο Περιφερειακό Πλαίσιο Κεντρικής Μακεδονίας ως ειδικό τμήμα. Θα εγκρίνεται ως περιφερειακό πλαίσιο (δηλαδή με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος ή απόφαση Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης), αλλά ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί ο φορέας κατάρτισής του. Στα περιφερειακά πλαίσια θα ενσωματώνονται και τα ρυθμιστικά σχέδια των μικρών πόλεων.
Τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΓΠΣ) μετατρέπονται σε Τοπικά (ή Δημοτικά) Πλαίσια Χωρικής Οργάνωσης και δεν θα έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα ούτε για τη διοίκηση ούτε για τους πολίτες όπως τα ΓΠΣ. Οπως αναφέρεται στην πρόταση του ΥΠΕΚΑ, θα περιλαμβάνουν «κατευθύνσεις για την οργάνωση του χώρου σε επίπεδο Καλλικράτειου δήμου. Σε ειδικές περιπτώσεις θα μπορεί να είναι διαδημοτικά (π. χ. πολεοδομικά συγκροτήματα που τυχόν συμπεριλαμβάνουν περισσότερους του ενός Καλλικράτειους δήμους) ή υποδημοτικό (π.χ. σε Καλλικράτειο δήμο, ο οποίος περιλαμβάνει και άλλα νησιά θα μπορεί να εκπονείται χωριστό πλαίσιο για κάθε νησί)».
Τα τοπικά πλαίσια θα καταρτίζονται από τον δήμο ή από ομάδα δήμων και θα εγκρίνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ή του Περιφερειάρχη. Σήμερα, σύμφωνα με τη νομοθεσία απαγορεύεται η έκδοση οικοδομικών αδειών για χρήσεις που δεν είναι συμβατές με το εγκεκριμένο ΓΠΣ.
Οι πολεοδομικές μελέτες αλλάζουν όνομα. Στην πρόταση ονομάζονται Σχέδια χρήσεων γης ή Σχέδια τοπικών ρυθμίσεων. Ωστόσο οι συντάκτες της σημειώνουν ότι «θα αναζητηθεί ο κατάλληλος τίτλος αν υιοθετηθεί το σενάριο αυτό».
Οπως αναφέρεται, «θα υπάρχουν διάφορες κατηγορίες τέτοιων σχεδίων ανάλογα με την περιοχή εφαρμογής: Περιοχή εκτός σχεδίου, επέκταση σχεδίου πόλης, αναθεώρηση Σχεδίου Πόλης, οργανωμένος υποδοχέας. πολεοδόμηση οικισμού. Σε κάθε περίπτωση θα περιλαμβάνουν σχέδιο χρήσεων γης, όρους και περιορισμούς δόμησης, μαζί με άλλα στοιχεία που θα απορρέουν από τις ειδικότερες ανάγκες της περιοχής εφαρμογής». Τα σχέδια θα εκπονούνται από τους δήμους.
Το ρυμοτομικό σχέδιο θα εκπονείται από τον δήμο με απόφαση Περιφερειάρχη ή Δημάρχου σε επόμενο στάδιο ως αυτοτελής πράξη και συγχωνεύεται σε αυτό η Πράξη Εφαρμογής.
Στόχος του ΥΠΕΚΑ, όπως τονίζεται στην πρόταση της μεταρρύθμισης, είναι η εξοικονόμηση πόρων, η απλοποίηση των διαδικασιών και η ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών. Μάλιστα, επισημαίνεται ότι «αντικείμενο της μεταρρύθμισης είναι η επεξεργασία ενός νέου συστήματος σχεδιασμού, που θα ανταποκρίνεται στις τρέχουσες ανάγκες της χώρας, περιλαμβανομένων των αναπτυξιακών επενδύσεων» ενώ ταυτόχρονα θα εξασφαλίζει, όπως υποστηρίζουν οι συντάκτες της πρότασης, και την περιβαλλοντική προστασία.
Για την ολοκλήρωση του νέου συστήματος σχεδιασμού, σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ είναι αναγκαία η μεταρρύθμιση και της νομοθεσίας περί εκτός σχεδίου δόμησης, μια νέα κωδικοποίηση των κατηγοριών χρήσεων γης, των εισφορών σε γη και η βελτίωση των τρόπων πολεοδόμησης με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Οι φορείς στους οποίους έχει κοινοποιηθεί το κείμενο των προτάσεων θα πρέπει να διατυπώσουν τις απόψεις τους έως την ερχόμενη Τρίτη ώστε να αξιολογηθούν και να ενσωματωθούν _ «εάν αυτό κριθεί απαραίτητο» όπως αναφέρει σε σχετική επιστολή του ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Στ. Καλαφάτης - στην τελική πρόταση.
Η ισχύουσα νομοθεσία
Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ 128 Α/03.07.2008): προσδιορίζονται οι βασικές προτεραιότητες και στρατηγικές κατευθύνσεις για την ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη του εθνικού χώρου.
Ειδικά Χωροταξικά (για υδατοκαλλιέργειες, τουρισμό, βιομηχανίας, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, Καταστημάτων Κράτησης): Με αυτά εξειδικεύονται ή συμπληρώνονται οι κατευθύνσεις του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού που αφορούν την ανάπτυξη και οργάνωση του εθνικού χώρου για συγκεκριμένους τομείς ή κλάδους παραγωγικών δραστηριοτήτων
Περιφερειακά χωροταξικά: καταρτίζονται για κάθε περιφέρεια της χώρας και αποτελούν σύνολα κειμένων ή και διαγραμμάτων με τα οποία μεταξύ άλλων προσδιορίζονται, με προοπτική δεκαπέντε ετών, οι βασικές προτεραιότητες και οι στρατηγικές επιλογές για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του χώρου στο επίπεδο της περιφέρειας.
Ρυθμιστικά Αθήνα και Θεσσαλονίκης: αποτελούν το σύνολο των στόχων, των κατευθύνσεων, των προγραμμάτων και των μέτρων που προβλέπονται ως αναγκαία για τη χωροταξική και πολεοδομική οργάνωση, στα πλαίσια των πενταετών προγραμμάτων οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.
Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΓΠΣ): θέτουν κανόνες για την οργάνωση και λειτουργία των πόλεων. Στα ΓΠΣ ορίζονται χρήσεις γης, μπαίνουν όροι και περιορισμοί δόμησης, οριοθετούντια περιοχές προστασίας, ζώνες παραγωγικών δραστηριοτήτων κλπ.
Πολεοδομικές Μελέτες - ρυμοτομικά σχέδια: Για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής απαιτείται πολεοδομική μελέτη, η οποία πρέπει να εναρμονίζεται με τις κατευθύνσεις του ΓΠΣ και καθορίζει ειδικούς όρους δόμησης, κοινόχρηστους και δομήσιμους χώρους και επιτρεπόμενες χρήσεις σε ζώνη του οικισμού κλπ.
Πράξεις εφαρμογής: εφαρμογή της πολεοδομικής μελέτης πραγματοποιείται με τη σύνταξη πράξεων εφαρμογής. Αυτές καθορίζουν τα τμήματα που αφαιρούνται από κάθε ιδιοκτησία για εισφορά γης, τα τμήματα που μετατρέπονται σε χρηματική εισφορά, προσδιορίζουν τα τμήματα που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους κλπ.
Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012
Μηχανικός Online Ειδήσεις: Μεταβίβαση αυθαιρέτου χωρίς εξόφληση του προστίμου
Μηχανικός Online Ειδήσεις: Μεταβίβαση αυθαιρέτου χωρίς εξόφληση του προστίμου
Εκπτωση 10% επί του συνολικού ποσού του προστίμου για τακτοποίηση αυθαιρέτου θα παρέχεται σε όσους καταβάλλουν το 30% έως τις 31 Ιανουαρίου 2013.
Επίσης, όπως προβλέπεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 237 / 5 Δεκεμβρίου 2012 - άρθρο 14), για δηλώσεις οι οποίες παρουσιάζουν ληξιπρόθεσμες οφειλές αναστέλλονται έως τις 31 Ιανουαρίου 2013 τόσο οι προσαυξήσεις (1% για κάθε μήνα καθυστέρησης) όσο και η απένταξη από τις ρυθμίσεις του νόμου 4014/11 για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων.
Επίσης, επιτρέπεται η μεταβίβαση αυθαιρέτου χωρίς να είναι απαραίτητη η ολοσχερής εξόφληση του προστίμου (όπως ίσχυε έως σήμερα) αλλά μόνο του 30% αυτού έως τις 31/01/2013.
Να θυμίσουμε ότι το ΥΠΕΚΑ είχε ανακοινώσει στις αρχές Σεπτεμβρίου ότι θα προχωρούσε στις συγκεκριμένες αλλαγές με νομοθετική παρέμβαση.
Το άρθρο 14 βρίσκεται στη σελίδα 10 του ΦΕΚ
Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012
Μηχανικός Online Ειδήσεις: Ειδικό Πρόγραμμα για Μικρές Ανεμογεννήτριες Προωθεί το ΥΠΕΚΑ
Την υλοποίηση του Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης Μικρών Ανεμογεννητριών προβλέπει το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ που παρουσίασεχθες το υπουργείο. Το Πρόγραμμα αφορά εγκατάσταση μικρών ανεμογεννητριών για σταθμούς συνολικής ισχύος μέχρι 50 kW σε γήπεδα, οικόπεδα και κτιριακές εγκαταστάσεις.
Το ΥΠΕΚΑ σημειώνει στο κείμενο ότι κατά την κατάρτιση του προγράμματος, λαμβάνονται ιδίως υπόψη η δυνατότητα απορρόφησης και η ασφάλεια της λειτουργίας των δικτύων καθώς και θέματα ασφαλούς λειτουργίας των ανεμογεννητριών
Επίσης, προβλέπεται ο συμψηφισμός παραγόμενης και καταναλισκόμενης ενέργειας σε εγκαταστάσεις που βρίσκονται στον ίδιο χώρο στον οποίο αναπτύσσεται ο σταθμός. Με την ίδια απόφαση, καθορίζεται και η αδειοδοτική διαδικασία, στην οποία περιλαμβάνεται και o τρόπος της υποβολής των σχετικών αιτήσεων, η τιμολόγηση της παραγόμενης ενέργειας και η τυχόν διαφοροποίησή της σε σχέση με αυτή που προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.3468/2006, λαμβάνοντας υπόψη κυρίως την ισχύ του σταθμού και τη γειτνίασή του με το δίκτυο, το περιεχόμενο των συμβάσεων πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του ως άνω Ειδικού Προγράμματος.
Tέλος, σημειώνεται ότι δεν θα ικανοποιούνται περισσότερα από δύο αιτήματα για προσφορά σύνδεσης ανά φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ανά φορείς στη μετοχική ή εταιρική σύνθεση των οποίων συμμετέχει το ίδιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο με ποσοστό άνω του 50%. Αντίστοιχα, δεν ικανοποιούνται αιτήματα για σταθμούς σε απομακρυσμένες από τα δίκτυα διανομής θέσεις, για τη σύνδεση των οποίων απαιτείται, σε ευθεία απόσταση, ανάπτυξη νέου δικτύου μέσης τάσης μήκους άνω των χιλίων μέτρων (1.000 m)
Η Ναντ ανακηρύχθηκε πράσινη πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2013 -buildnet.gr
Η 6η μεγαλύτερη πόλη της Γαλλίας, η Ναντ που βρίσκεται στο δυτικό μέρος της χώρας, παίρνει για το 2013 τον τίτλο της "Πράσινης Πρωτεύουσας της Ευρώπης", σε ένδειξη αναγνώρισης για τις καλές περιβαλλοντικές της πρακτικές.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το Περιβάλλον, Γιάνεζ Ποτότσνικ, συνεχάρη τη Νάντ για τον τίτλο αυτό δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι "συνοδεύεται από μια μεγάλη ευθύνη".Μέχρι τώρα 4 πόλεις έχουν τιμηθεί με τον τίτλο της Πράσινης Πρωτεύουσας της Ευρώπης από το 2010. Πρώτη ήταν η Στοκχόλμη το 2010, δεύτερη το Αμβούργο το 2011, τρίτη η Βιτόρια (Ισπανία) το 2012, τέταρτη η Νάντ για το 2013 ενώ θα ακολουθήσει η Κοπεγχάγη το 2014.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πόλη της Νάντ, έχει πληθυσμό περίπου 600.000 κατοίκους και είχε ανακυρηχθεί και από το περιοδικό Time, η καλύτερη πόλη για να ζει κανείς στην Ευρώπη, για το 2004.
Τα τελευταία 10 χρόνια, η Νάντ ανέπτυξε μία αειφόρο συγκοινωνιακή πολιτική, με έμφαση στη δημόσια συγκοινωνία και στα ποδήλατα. Πολιτική που είχε σαν σχέδιο τον περιορισμό της κίνησης των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης και την αύξηση των πεζοδρομίων.
Επίσης, ήταν η πρώτη πόλη της Γαλλίας, που επιτυχημένα, ξαναεισήγαγε τα ηλεκτρικά τραμ. Η προσπάθεια της πόλης για να γίνει ακόμα πιο πράσινη, αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια, επενδύοντας σε νέες γραμμές Τραμ, υψηλής ποιότητας λεωφοριακές υπηρεσίες και δομές για ποδήλατα.
buildnet.gr
Μηχανικός Online Ειδήσεις: Αυθαίρετα σε καθεστώς τακτοποιήσης δεν μπορούν να μεταβιβαστούν
Ανενεργή παραμένει πρόσφατη ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ, σε ότι αφορά τα αυθαίρετα κτίσματα, σύμφωνα με την οποία όσα έχουν υπαχθεί σε καθεστώς τακτοποίησης, μπορούν να μεταβιβαστούν, εφόσον ο ιδιοκτήτης καταβάλλει το 30% του επιβληθέντος προστίμου.
Αυτό γιατί δεν έχει εκθοδεί σχετική εγκύκλιος και απόφαση, γεγονός που την καθιστά ανενεργή. Σύμφωνα μάλιστα με δήλωση, του αντιπροέδρου του Συλλόγου των Συμβολαιογράφων, Γιώργος Ρούσκας, στον ΣΚΑΪ, “οι συμβολαιογράφοι δεν προχωρούμε σε πράξεις μεταβίβασης αυθαιρέτων, ακόμη κι εάν ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει βεβαίωση ότι κατέβαλε το 30% του επιβληθέντος προστίμου. Κι αυτό, γιατί η μη έκδοση των προβλεπόμενων εγκυκλίων και αποφάσεων καθιστά την ρύθμιση ανενεργή και ως εκ τούτου, κάθε πράξη μεταβίβασης είναι άκυρη και ποινικά κολάσιμη για τον συμβολαιογράφο”.
Σύμφωνα μάλιστα με δήλωση, του αντιπροέδρου του Συλλόγου των Συμβολαιογράφων, Γιώργος Ρούσκας, στον ΣΚΑΪ, “οι συμβολαιογράφοι δεν προχωρούμε σε πράξεις μεταβίβασης αυθαιρέτων, ακόμη κι εάν ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει βεβαίωση ότι κατέβαλε το 30% του επιβληθέντος προστίμου. Κι αυτό, γιατί η μη έκδοση των προβλεπόμενων εγκυκλίων και αποφάσεων καθιστά την ρύθμιση ανενεργή και ως εκ τούτου, κάθε πράξη μεταβίβασης είναι άκυρη και ποινικά κολάσιμη για τον συμβολαιογράφο”.
Αξίζει να αναφερθεί ότι από το υπουργείο αναμένεται επίσης και νομοθετική ρύθμιση με την οποία παρέχεται έκπτωση 10% επί του συνολικού ποσού του προστίμου σε όσους πολίτες επιλέξουν να καταβάλουν το 30% του προστίμου μέχρι την 31.1.2013.
Μέχρι τότε διατηρείται η έκπτωση του 20% για όσους πολίτες επιλέξουν να καταβάλουν εφάπαξ το συνολικό ποσό του προστίμου για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.
Μηχανικός Online Ειδήσεις: Αυθαίρετα σε καθεστώς τακτοποιήσης δεν μπορούν να μεταβιβαστούν
Οδηγίες του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για απόδοση δαπάνης για την αγορά φαρμάκων
http://michanikos-online.gr/news/news_5346_1_bg.jpg
Οδηγίες σχετικά με την κατάθεση δικαιολογητικών ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για απόδοση δαπάνης για την αγορά φαρμάκων στις περιοχές όπου υπάρχει αναστολή πίστωσης από τα ιδιωτικά φαρμακεία.
«Λόγω της προσωρινής μη εκτέλεσης συνταγών για ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από ιδιωτικά φαρμακεία της χώρας και προς αποφυγή της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι:
Μέχρι την έναρξη εκτέλεσης συνταγών από τα ιδιωτικά φαρμακεία για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., οι ασφαλισμένοι θα υποβάλλουν δικαιολογητικά στις υπηρεσίες παροχών των ταμείων τους που υπέβαλαν στο παρελθόν.
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για κατάθεση είναι τα κάτωθι:
1. Πρωτότυπη Συνταγή που δεν εκτελέστηκε στο ιδιωτικό φαρμακείο με την υποχρέωση καταχώρησης από τους ιατρούς στο βιβλιάριο υγείας του ασφαλισμένου. Οι συνταγές που γίνονται αποδεκτές είναι οι ηλεκτρονικές συνταγές μέσω του συστήματος της ΗΔΙΚΑ και οι χειρόγραφες συνταγές που έχουν συνταγογραφηθεί στο ενιαίου τύπου συνταγολόγιο (πράσινες συνταγές ΕΟΠΥΥ), καθώς και συνταγές σε συνταγολόγια παλαιού τύπου των εντασσόμενων φορέων ΕΤΑΑ, ΤΑΠ –ΕΤΕ, ΤΑΠ –ΕΤΒΑ, ΤΑΑΠΤΠΓΑΕ, ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, πού έχουν εκδοθεί σύμφωνα με όσα ορίζονται στο έγγραφο 47284/14‐11‐2012.
2. Προσκόμιση των αντίστοιχων ταινιών γνησιότητας των φαρμάκων.
3. Απόδειξη πληρωμής στο φαρμακείο.
4. Έγκριση από τον ελεγκτή ιατρό (όπου απαιτείται)
Σημειώνεται ότι θα αποδίδεται το ποσό που αντιστοιχεί στην τιμή αναφοράς του σκευάσματος μειωμένο με το ποσοστό συμμετοχής του ασφαλισμένου που έχει αναγραφεί από το θεράποντα ιατρό επί της συνταγής. Το ποσό της εκκαθάρισης θα κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό του ασφαλισμένου ή σε περιπτώσεις διαφορετικής διαδικασίας απόδοσης δαπάνης από αυτήν της κατάθεσης σε λογαριασμό».
Οδηγίες σχετικά με την κατάθεση δικαιολογητικών ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για απόδοση δαπάνης για την αγορά φαρμάκων στις περιοχές όπου υπάρχει αναστολή πίστωσης από τα ιδιωτικά φαρμακεία.
«Λόγω της προσωρινής μη εκτέλεσης συνταγών για ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από ιδιωτικά φαρμακεία της χώρας και προς αποφυγή της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι:
Μέχρι την έναρξη εκτέλεσης συνταγών από τα ιδιωτικά φαρμακεία για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., οι ασφαλισμένοι θα υποβάλλουν δικαιολογητικά στις υπηρεσίες παροχών των ταμείων τους που υπέβαλαν στο παρελθόν.
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για κατάθεση είναι τα κάτωθι:
1. Πρωτότυπη Συνταγή που δεν εκτελέστηκε στο ιδιωτικό φαρμακείο με την υποχρέωση καταχώρησης από τους ιατρούς στο βιβλιάριο υγείας του ασφαλισμένου. Οι συνταγές που γίνονται αποδεκτές είναι οι ηλεκτρονικές συνταγές μέσω του συστήματος της ΗΔΙΚΑ και οι χειρόγραφες συνταγές που έχουν συνταγογραφηθεί στο ενιαίου τύπου συνταγολόγιο (πράσινες συνταγές ΕΟΠΥΥ), καθώς και συνταγές σε συνταγολόγια παλαιού τύπου των εντασσόμενων φορέων ΕΤΑΑ, ΤΑΠ –ΕΤΕ, ΤΑΠ –ΕΤΒΑ, ΤΑΑΠΤΠΓΑΕ, ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, πού έχουν εκδοθεί σύμφωνα με όσα ορίζονται στο έγγραφο 47284/14‐11‐2012.
2. Προσκόμιση των αντίστοιχων ταινιών γνησιότητας των φαρμάκων.
3. Απόδειξη πληρωμής στο φαρμακείο.
4. Έγκριση από τον ελεγκτή ιατρό (όπου απαιτείται)
Σημειώνεται ότι θα αποδίδεται το ποσό που αντιστοιχεί στην τιμή αναφοράς του σκευάσματος μειωμένο με το ποσοστό συμμετοχής του ασφαλισμένου που έχει αναγραφεί από το θεράποντα ιατρό επί της συνταγής. Το ποσό της εκκαθάρισης θα κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό του ασφαλισμένου ή σε περιπτώσεις διαφορετικής διαδικασίας απόδοσης δαπάνης από αυτήν της κατάθεσης σε λογαριασμό».
Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012
Μηχανικοί και πολίτες αναστενάζουν στις νέες πολεοδομίες
http://michanikos-online.gr/news.php?aID=5270
Οι αλήθειες που ακούστηκαν χθες, κατά την πρώτη ημέρα εκδήλωσης του Τεχνικού Επιμελητηρίου (με θέμα τον ρόλο των μηχανικών στη διοικητική μεταρρύθμιση), ήταν αναμφίβολα πικρές: για παράδειγμα, η μαρτυρία του διευθυντή της Υπηρεσίας Δόμησης Ελληνικού - Αργυρούπολης κ. Γιάννη Γαβριλάκη, για την κατάσταση που δημιούργησε το «τσουνάμι» πολεοδομικών ρυθμίσεων της τελευταίας διετίας (από τον «Καλλικράτη», στον νέο νόμο για την έκδοση οικοδομικών αδειών, τον νέο οικοδομικό κανονισμό και τους δύο νόμους για «τακτοποίηση» ημιυπαιθρίων και αυθαιρέτων). Οπως ανέφερε:
Οι αλήθειες που ακούστηκαν χθες, κατά την πρώτη ημέρα εκδήλωσης του Τεχνικού Επιμελητηρίου (με θέμα τον ρόλο των μηχανικών στη διοικητική μεταρρύθμιση), ήταν αναμφίβολα πικρές: για παράδειγμα, η μαρτυρία του διευθυντή της Υπηρεσίας Δόμησης Ελληνικού - Αργυρούπολης κ. Γιάννη Γαβριλάκη, για την κατάσταση που δημιούργησε το «τσουνάμι» πολεοδομικών ρυθμίσεων της τελευταίας διετίας (από τον «Καλλικράτη», στον νέο νόμο για την έκδοση οικοδομικών αδειών, τον νέο οικοδομικό κανονισμό και τους δύο νόμους για «τακτοποίηση» ημιυπαιθρίων και αυθαιρέτων). Οπως ανέφερε:
- Με τον «Καλλικράτη» η αρμοδιότητα για τα πολεοδομικά γραφεία μεταβιβάστηκε στους δήμους. «Στην Αττική, οι 25 πολεοδομικές υπηρεσίες νομαρχιών και δήμων πρέπει να γίνουν 63, όσοι και οι δήμοι. Αν γινόταν σωστά η στελέχωσή τους, θα απαιτούσε το τετραπλάσιο προσωπικό, σε μια περίοδο που για κάθε 10 αποχωρήσεις υπαλλήλων προσλαμβάνεται ένας. Καταλήγουμε με πολεοδομίες 15-20 υπαλλήλων, που όλοι ασχολούνται με όλα, έχοντας ενταχθεί στην “τοπική πραγματικότητα”, δηλαδή τις άμεσες παρεμβάσεις τοπικών συμφερόντων».
- Με τον ν.4030/11 οι πολεοδομίες μετετράπησαν σε υπηρεσίες δόμησης, η διαδικασία έκδοσης οικοδομικής άδειας χωρίστηκε στα δύο και οι περισσότεροι πολεοδομικοί έλεγχοι ανατέθηκαν σε ιδιώτες ελεγκτές δόμησης. «Απλοποίηση της διαδικασίας δεν έγινε, απλά “έσπασε” στα δύο. Επιτάχυνση δεν υπήρξε, γιατί δεν μειώθηκαν οι εγκρίσεις από άλλες υπηρεσίες, ούτε ο χρόνος για την εκπόνηση μελετών. Απλά η καθυστέρηση μέχρι σήμερα χρεωνόταν στην πολεοδομία, ενώ τώρα... τη χρεώνεται ο μελετητής μηχανικός». Οσον αφορά την πρόθεση δημιουργίας «ηλεκτρονικής πολεοδομίας» ανήκει στο μήκος της επιστημονικής φαντασίας: «στην υπηρεσία μου οι υπολογιστές είναι 7-10 ετών και αν χαλάσουν, αχρηστεύονται». Οσον αφορά τους ελέγχους από ιδιώτες μηχανικούς, «δεν έχουν άμεση εποπτεία, τη στιγμή που λόγω κρίσης είναι ευάλωτοι στη δωροδοκία».
- Ο νέος οικοδομικός κανονισμός (ν.4067/12) «επιχειρεί να είναι σύγχρονος, αλλά πάσχει στη σαφήνεια και την ακρίβεια».
«Η κατανομή καθηκόντων ανάμεσα στους ιδιώτες μηχανικούς και τους μηχανικούς των υπηρεσιών δόμησης είναι άνιση. Τα εύκολα στους ιδιώτες (υπογραφή μελετών χωρίς έλεγχο, ο έλεγχος των νέων οικοδομών στους ελεγκτές δόμησης), τα προβληματικά στους υπαλλήλους (έλεγχος σύννομου αδειών δόμησης, έλεγχος υφισταμένων οικοδομών έπειτα από καταγγελία», έκλεισε ο κ. Γαβριλάκης. Ανάλογες ήταν οι εκτιμήσεις και των μηχανικών. ελευθέρων επαγγελματιών. «Με εμπειρία 30 χρόνων σε συναλλαγές με τα πολεοδομικά γραφεία σε όλη την Ελλάδα, μπορώ να πω με ασφάλεια ότι η γραφειοκρατία και η διαφθορά βασίζονται και εκμεταλλεύονται την ασάφεια και τις αντικρουόμενες διατάξεις των νόμων», ανέφερε ο αρχιτέκτων Γιώργος Μαδεμοχωρίτης. «Η αθρόα παραγωγή νόμων χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία, πιθανόν από ανθρώπους που δεν έχουν την εμπειρία του χώρου, δημιουργεί επιπλέον αντιφάσεις και ασάφειες, με συνέπεια... την ακόμα μεγαλύτερη γραφειοκρατία και τη μείωση της παραγωγικότητας».
Μηχανικοί ως σεκιούριτι
Οσον αφορά τη στελέχωση, ένα από τα προβλήματα των πολεοδομιών, αλλά και υπηρεσιών του κράτους, είναι η έλλειψη μηχανικών για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών. Για παράδειγμα, η υπηρεσία Επιθεωρητών Δόμησης (που θα ελέγχει τους Ελεγκτές Δόμησης) στο υπουργείο Περιβάλλοντος έχει σήμερα προσωπικό... μόλις ένα άτομο, ενώ η Υπηρεσία Κατεδαφίσεων των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος δύο, εκ των οποίων ο ένας συνταξιοδοτείται και ο άλλος θα φύγει, καθώς λήγει η απόσπασή του.
Την ίδια στιγμή, ένα απόθεμα έμπειρων μηχανικών του Δημοσίου «αχρηστεύεται». Oπως ανέφερε η κ. Πλ. Τριανταφυλλοπούλου, περίπου 200 «μάχιμοι» μηχανικοί από τους οργανισμούς Εργατικής Εστίας και Εργατικής Κατοικίας οδηγήθηκαν στον ΟΑΕΔ... χωρίς αντικείμενο. «Εγώ είμαι τυχερή, καθώς κατέληξα στην τεχνική υπηρεσία. Κάποιοι μηχανικοί εκτελούν πλέον χρέη σεκιούριτι στον ΟΑΕΔ, άλλοι δίνουν χαρτάκια προτεραιότητας στο κοινό. Δεν μπορούν να μας στείλουν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου γιατί με το νέο πλαίσιο η μετάταξη θεωρείται νέα πρόσληψη. Οπότε απλά μένουμε χωρίς αντικείμενο, περιμένοντας είτε να μας υποβαθμίσουν είτε να μας δείξουν την έξοδο...».
Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012
Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012
Διακανονισμός Εισφορών Τ.Σ.Ε.Μ.Ε.Δ.Ε. Ν.4087/12
Με τις διατάξεις του τρίτου άρθρου του Ν. 4087/2012
(ΦΕΚ Α196/16-10-12) που παρέχεται η δυνατότητα
στους ασφαλισμένους οι οποίοι δεν έχουν υπαχθεί
σε καθεστώς ρύθμισης ή έχουν εκπέσει του δικαιώματος
συνέχισης προηγούμενων ρυθμίσεων , να υπαχθούν
σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού κατά τις διατάξεις
του άρθρ. 48 § Α1 του Ν. 3943/11, με έκπτωση 40 %
επί του κάθε είδους προσαυξήσεων , προσθέτων τελών
και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης
έως 31/07/2012 οφειλής τους.
Περισσότερα ΕΔΩ
(ΦΕΚ Α196/16-10-12) που παρέχεται η δυνατότητα
στους ασφαλισμένους οι οποίοι δεν έχουν υπαχθεί
σε καθεστώς ρύθμισης ή έχουν εκπέσει του δικαιώματος
συνέχισης προηγούμενων ρυθμίσεων , να υπαχθούν
σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού κατά τις διατάξεις
του άρθρ. 48 § Α1 του Ν. 3943/11, με έκπτωση 40 %
επί του κάθε είδους προσαυξήσεων , προσθέτων τελών
και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης
έως 31/07/2012 οφειλής τους.
Περισσότερα ΕΔΩ
Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (18-11-2011)
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (18-11-2011)
Συνάδελφοι
Στο κείμενο του Σχεδίου Νόμου «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης , ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις» όπως αυτό αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κοινοβουλίου (άρθρο 49 παρ. 16), προβλέπεται ότι «οι βεβαιώσεις πριν την σύνταξη των Συμβολαίων υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο ΤΕΕ και λαμβάνουν μοναδικό αριθμό που αφορά το ακίνητο. Στα συμβόλαια προσαρτάται η βεβαίωση και ο μοναδικός αριθμός του ακινήτου»
Καταρχάς διευκρινίζεται ότι η ισχύς των διατάξεων αυτών έχει ορισθεί από την δημοσίευση του σχετικού νόμου στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως η οποία δεν έχει γίνει αλλά αναμένεται στις επόμενες ημέρες.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ:
Α. ΥΠΑΡΞΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΟ ΑΚΙΝΗΤΟ
Είναι προαπαιτούμενο να περαιωθεί η διαδικασία της ρύθμισης (όχι μόνο υποβολή της δήλωσης) και τότε στην ένδειξη ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ εμφανίζεται αρχείο PDF που είναι η βεβαίωση του Μηχανικού.
Β. ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΟ ΑΚΙΝΗΤΟ
Προχωράμε στην διαδικασία ως να υπήρχε αυθαίρετο αλλά με συμπλήρωση παντού μηδενικών στοιχείων. Το μόνο στοιχείο που θα συμπληρωθεί θα είναι το στοιχείο της συμφωνηθείσας αμοιβής (για την βεβαίωση).
Με την ολοκλήρωση (μηδενικό πρόστιμο) όμοια με την πρώτη περίπτωση στα Πρόσθετα Στοιχεία εμφανίζεται αρχείο PDF που είναι η βεβαίωση του Μηχανικού.
Και στις δύο περιπτώσεις ο μοναδικός αριθμός του ακινήτου είναι αυτός της δήλωσης.
Επίσης στο σχέδιο Νόμου και έτσι όπως είναι η γραμματική διατύπωση προβλέπεται ότι (με την έναρξη ισχύος του για κάθε δικαιοπραξία εν ζωή προαπαιτούμενο θα είναι και η ύπαρξη εξαρτημένου τοπογραφικού.
Ως προς το τελευταίο γίνονται προσπάθειες να υπάρξει τροποποίηση ώστε αυτό να περιοριστεί εκεί που πράγματι είναι αναγκαίο.
Fermuarın mucidi:Gideon Sundback hayatı...
Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΙΚΑ ΓΙΑ Σ.Σ.Ε. ΣΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ (14-11-2012)
http://www.teeait.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=691:-14-11-2012&catid=50:2010-07-16-17-07-12&Itemid=170
Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012
Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012
Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012
Σήμανση Ιστορικού κέντρου
Ο Σύλλογος προτείνει την τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης, για το κέντρο της Πόλης κατά τα πρότυπα των Ιστορικών
κέντρων.
Εναλλακτικά γραμματοσειρά λευκή σε καφέ φόντο ή το
αντίστροφο.
Θεωρούμε αναγκαία την τοποθέτηση σήμανσης για την πληροφόρηση
των επισκεπτών σε σημεία της Πόλης. Η σήμανση μπορεί να τοποθετηθεί υπό μορφή σύνθεσης
ή μεμονωμένων πινακίδων.
Στην από 05-11-2012 συγκέντρωση μελών του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ναυπακτίας που
πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Ναύπακτος μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν
και αυτό του διαγωνισμού περιπτέρων.
Τα μέλη κατέθεσαν 4 προτάσεις για τον τύπο
και λειτουργία του περιπτέρου.
Οι παραπάνω προτάσεις θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο
προς ενημέρωση και αξιολόγηση από τα μέλη και το κοινό.
Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012
Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ο ΣΑΔΑΣ-Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων συμμετέχει στην Παντεχνική Συγκέντρωση που διοργανώνει το ΤΕΕ, αύριο Παρασκευή 02.11.2012 στις 12:00 στο Υπουργείο Οικονομικών (Πλ. Συντάγματος) και στη Συναυλία Διαμαρτυρίας του ΤΕΕ τη Δευτέρα 05.11.2012 στις 19:00 στην Πλατεία Συντάγματος, ενάντια στην κυβερνητική αδιαλλαξία και αυθαιρεσία της εφαρμογής των νέων ανάλγητων μέτρων.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Μυρτώ Δεσποτίδη
Πρόεδρος ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ
Μιχάλης Τζάρας
Γενικός Γραμματέας ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ
Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012
ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΕ
ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΟΤΙ Ο Μικρός Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός ιδεών
με τίτλο :
«ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ» περατώθηκε ως ημερομηνία στις
31-10-2012.
Για τον λόγο αυτό στην συγκέντρωση που θα
πραγματοποιηθεί την
|
Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012
Παράταση Μικρού Διαγωνισμού Ιδεών Για τα Περίπτερα
Μετά από αίτημα μελών του συλλόγου μας παρατείνεται η προθεσμία υποβολής προτάσεων για τον διαγωνισμό μας για ένα νέο τύπου περιπτέρων (βλ. παλαιότερη ανάρτηση) έως το τέλος του Οκτώβρη του 2012.
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΕΩΣ 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2013
Με απόφαση του ΥΠΕΚΑ
Παράταση έως 31 Ιανουαρίου για τα αυθαίρετα και τους ημιυπαίθριους
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012
Την παράταση της προθεσμίας υποβολής
αιτήσεων για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων, καθώς και για την τακτοποίηση των
ημιυπαίθριων χώρων, μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2013 αποφάσισε το υπουργείο
Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής λαμβάνοντας υπόψη, όπως αναφέρει
σε σχετική του ανακοίνωση, τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, αλλά και σε μία
προσπάθεια να ωθήσει περισσότερους πολίτες στη ρύθμιση και τακτοποίηση των
αυθαιρεσιών των ιδιοκτησιών τους.
Παράλληλα παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2013 αντίστοιχα και η προθεσμία για τη δεύτερη φάση υπαγωγής στο νόμο 4014.
Ειδικότερα, μέσω νομοθετικής παρέμβασης, διατηρείται η έκπτωση 20% στο συνολικό ποσό του προστίμου για όσους πολίτες επιλέξουν την εφάπαξ καταβολή του, ενώ για όσους πολίτες επιλέξουν να καταβάλουν το 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως την 31η Ιανουαρίου 2013, σε παλιές και νέες δηλώσεις, παρέχεται έκπτωση 10% στο συνολικό ποσό, ενώ παράλληλα αναστέλλεται μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της παράτασης η απένταξη από τις ρυθμίσεις του νόμου, καθώς και οι προσαυξήσεις για δηλώσεις που παρουσιάζουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Επιτρέπεται ακόμα η διενέργεια οιασδήποτε δικαιοπραξίας, καθώς και η έκδοση σχετικής διοικητικής πράξης, χωρίς να είναι απαραίτητη η ολοσχερής εξόφληση του προστίμου, αλλά μόνον ενός ποσοστού 30% αυτού μέχρι την 31η Ιανουαρίου του 2013.
Όσον αφορά την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων χώρων και αλλαγών χρήσης, δίνεται η δυνατότητα περαίωσης επίσης μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2013 με αποπληρωμή του εναπομείναντος ποσού όλων των εντάξεων που έγιναν με τον ν.3843/10 ανεξαρτήτως του ποσού του προστίμου που έχει καταβληθεί μέχρι σήμερα.
Σημειώνεται ότι μέχρι τις 25 Ιουλίου 2012 σε σύνολο 408.140 δηλωμένων αυθαιρέτων, τα 146.209 βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας, τα 53.911 στο στάδιο της αρχικής υποβολής, τα 128.446 στην προσωρινή υπαγωγή, ενώ για τα 79.574 έχει ολοκληρωθεί η υπαγωγή τους στο νόμο, σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Εξάλλου, σύμφωνα με στοιχεία του ΤΕΕ, μέχρι τις 23 Αυγούστου 2012 είχαν εισπραχθεί 626.457.371,96 ευρώ και ειδικότερα, από τέλη υπαγωγής 202.636.400 και από πρόστιμα 423.820.971.
Ποσοστό περίπου 75% των δηλώσεων αφορά περιπτώσεις με οικοδομική άδεια, έναντι 25% δηλώσεων που αφορά περιπτώσεις χωρίς οικοδομική άδεια.
Ποσοστό 67% των δηλώσεων αφορά ακίνητα εντός σχεδίου, έναντι ποσοστού 33% που αφορά ακίνητα εκτός σχεδίου.
Για την εφαρμογή του νόμου, έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα 4 ερμηνευτικές εγκύκλιοι και έχουν υπάρξει νομοθετικές παρεμβάσεις μέσω 8 νεότερων νόμων.
Παράλληλα παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2013 αντίστοιχα και η προθεσμία για τη δεύτερη φάση υπαγωγής στο νόμο 4014.
Ειδικότερα, μέσω νομοθετικής παρέμβασης, διατηρείται η έκπτωση 20% στο συνολικό ποσό του προστίμου για όσους πολίτες επιλέξουν την εφάπαξ καταβολή του, ενώ για όσους πολίτες επιλέξουν να καταβάλουν το 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως την 31η Ιανουαρίου 2013, σε παλιές και νέες δηλώσεις, παρέχεται έκπτωση 10% στο συνολικό ποσό, ενώ παράλληλα αναστέλλεται μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της παράτασης η απένταξη από τις ρυθμίσεις του νόμου, καθώς και οι προσαυξήσεις για δηλώσεις που παρουσιάζουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Επιτρέπεται ακόμα η διενέργεια οιασδήποτε δικαιοπραξίας, καθώς και η έκδοση σχετικής διοικητικής πράξης, χωρίς να είναι απαραίτητη η ολοσχερής εξόφληση του προστίμου, αλλά μόνον ενός ποσοστού 30% αυτού μέχρι την 31η Ιανουαρίου του 2013.
Όσον αφορά την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων χώρων και αλλαγών χρήσης, δίνεται η δυνατότητα περαίωσης επίσης μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2013 με αποπληρωμή του εναπομείναντος ποσού όλων των εντάξεων που έγιναν με τον ν.3843/10 ανεξαρτήτως του ποσού του προστίμου που έχει καταβληθεί μέχρι σήμερα.
Σημειώνεται ότι μέχρι τις 25 Ιουλίου 2012 σε σύνολο 408.140 δηλωμένων αυθαιρέτων, τα 146.209 βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας, τα 53.911 στο στάδιο της αρχικής υποβολής, τα 128.446 στην προσωρινή υπαγωγή, ενώ για τα 79.574 έχει ολοκληρωθεί η υπαγωγή τους στο νόμο, σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Εξάλλου, σύμφωνα με στοιχεία του ΤΕΕ, μέχρι τις 23 Αυγούστου 2012 είχαν εισπραχθεί 626.457.371,96 ευρώ και ειδικότερα, από τέλη υπαγωγής 202.636.400 και από πρόστιμα 423.820.971.
Ποσοστό περίπου 75% των δηλώσεων αφορά περιπτώσεις με οικοδομική άδεια, έναντι 25% δηλώσεων που αφορά περιπτώσεις χωρίς οικοδομική άδεια.
Ποσοστό 67% των δηλώσεων αφορά ακίνητα εντός σχεδίου, έναντι ποσοστού 33% που αφορά ακίνητα εκτός σχεδίου.
Για την εφαρμογή του νόμου, έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα 4 ερμηνευτικές εγκύκλιοι και έχουν υπάρξει νομοθετικές παρεμβάσεις μέσω 8 νεότερων νόμων.
ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ online
Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012
Μικρός Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός ιδεών:
Μικρός Αρχιτεκτονικός
Διαγωνισμός ιδεών:
«ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ»
Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ναυπακτίας, καλεί τα
μέλη του στην έκφραση πρότασης με θέμα «τύπος και λειτουργία περιπτέρου» .
Για το σκοπό αυτό καλούνται, όλοι οι Αρχιτέκτονες που επιθυμούν
να συμμετάσχουν στον μικρό αυτόν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό με τις ιδέες, τα
σχέδια και τις προτάσεις τους, να ενημερωθούν για τους παρακάτω αναλυτικούς
όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής στον εν λόγω διαγωνισμό.
Σημειώνεται ότι η ανάδειξη και βράβευση των τριών καλύτερων
σχεδίων θα γίνει από Ειδική Επιτροπή , ενώ βασικά κριτήρια βάσει των οποίων θα
γίνει η τελική επιλογή των προς βράβευση σχεδίων είναι :
·
Η αισθητική αυτών και η αρμονία της εκάστοτε
κατασκευής με το αστικό περιβάλλον της πόλης της Ναυπάκτου.
·
Η
ποιότητα των υλικών και η λειτουργικότητα της κατασκευής στο χώρο και στη χρήση
του.
·
Ο
καινοτόμος σχεδιασμός , πιλοτική πρόταση, κ.α.
Η εν
λόγω διαδικασία, θα διαρκέσει έως
τις 30 Σεπτεμβρίου 2012 και εντάσσεται στον γενικότερο σχεδιασμό έκφρασης
προτάσεων , του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ναυπακτίας, μικρής κλίμακας που μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της εικόνας της πόλης
με
θέμα : «Η ζωή στην Πόλη - Παρεμβάσεις στην μικρή κλίμακα» .
Παράλληλα μέσω των
παραπάνω διαδικασιών θα αντιμετωπίζονται ως ευκαιρίες συζήτησης και δυναμικής
επαναδιαπραγμάτευσης του δημόσιου χώρου της πόλης που θέτουν νέες προσδοκίες
και προκλήσεις για τη ζωή στη Πόλη της Ναυπάκτου μέσα από τη διατύπωση του
θέματος τους, των
στόχων τους, της ζητούμενης σύνθεσης της ομάδας μελέτης ,την
οριοθέτηση των πεδίων παρέμβασης αλλά και των διαδικασιών προώθησής τους.
1. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Σκοπός της συγκεκριμένης
διαδικασίας είναι η αναζήτηση προτάσεων για έναν νέο τύπο περιπτέρων για την
πόλη, ο οποίος θα προτείνει λύσεις στα
διάφορα αισθητικά και λειτουργικά προβλήματα που προέκυψαν με το πέρασμα των
χρόνων από την εκμετάλλευσή τους .
Το περίπτερο στην Ελλάδα
αποτέλεσε ένα είδος κοινωνικής παροχής για αναξιοπαθούντες και ανάπηρους
πολέμου από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1910 και στη συνέχεια το
αντικείμενο της λειτουργίας του και τα εμπορεύματά του τροποποιήθηκαν ανάλογα
με τη ζήτηση και την εξέλιξη της κοινωνίας. Φτάσαμε λοιπόν στη σημερινή εικόνα του περιπτέρου –ψιλικατζίδικου το οποίο
διαθέτει πληθώρα ειδών καθημερινής χρήσης το οποίο όμως αναπτύσσεται άναρχα σε
επιφάνεια, χρωματισμούς και εμπορικό αντικείμενο. Αυτή η μετεξέλιξη των χώρων
,χωρίς υπακοή στους δημοτικούς κανονισμούς, προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις σε
όλη την χώρα, καθώς δημιουργήθηκε εμπορικός ανταγωνισμός, δυσκολία στην
προσβασιμότητα των πεζών και των οχημάτων, προβλήματα στον έλεγχο και την
ασφάλεια των ίδιων των περιπτέρων και έδρασε αρνητικά στην αισθητική της πόλης
που παρουσιάζουν τα σημεία με περίπτερα, είτε πρόκειται για πλατείες είτε για
δρόμους.
«Το περίπτερο
είναι ένα λειτουργικό και εξυπηρετικό στοιχείο του δημόσιου χώρου και συγχρόνως
αποτελεί μια μακρόχρονη ελληνική ιδιαιτερότητα, προερχόμενη από συγκεκριμένες
κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνθήκες. Ως εκ τούτου είναι ένα στοιχείο
λαογραφίας, που αναδεικνύει την πολιτιστική και ιστορική φυσιογνωμία της
ελληνικής πόλης και πρέπει να παραμείνει ως τέτοιο. Στην σύγχρονη κατάσταση των
πόλεων ο παραδοσιακός χαρακτήρας του περιπτέρου αλλοιώνεται, μετατρέποντας την
μικρή αυτή χαρακτηριστική κατασκευή σε ένα είδος «λυόμενου πολυκαταστήματος»
που διασκορπίζει ανεξέλεγκτα τα εμπορεύματά του στον περιβάλλοντα κοινόχρηστο
χώρο, με ενοχλητικές επιπτώσεις στην αισθητική της πόλης γενικότερα, παρότι η
νομοθεσία ορίζει γι’ αυτά ως επιφάνεια
το τετράπλευρο διαστάσεων 1,50 Χ 1,70 μ. (Φ.900/12/158489/23.03.2006)
2. ΕΙΔΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ - ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Αντικείμενο του Διαγωνισμού αποτελεί η
ελεύθερη επιλογή και οι Διαγωνιζόμενοι καλούνται να αντιμετωπίσουν τον χώρο
στις τρεις διαστάσεις του. Είναι ένας ανοικτός Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός
Ιδεών, ενός σταδίου.
Δικαίωμα
συμμετοχής έχουν αρχιτέκτονες μέλη του Συλλόγου, με άδεια άσκησης
επαγγελματικής δραστηριότητας, ατομικά είτε ως υπεύθυνοι ομάδας μελέτης. Στην
ομάδα των διαγωνιζομένων είναι δυνατόν να μετέχουν και άλλες ειδικότητες του
τεχνικού κλάδου (Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι-Ηλεκτρολόγοι, κ.λ.π.) καθώς
και φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής με καταγωγή την Ναυπακτία. Κάθε
διαγωνιζόμενος -μόνος ή και ως μέλος ομάδας- μπορεί να υποβάλλει μέχρι δύο
συμμετοχές.
3. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Θα συνεκτιμηθούν η πρωτοτυπία της λύσης,
ο πιλοτικός της χαρακτήρας η λειτουργικότητα της κατασκευής καθώς και η ευκολία
εφαρμογής και συντήρησης. Παράλληλα, θα αξιολογηθούν και καινοτόμες προτάσεις
που απαιτούν αλλαγές στη μέχρι τώρα τυπική / συνήθη οργάνωση του χώρου για
μακροπρόθεσμη εφαρμογή και σε άλλες περιοχές.
Παρατίθεται απόσπασμα του Κανονισμού Κοινοχρήστων Χώρων του Δήμου που
αφορά, συγκεκριμένα, τα περίπτερα.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ
1. Η
τοποθέτηση περιπτέρου δεν πρέπει να αποκρύπτει οπτικές προς ιστορικά κτήρια,
αρχαιολογικούς χώρους, πολιτιστικά ιδρύματα, μνημεία και αγάλματα και
γενικότερα να παρεμποδίζει την κυκλοφορία των πεζών (επιβάλλεται περιμετρικά του περιπτέρου
να υφίσταται ζώνη πεζοδρομίου-κοινοχρήστου χώρου, ελευθέρου από οποιανδήποτε
κατάληψη τουλάχιστον 1.50μ., άρθρο 5, παρ.2 α ) , την λειτουργία της πόλης
και την ανάδειξη των πολιτιστικών της χαρακτηριστικών.
2. Η θέση των υπαρχόντων περιπτέρων
επανεξετάζεται με γνώμονα την τήρηση των κριτηρίων της προηγουμένης
παραγράφου. Σε περίπτωση που υπάρχον περίπτερο δεν καλύπτει έστω και μία από
τις πιο πάνω προϋποθέσεις, κινείται από τον Δήμο η διαδικασία για να
αποφασιστεί η μετακίνησή του σε άλλη γειτονική και συμβατή με τα πιο πάνω
θέση, σε προθεσμία οριζόμενη με την ίδια απόφαση. Η εν λόγω διαδικασία
επανεξέτασης της θέσης των περιπτέρων υλοποιείται από πενταμελή ειδική
επιτροπή που συγκροτείται με απόφαση Δημάρχου και ολοκληρώνεται με απόφαση
του Δημοτικού Συμβουλίου.
3. Διευκρινίζεται
ότι οι χορηγούμενες ή χορηγηθείσες από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση «άδειες
εκμετάλλευσης περιπτέρου» περιλαμβάνουν παραχώρηση ατελώς κοινόχρηστου χώρου
διαστάσεων 1,50*1,70 μ.
(Φ.900/12/158489 /23.03.2006)
4. Πέραν του πιο πάνω παραχωρούμενου για την
εγκατάσταση του κάθε περιπτέρου κοινόχρηστου χώρου, ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ από τον Δήμο
και μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων ετήσια άδεια παραχώρησης κοινόχρηστου
χώρου στην περίμετρο του περιπτέρου για εγκατάσταση των εξής:
-
ενός δίθυρου ψυγείου αναψυκτικών διαστάσεων κάτοψης μέχρι 1,10*0,60
-
ενός καταψύκτη παγωτών διαστάσεων κάτοψης μέχρι 1,35*0,60 και
- μίας κατασκευής ραφιών πλάτους
μέχρι
Όλα τα πιο πάνω τοποθετούνται με
την μία πλευρά τους σε επαφή με το σώμα
του περιπτέρου και πέραν αυτών καμία άλλη σταθερή ή κινητή κατασκευή
δεν επιτρέπεται να υπάρχει εξωτερικά του περιπτέρου.
5.
Απαγορεύεται η αναγραφή διαφημίσεων σε όλα
τα στοιχεία του περιπτέρου, καθώς
και
στον εμφανή εξοπλισμό (π.χ. ψυγεία, τέντες, κλπ.) .
6. Η στέγη
του περιπτέρου επεκτείνεται μέχρι
περιπτέρου για λόγους προστασίας της κατασκευής από βροχή και ήλιο και
το
χαμηλότερο σημείο του ύψους της είναι τα
6.
Τα περίπτερα
έχουν ομοιόμορφη κατασκευή, η οποία πρέπει να είναι και να
διατηρείται άρτια, ασφαλής και με προσεγμένες
λεπτομέρειες τελειωμάτων και χρωματισμών, ώστε να προβάλουν την ενιαία χρήση
τους και να αποτελούν χαρακτηριστικά σημεία αναφοράς της πόλης.
|
Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012
Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΝΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΠΟ ΟΗΕ
ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ info@sadas-pea.gr
Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών προκήρυξε διαγωνισμό πρόσληψης νέων υπαλλήλων (μέχρι 32 ετών) για διάφορες ειδικότητες, μεταξύ των οποίων η αρχιτεκτονική.
Ο φετινός διαγωνισμός είναι ανοικτός και για Έλληνες υποψηφίους. Η
προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων είναι η 12η Σεπτεμβρίου 2012.
Περισσότερες πληροφορείς μπορείτε να βρείτε στον διαδικτυακό
τόπο:https://careers.un.org/lbw/home.aspx?viewtype=NCED&OID=ARC
Για το Διοικητικό Συμβούλιο Η ΠρόεδροςΜυρτώ Δεσποτίδη Ο Γενικός Γραμματέας
Μιχάλης Τζάρας
Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012
Πρόταση για την Πλατεία Παπαχαραλαμπους
Η σχεδίαση της Πλατείας επικεντρώνεται σε 2 σημεία :
1)στην ανάδειξη της προτομής του Αειμνήστου ευεργέτη .
Θεωρούμε ότι η έννοια της γειτονιάς που έχει καταστρατηγηθεί
μπορεί να αναβιώσει μέσω παρόμοιων παρεμβάσεων.
Σχεδίασαν οι αρχιτέκτονες:
Κεντρική ιδέα και γενικός σχεδιασμός: Σταμάτη Μαρία
Φωτορεαλισμός: Σούκος Αλέξανδρος
Δάπεδο: Kοργιαλάς
Γιάννης και Τζάθας Κωνσταντίνος.